Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kursu tanımlayın.
• Gerçek ve finansal varlıkları ayırt eder.
• Finansal piyasalar ve ekonomi arasındaki ilişkiyi tanımlamak.
• Para Piyasasının özelliklerini açıklamak
• Tahvil Piyasası'nın özelliklerini açıklayın
• Hisse Senedi Değerlerinin özelliklerini açıklayın
• Hisse Senedi ve Tahvil Piyasası Endekslerini Tartışın
• Türev Piyasaların özelliklerini açıklamak
• Müfredat.
• Finansal Piyasaların bilgi rolünü tanımak
• Tüketim zamanlaması, riskin tahsisi, mülkiyet ve yönetim ayrımı ile kurumsal yönetim ve yatırım ortamı ile ilgili kurumsal etik konularını tartışın.
• Yatırım Sürecini Gerekçelendirmek.
• Risk-İade Ticareti ve Etkin Piyasaları tartışınız.
• Para Piyasası ve Tahvil Piyasası araçlarını tartışın.
• Seçenekleri ve vadeli sözleşmeleri tanımlayın. |
YOK |
2) |
• Firmaların menkul kıymetleri nasıl ihraç ettiğini açıklayın.
• Menkul kıymetlerin nasıl alınıp satılmadığını tartışır.
• Farklı ülkelerdeki pazar yapısını belirlemek.
• Yatırım Şirketi türlerini tanımak.
• Yatırım Fonlarının özelliklerini açıklayın.
• Yatırım Bankacılığı ve İlk Halka Arzları (halka arz) tartışın.
• Doğrudan Arama Pazarlarını, Aracı Pazarları, Bayi Pazarları ve Açık Artırma Pazarlarını karşılaştırın.
• Sipariş türlerini analiz edin (Piyasa Emirleri / Fiyat-Koşullu Siparişler).
• Ticaret mekanizmalarını tartışın.
• Dünyadaki önemli menkul kıymetler piyasalarını karşılaştırın.
• Marj ve Kısa Satışlarda Satın Alma İşlemini Farklılaştırın. |
Müfredat'ı inceleyin.
Bodie-Kane-Marcus'ta, 1-116. Sayfalardaki 1-2-3-4 bölümlerini okuyun. |
3) |
Faiz Oranı seviyesinin belirleyicilerini açıklayın.
• Farklı bekletme süreleri için getiri oranlarını karşılaştırın.
• Risk ve risk primlerini belirleyin.
• Geçmiş getiri oranlarının zaman serisi analizini tartışır.
• Normal dağılımı doğrulayın.
• Normallik ve risk ölçütlerinden sapmaları değerlendirin.
• Riskli portföylerdeki tarihsel getirileri karşılaştırın: hisse senetleri ve uzun vadeli devlet tahvili.
• Gerçek ve nominal faiz oranlarını ayırt edin.
• Vergilerin reel faiz oranı üzerindeki etkisini analiz edin.
• Yıllık yüzde oranlarını tanıyın ve sürekli birleşmeyi tanımlayın.
• Bekleme Dönemi İadeleri, Beklenen İade ve Standart Sapma, Fazla İade ve Risk Primlerinin hesaplanması ve değerlendirilmesi.
• Ödül-Oynaklık Oranı (Sharpe) Oranını belirleyin ve analiz edin.
• Riske Maruz Değer, Beklenen Eksiklik, Düşük Kısmi Standart Sapma ve Sortino Oranı ölçümlerinin normallikten elde edilen sapmalara göre değerlendirilmesi.
• Tarihsel kaydın küresel görünümündeki hisse senetleri ve uzun vadeli devlet tahvili hakkında görüşün |
Bodie-Kane-Marcus, 117-159. Sayfalardaki 5. bölümü okuyun.
Ders notlarını gözden geçirin. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|
7) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
8) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
9) |
- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
10) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
11) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
12) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|