Spor Yöneticiliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FNS406 | ||||||||
Ders İsmi: | Girişimcilik Finansmanı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi TURGAY MÜNYAS | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi TURGAY MÜNYAS |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere şirket değerlendirme, sermaye yapısı analizi; fonlama kaynakları; yatırım değerleme; venture capital; menkul kıymet devir şartları; teknik değerleme; halka arzlar; birleşme ve satınalmalar; şirket büyümesi yönetimi konularının anlatılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | İşletme değerlendirmesi; sermaye yapısı; finansman kaynakları; yatırım değerlemesi; analiz, önceliklendirme ve yatırım projelerinin seçimi; gerçek seçenekler; işletme sermayesi yönetimi; nakit akış yönetimi; girişim sermayesi fonları; dönem ödevleri; durum tespit süreci; ilk halka arz; birleşme ve Devralmalar; büyüme yönetimi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kursu tanımlayın. • Karşılama ve kurs tanıtımı • Girişimci süreci ve girişimciyi tanımlamak. • Girişimci fırsatların kaynaklarını açıklamak. • Girişimci fırsatları ilkelerini tanımlamak. • Ders programını açıklar • Girişimci kimdir? • Girişimci özellikler ve özellikler • Girişimci finansmanının altı prensibi. | yok |
2) | • Girişimci finansmanın rolünü tanımak. • Başarılı girişim yaşam döngüsünü belirleyin. • Girişim yaşam döngüsü boyunca finansmanı açıklamak • Girişimci finansmanını öğretmek için yaşam döngüsü yaklaşımını tartışmak • Girişim Yaşam Çevrimleri: Geliştirme aşaması • Girişim Yaşam Çevrimleri: Başlangıç aşaması • Girişim Yaşam Çevrimleri: Hayatta kalma aşaması • Girişim Yaşam Çevrimleri: Hızlı Büyüme aşaması • Girişim Yaşam Döngüleri: Erken olgunluk aşaması • Tohum finansmanı • Birinci aşama finansman • İkinci aşama finansman • Ara kat finansmanı • Likidite aşaması finansmanı • Mevsimlik finansman | Ders programını gözden geçirin. Leach ve Melicher, bölüm 1, s.3-41. |
3) | İş fikrinin gelişimini tanımak • Sağlam iş modelini belirleyin • Başarılı girişimcilik girişimlerinin en iyi uygulamalarını analiz etmek • Piyasaya çıkış süresini ve diğer zamanlama sonuçlarını açıklamak • İş fırsatlarını belirleme süreci. • Sağlam iş modeli bileşenleri 1: İş modeli gelir üretmelidir • Sağlam iş modeli bileşenleri 2: İş modeli kar etmelidir. • Sağlam iş modeli bileşenleri 3: İş modeli serbest nakit akışı üretmelidir • En iyi pazarlama uygulamaları. • En iyi finansman uygulamaları • En iyi üretim veya işletme uygulamaları. | Leach ve Melicher, bölüm 2, s.41-89 Ders notlarını gözden geçirin. |
Ders Notları / Kitaplar: | Entrepreneurial Finance J. Chris Leach and Ronald W. Melicher, 5th ed., Cengage Learning, 2015 ISBN-13: 978-1-285-42575-7 |
Diğer Kaynaklar: | Principles of Corporate Finance Richard A. Brealey, Stewart C. Myers and Franklin Alen, 10th ed., McGraw-Hill Irwin, 2011 ISBN 978-0-07-353073-5 Girişimcilik Finansmanı Gülüzar Kurt Gümüş ve Ceyda Yerdelen Kaygın, Gazi Kitabevi, Ankara, 2021, ISBN 9786258494976 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Spor yöneticiliği öğrencileri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmaktadır. | ||||
2) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmekte ve alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmektedir. | ||||
3) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmektedirler. | ||||
4) Spor yöneticiliği öğrencileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekte ve alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmektedirler. | ||||
5) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmekte ve alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmektedirler. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor yöneticiliği öğrencileri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmaktadır. | |
2) | Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmekte ve alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmektedir. | |
3) | Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmektedirler. | |
4) | Spor yöneticiliği öğrencileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekte ve alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmektedirler. | |
5) | Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmekte ve alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmektedirler. |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Proje Hazırlama |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 64 |
Proje | 1 | 12 |
Ödevler | 4 | 8 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 22 |
Toplam İş Yükü | 170 |