Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• İzlence.
• Finansal sistemin yapısının basitçe şematik gösterimi.
• Finansal piyasa işlemlerinde iş etiği.
• Borç ve hisse piyasalarının ayrımının tartışılması.
• Birincil ve ikincil piyasalar arasındaki farkın anlatımı.
• Para ve sermaye piyasalarının ayrımının yapılması.
|
Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016.
ISBN : 9786053274230
Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık.
ISBN: 9786054650552
Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144 |
2) |
• Varlık talep teorisinin anlatımı.
• Refah seviyesi, beklenen getiri, risk ve likiditenin varlık talebine etkisinin incelenmesi.
• Tahvil piyasasında arz ve talep fonksiyonlarının belirlenmesi.
• Fisher etkisinin tahvil piyasası yardımıyla tartışılnması.
• Büyümenin faiz oranları üzerine etkisinin tahvil piyasası aracılığıyla incelenmesi.
|
Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016.
ISBN : 9786053274230
Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık.
ISBN: 9786054650552
Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144 |
3) |
• Sermaye piyasasında faaliyet gösteren kurumların tartışılması.
• Sermaye piyasasında gerçekleştirilen işlemleri hakkında tartışma.
• Vergiden muaf tahvillerin özelliklerinin açıklanması.
• Tahvil fiyatlarının hesaplanması.
• Cari verim kavramının anlatımı.
|
Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016.
ISBN : 9786053274230
Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık.
ISBN: 9786054650552
Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144 |
4) |
• Temerrüt riskinin faizlerin risk yapısı üzerinde etkisinin anlatımı.
• Likidite riskinin faizlerin risk yapısı üzerinde etkisinin anlatımı.
• Vergi uygulamalarının faizlerin risk yapısı üzerinde etkisinin anlatımı.
• Beklentiler teorisi çerçevesinde faizlerin vade yapısının tartışılması.
• Bölünmüş piyasalar ve likidite primi teorileri çerçevesinde faizlerin vade yapısının tartışılması.
|
Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016.
ISBN : 9786053274230
Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık.
ISBN: 9786054650552
Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144 |
5) |
• Tek dönem metoduna göre hisse fiyatlaması.
• Temettü değerleme yöntemi ile hisse fiyatlaması.
• Gordon Büyüme Modeli’nin analizi.
• Fiyat-Kazanç değerleme yöntemi ile hesaplamalar yapılması.
• Hisse senedi piyasasında dengenin tartışılması.
|
Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016.
ISBN : 9786053274230
Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık.
ISBN: 9786054650552
Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144 |
6) |
• Zayıf biçim (yumuşak varsayımlar çerçevesinde) piyasa etkinliğinin anlatımı.
• Güçlü biçim (yumuşak varsayımlar çerçevesinde) piyasa etkinliğinin anlatımı.
• Piyasa etkinliği hakkında ampirik bulguların analizi ve tartışılması.
• Piyasa etkinliğine yönelik çeşitli uygulamaların tartışılması
|
Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016.
ISBN : 9786053274230
Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık.
ISBN: 9786054650552
Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144 |
7) |
• Hisse senedi piyasalarının, işletmelerin dış finansmanında, en önemli etken olmadığının tartışılması.
• Borçlanma enstrümanları ihracının, işletmelerin dış finansmanında, en önemli etken olmadığının tartışılması.
• Dolaylı ve doğrudan finansman konularının tarışılması.
• Ters seçim kavramının anlatımı.
• Ahlaki tehlike kavramının anlatımı.
|
Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016.
ISBN : 9786053274230
Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık.
ISBN: 9786054650552
Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144 |
8) |
Vize Sınavı |
Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016.
ISBN : 9786053274230
Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık.
ISBN: 9786054650552
Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144 |
9) |
• Gelişmiş ülkelerde finansal kriz analizi; Birinci Aşama: Krizin Başlangıcı.
• Gelişmiş ülkelerde finansal kriz analizi; İkinci Aşama: Bankacılık Krizi.
• Gelişmiş ülkelerde finansal kriz analizi; Üçüncü Aşama: Borç deflasyonu.
• Gelişmekte olan ülkelerde finansal kriz analizi; Birinci Aşama: Krizin Başlangıcı.
• Gelişmekte olan ülkelerde finansal kriz analizi; İkinci Aşama: Döviz Krizi.
• Gelişmekte olan ülkelerde finansal kriz analizi; Üçüncü Aşama: Tam donanımlı finansal kriz.
|
Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016.
ISBN : 9786053274230
Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık.
ISBN: 9786054650552
Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144 |
10) |
• Neden para piyasalarına ihtiyaç duyarız?
• Para piyasalarının maliyet avantajlarının tartışılması.
• Bonoların anlatımı ve analizi.
• Bankalararası para piyasasının anlatımı.
• REPO kavramının anlatımı ve tartışılması.
|
Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016.
ISBN : 9786053274230
Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık.
ISBN: 9786054650552
Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144 |
11) |
• Mortgage faizlerinin analizi.
• Mortgage kredi şartlarının analizi.
• Mortgage kredi amortismanının tartışılması.
• İpoteğe dayalı menkul kıymetlerin anlatımı.
• ABD’de emlak balonu ve 2007-2009 krizinin tartışılması.
|
Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016.
ISBN : 9786053274230
Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık.
ISBN: 9786054650552
Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144 |
12) |
• Yatırım fonlarının ortaklık ve faydalarının tartışılması.
• Açık uçlu ve kapalı uçlu fonlarının ayrımının yapılması.
• Net Varlık Değeri kavramının tanımlanması.
• Hisse, tahvil, para piyasası ve indeks fonlarının amaçlarının analizi.
• Hedge fonlarının tartışılması.
• Emeklilik fonlarının türlerinin tartışılması.
|
Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016.
ISBN : 9786053274230
Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık.
ISBN: 9786054650552
Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144 |
13) |
• Tahvil ve hisse ihracında yüklenim (underwriting) anlatımı.
• Yeni tür hisse ihraçlarının tartışılması: hisse satışları ve birleşme ve satın almalar.
• Brokerlık ve dealerlık hizmetlerinin tartışılması.
• Ticari bankalarla ve aracı kurumlar arasındaki ilişkinin tartışılması.
• Risk sermayesi paylaşım şirketlerinin tanımlanması ve özel sermaye fonları ile karşılaştırılması.
|
Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016.
ISBN : 9786053274230
Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık.
ISBN: 9786054650552
Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144 |
14) |
• Fisher etkisinin analizi.
• Büyümenin faiz oranlarına etkisinin tahvil piyasası yardımıyla anlatımı.
• Gordon Büyüme Modeli’nin analizi.
• Verim eğrisi analizi.
• Mortgage piyasası ve 2007-2009 Finansal Krizi’nin tartışılması.
• Yatırım bankacılığı ve menkul kıymetleştirme süreçlerinin tartışılması.
|
Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016.
ISBN : 9786053274230
Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık.
ISBN: 9786054650552
Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144 |
15) |
Final Sınavı |
Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016.
ISBN : 9786053274230
Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık.
ISBN: 9786054650552
Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak.
2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak.
3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek.
4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. |
|
2) |
1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme.
2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme.
3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı.
4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması.
5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme.
6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
|
|
3) |
1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı.
2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi.
3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme.
4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. |
|
4) |
1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama.
2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek.
3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama
4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme.
5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
|
|
5) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme
2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme
3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
6) |
1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme
2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme
3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama.
4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma
5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme
|
|