Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin "ders planı" bütünlüğü içinde işlenmesindeki amacın ve genel yaklaşımın açıklanması
• Terminoloji açısından var olan karmaşanın irdelendirmesi ve ders kapsamında kullanılacak terminolojinin netleştirilmesi
• Taşımacılıkta tek türle taşıma kavramına karşılık çok türle taşıma kavramının gelişmesinin tartışılması
• Ders planı bağlamında dersin içeriği
• Tek türle ve çok türle taşıma kavramları
• Çok türle taşıma taşımacılıkta yöntemleri
• İntermodal taşımacılık tanımlaması
|
|
2) |
• Taşıma türlerinin tanımlanması
• Taşıma türlerinin lojistik açıdan önem taşıyan özelliklerinin belirtilmesi
• Taşıma türlerinin ağ özellikleri bakımından karşılaştırılması
• Taşıma türlerinin enerji verimliliği ve işletme maliyeti açısından karşılaştırılması
• Taşıma türlerinin güvenlik ve güvenilirlik açısından karşılaştırılması
• Taşıma türlerinin olumlu özelliklerini kullanma, olumsuzluklarından kaçınma konusundaki düşüncelerin ve intermodal (türlerarası /çok türle /karma/kombine) taşımacılık kavramlarının eleştirel açıklanması
• İntermodal taşımacılıkta etik ilkeleri tanımlanması
• Taşıma türleri
• Taşımacılıktan beklenen özellikler
• Beklenen özellikler ve taşıma türlerinin nitelikleri
• İntermodal taşımacılık ve ilgili diğer kavramlar
|
İntermodal taşımacılık terimi konusunda inceleme yapılması |
3) |
• İntermodal taşımacılık altyapı bileşenlerinin tanımlanması
• Limanlar, garlar, havaalanları, aktarma istasyonlarının özelliklerinin açıklanması
• Taşıma ağı özelliklerinin tanıtılması
• Lojistik köylerin işlevlerinin ve önemlerinin açıklanması
• İntermodal taşımacılık altyapısı
• İntermodal taşımacılıkta terminaller
• İntermodal taşımacılık aktarma merkez ve tesisleri
• İntermodal taşıma ağı
• Lojistik merkezi/ köy kavramı
|
İntermodal taşımacılık tanımlaması üzerine araştırma yapılması |
4) |
• İntermodal bağlamında taşıtların önemlerinin açıklanması
• Karayolu taşıtlarının tanımlanması
• Gemilerle ilgili gerekli bilgilerin verilmesi
• Uçaklardaki gelişmelerin açıklanması
• Vagonların intermodal taşımacılığa uyumlu hale getirilmesi çabalarının anlatılması
• İntermodal taşımacılıkta taşıtların rolü
• İntermodal taşımacılık ve karayolu taşıtları
• intermodal taşımacılık ve gemiler
• intermodal taşımacılık ve uçaklar
• İntermodal taşımacılık ve vagonlar
|
Okuma listesinden birinci belgenin okunarak değerlendirilmesi |
5) |
• İntermodal taşımacılıkta kullanılan taşıma birimlerinin tanımlanması
• Konteynerlerin özellikleri ve standarlaşması gereğinin açıklanması
• Konteyner ve taşıtlar arasında uyum gerekleri ve pratik sonuçlarının açıklanması
• Konteynerle ilgili yasal durumun anlatılması
• Diğer taşıma birimlerinin tanıtılması
• Taşıma birimleri ile ilgili belgelerin tanımlanması
• İntermodal taşımacılığa ilişkin ulusal ve uluslararası yasal düzenlemelerin açıklanması
• İntermodal taşımacılık ve taşıma birimleri
• Konteynerlerin standartlaştırılması
• Konteynerle ilgili mevzuat
• Diğer taşıma birimleri
• Taşıma birimleri ile ilgili belgeler
• Konteynerlerin standartlaştırılması
• Konteynerle ilgili mevzuat
• Diğer taşıma birimleri
• Taşıma birimleri ile ilgili belgeler
|
Okuma listesinden ikinci belgenin okunarak değerlendirilmesi |
6) |
• İntermodal taşımacılıkta taşıma türleri arasında yük aktarmasının öneminin açıklanması
• Terminallerde yük aktarma tesislerinin tanımlanması
• Yük aktarmasında kullanılanılan donanımlar ve gelişmelerinin açıklanması
• Yük aktarma süresinin kısaltılması ve maliyetinin düşürülmesi için dikkat edilecek hususların anlatılması
• İntermodal taşımacılık ve yüklerin taşıma türleri arasında aktarma
• Terminallerdeki aktarma tesisleri
• Aktarma donanımları
• Aktarma işleminin iyileştirilmesi
|
Okuma listesinden üçüncü belgenin okunarak değerlendirilmesi |
7) |
• İntermodal taşımacılığının organizasyonu iklelerinin açıklanması
• İntermodal taşımacılıkla rol oynayan uluslararası kurumların tanımlanması
• İntermodal taşımacılıkta gerekli belge türlerinin ve hangi amaçla kullanıldıklarının açıklanması
• İntermodal taşımacılıkta etkinliğin sağlanmasında deneyim gerekliliğinin vurgulanması
• İntermodal taşımacılık için gerekli insan kaynağının nitelik ve öneminin açıklanması
• İntermodal taşımacılık organizasyonu
• İntermodal taşımacılık ve ilgili uluslararası kurumlar
• İntermodal taşımacılıkta kullanılan belgeler
• İntermodal taşımacılıkta deneyim gerekliliği
• İntermodal taşımacılıkta yetişmiş insan gereksinimi
|
Okuma listesinden dördüncü belgenin okunarak değerlendirilmesi |
8) |
• VİZE SINAVI
• 7. hafta sonuna kadar işlenmiş olan konular
|
Okuma listesinden beşinci belgenin okunarak değerlendirilmesi |
9) |
• Sınır geçişleri açısından intermodal taşımacılığın durumunun açıklanması
• İntermodal taşımacılğın gümrük açısından sağladığı yarar ve kolaylıkların açıklanması
• İntermodal taşımacılıkta sigorta konusunun açıklanması
• TaşımacılıkModlarındakiSigortayıAçıklar
• Sigorta İle İlgiliTanımlarıTartışır
• LojistikteSigortaTeriminiTartışır
• SigortaHukukunuTartışır
• TaşımacılıkModlarındakiSigortaUygulamasınıTartışır
|
Yok |
10) |
• İntermodal taşımacılık yönetiminin açıklanması
• İntermodal taşımacılıkta iletişim ve bilişim sistemlerinin rollerinin açıklanması
• Gerçek zamanlı intermodal taşımacılıktaki gelişmeler hakkında bil
• Taşıma işleri komisyoncusunun intermodal taşımacılıktaki yetki ve sorumluluklarının açıklanması
• Taşıma işleri komisyoncusunun sorumluluklarına karşılık alabileceği önlemlerin tartışılması
• Taşıma işleri komisyoncusunun çalışmaları ile ilgili belegeler ile nitelik ve içeriklerinin tanımlanması
• İntermodal taşımacılık esasları
• Taşıma işleri komisyoncusunun intermodal taşımacılıktaki yetki ve sorumlulukları
• Taşıma işleri komisyoncusu çalışmaları ile ilgili belgeler
|
Okuma listesinden altıncı belgenin okunarak değerlendirilmesi |
11) |
• Uluslararası intermodal taşımacılık koridorlarının tanımlanması
• İntermodal taşımacılık ile ilgili AB direktiflerinin açıklanması
• Uluslararası taşımacılık için taşıma türlerinin ilgili ülkelerde işletilmesi için sorunların ve çözüm çabalarının anlatılması
• Uluslararası intermodal taşımacılık talebi konusundaki verilerin değerlendirilmesi
• İntermodal taşımacılığın planlanmasının açıklanması
• Uluslararası intermodal taşımacılık koridorlar
• İntermodal taşımacılık ile ilgili AB direktifleri
• Taşıma türlerinin farklı ülkelerde sorunsuz işletilmesi için önlemler
• Uluslararası intermodal taşımacılık talebi
• İntermodal taşımacılığın planlanması
|
Okuma listesinden yedinci belgenin okunarak değerlendirilmesi |
12) |
• İntermodal taşımacılığın maliyet yapısının açıklanması ve analizi
• Maliyetin azaltılması için alınabilecek önlemlerin tartışılması
• İntermodal taşımacılıkta başarım (performans) ölçülmesinin açıklanması
• İntermodal taşımacılığın planlanması gereğinin anlatılması
• İntermodal taşıma planlaması yaklaşım ve yönteminin açıklanması
• İntermodal taşımacılık maliyet yapısı
• İntermodal taşımacılık maliyetinin düşürülmesi
• İntermodal taşımacılığının başarım (performans) ölçütleri
• İntermodal taşıma planlanması
|
Okuma listesinden sekizinci belgenin okunarak değerlendirilmesi |
13) |
• Öğrenci sunumları
• Uluslararası intermodal taşıma örneklerinin tanımlanması
• Dünyada ve Türkiye'deki önemli limanların tanıtılması
• Dünyadaki ve Türkiye'deki intermodal taşıma altyapı ve taşıtlarının gelişmesinin araştırılması
• İntermodal taşımacılkta kullanılan belgeler üzerinde açıklama yapılması
• Uluslararası intermodal taşımacılık uygulamaları
• Uluslarrarası büyük limanlar
• İntermodal taşımacılıkta altyapı ve taşıt gelişmeleri
• İntermodal taşımacılık belgeleri
|
Okuma listesinden dokuzuncu belgenin okunarak değerlendirilmesi |
14) |
• Öğrenci sunumları
• Ro-Ro taşımacılığının ülkemizden örneklerle tanımlanması
• Ro-La taşımacılığının ülkemizden örneklerle tanımlanması
• İntermodal taşımacılıkta iletişim ve bilgi teknolojisi gelişiminin ve beklenen gelişmelerin açıklanması
• Gerçek zamanlı intermodal taşımacılığın gelişiminin açıklanması
• İntermodal taşımacılığın geleceğine ilişkin görüşlerin açıklanması
• Ro-Ro taşımacılığı
• Ro-La taşımacılığı
• İntermodal taşımacılıkta bilgi iletişim teknolojisi
• İntermodal taşımacılığın geleceği
|
Yok |
15) |
DÖNEM SONU SINAVI
• Ders ile amaçlanan kazanımların edinilip edinilmediğine ilişkin ölçüm ve değerlendirme yapılması
• Taşıma türlerinin her birinin olumlu ve olumsuz özellikleri
• Taşıma türlerinin etkin oldukları kullanım koşulları
• Karayolunun olumsuz etkileri ve yararlı ve zorunlu oldukları kullanım koşulları
• Ulaştırma türlerinin etkin oldukları alanlarda kullanımları ve intermodal taşımacılık
• İntermodal taşımacılığın altyapı gerekleri
• İntermodal taşımacılık kurumsal ve yasal altyapısı
• İntermodal taşımacılık ve lojistik sistem bütünlüğünün sağlanmasının önemi
• İntermodal taşımacılıkta aktarmalar, bilgi akışı ve gerekli belgeler
• Gerçek zamanlı intermodal taşımacılık gelişmeler
• İntermodal taşımacılık organizasyonunda dikkat edilecek hususlar
|
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|
7) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
8) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
9) |
- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
10) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
11) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
12) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|