İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BBA342 | ||||||||
Ders İsmi: | Brand Management | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite/Yabancı Dil | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi EMİNE BAŞAK TAVMAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere marka yönetiminin temel kavramlarını öğretmektir. Öğrenciler dersi tamamladıklarında markanın tanımı, marka konumlandırma stratejisi, marka değerini oluşturan faktörler, marka değerinin ölçülmesi, pazarlama bileşenlerinin marka sadakati yaratmak için kullanılması gibi konular hakkında bilgi sahibi olacaklardır |
Dersin İçeriği: | Marka yönetiminin temel kavramları; marka değeri; marka konumlandırma; marka değeri yaratmada pazarlama programları oluşturma; entegre pazarlama iletişimi; marka değeri ölçümü ve değerlendirmesi; marka stratejileri; marka genişleme; marka yönetiminde sürdürülebilirlik; küresel markalar; kurumsal, yönetimsel ve etik konular. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Markayı tanımlama ve ürünle ilişkisini açıklama • Marka değeri kavramını tanımlama ve bu kavramı oluşturan unsurları açıklama • Markaların neden önemli olduklarını tartışma • Marka yönetimindeki fırsatları ve güçlükleri açıklama • Stratejik marka yönetimi sürecinin aşamalarını tanımlama • Marka yönetimine giriş | |
2) | • Tüketici odaklı marka değerini tanımlama • Tüketici odaklı marka değerininin girdilerini ve çıktılarını açıklama • Marka konumlandırmanın bileşenlerini belirleme • Başarılı bir marka konumlandırma için gerekli yöntemleri tanımlama • Tüketici odaklı değer ve marka konumlandırma | Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
3) | • Marka değer zincirini tanımlama • Marka değer zincirindeki aşamaları açıklama • Marka değeri ve müşteri değeri kavramlarını tartışma • Marka değer zinciri | Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
4) | • Çeşitli marka bileşenlerini tanımlama • Marka bileşenlerini belirleyen yasal konuları tartışma • Güçlü markalar yaratmadaki etik faktörleri açıklama • Marka bileşenleri: yasal ve etik konular | Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
5) | • Marka yönetiminde pazarlamadaki yeni yaklaşımları tartışma • Pazarlama yöneticilerinin tüketicilerin ürün ve marka deneyimi için uyguladıkları stratejileri açıklama • Marka değeri fiyatlandırmasını tartışma • Marka değeri oluşturmada dağıtım stratejisinin etkisini açıklama • Marka değeri yaratmada pazarlama stratejisi | Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
6) | vize sınavı | |
7) | • Başlıca pazarlama iletişimi araçlarını tanımlama • Marka yönetiminde farklı iletişim araçlarının avantaj ve dezavantajlarını açıklama • Entegre pazarlama iletişim için gerekli temel kriterleri belirlemeyi anlama • Marka değeri yaratmada entegre pazarlama iletişimi | |
8) | • Marka değeri oluşturmada marka çağrışımını belirleyen unsurları tanımlama • Marka çağrışımının marka sadakati ve değerine etkisini açıklama • Marka değeri yaratmada marka çağrışımı | Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
9) | • Yatırım geri dönüşünün hesaplanmasını tanımlama • Marka değerlemesi aşamalarını açıklama • Marka değeri yönetim sisteminin uygulanması için gerekli aşamaları açıklama • Marka değeri ölçümü ve yönetimi | Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
10) | • Tüketicinin marka farkındalığı ve bilgisini ölçebilmek için gerekli araçları tanımlama • En çok kullanılan marka değerlemesi modellerini tanımlama • Marka değerini oluşturan faktörler | Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
11) | • Marka değerinin çok yönlülüğünü açıklama ve marka değerinin farklı yöntemlerle ölçülmesini tartışma • Alternatif marka değeri ölçme yöntemlerini karşılaştırma • Marka değeri çıktıları | Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
12) | • Marka tasarımının önemli bileşenlerini belirleme • Başarılı bir marka portföyü oluşturmak için gerekli araçları tanımlama • Şirket markası ile ürün markası arasındaki farkı ve ilişkiyi tartışma • Marka tasarımı stratejisi | Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
13) | • Farklı marka genişleme türlerini tanımlama • Marka genişleme stratejisinin avantaj ve dezavantajlarını açıklama • Marka genişleme stratejisinin başarılı olması için gerekli kriterleri tanımlama • Yeni ürün geliştirme ve marka genişlemesi | Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
14) | • Küresel ve yerel markanın tanımını yapma • Uluslararası pazarlarda standartlaştırma ve adapte etme stratejilerini açıklama • Küresel marka konumlandırmasının aşamalarını tanımlama • Farklı pazar bölümleri ve coğrafyalarda marka yönetimi | Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
15) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | S. Bora Çavuşoğlu (2011). Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri. Nobel Akademik Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | S. Bora Çavuşoğlu (2011). Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri. Nobel Akademik Yayıncılık. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 99 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 |
Final | 1 | 18 |
Toplam İş Yükü | 168 |