Dersin Amacı: |
Bu ders siyaseti muhtemelen en popüler sanat dalı olan sinema üzerinden incelemeyi amaçlamaktadır. Ders, öğrencilere siyasetteki temel meseleleri, konseptleri ve ideolojileri anlatır ve bunların filmlerde ne şekilde yansıtıldığını, temsil edildiğini ve/veya eleştirildiğini göstermeye çalışır. Dönem boyunca üzerinden geçilecek konular şunlardır: soğuk savaş ve caydırıcılık, (anti) militarizm, (post) kolonyalizm, toplumsal cinsiyet siyaseti, kapitalizm, göç, çevresel güvenlik, etnik çatışma, toplumsal hareketler/direniş, faşizm/diktatörlük, totalitarizm ve ırkçılık. |
Dersin İçeriği: |
Siyaset ve Sinema İlişkisi; Filmlerdeki Siyaset; Sinemanın Siyaseti; Siyasi Düşünceleri Aktarma, Savunma ve Eleştirme Aracı Olarak Film; Eleştirel İçerik Analizi; Film ve Totaliteryanizm; Film ve Sömürgecilik; Anti-Sömürgecilik; Film ve Şiddet; Film ve Toplumsal Cinsiyet. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
|
|
1) |
• İzlencenin gözden geçirilmesi
• Ders programının tartışılması
• Dönem boyuncaki sorumlulukların ve değerlendirmenin anlatılması |
yok |
1) |
• Totaliteryanizmin öğretilmesi
• ‘The Lives of Others’ filmi
|
The Lives of Others filminin izlenmesi |
2) |
• Filmlerin ve sanatın değer yargılarından bağımsız olmadığını ve hepsinin bir (siyasi) görüş yansıttığının anlatılması
• Filmlerin toplumsal bir inşa olduğunun anlatılması
|
yok |
3) |
• Filmler bizle nasıl konuşur?
• Yönetmenler fikirlerini nasıl yansıtır? |
Yok |
4) |
• Soğuk Savaş ve Nükleer Caydırıcılığın anlatılması
• ‘Dr. Strangelove’ filmi |
Dr. Strangelove filminin izlenmesi |
5) |
• Militarizmin öğretilmesi
• ‘Full Metal Jacket’ filmi
|
Full Metal Jacket filminin izlenmesi |
6) |
• Etnik çatışmaların öğretilmesi
• ‘Sometimes in April’ filmi
|
Sometimes in April filminin izlenmesi |
7) |
• Göçün anlatılması
• ‘In This World’ belgeseli
|
In This World belgeselinin izlenmesi |
8) |
• Kapitalizmin öğretilmesi
• ‘There will be blood’ filmi
|
'There will be Blood' Filminin izlenmesi |
9) |
• Faşizm/Diktatörlüğün anlatılması
• ‘The Great Dictator’ filmi
|
The Great Dictator filminin izlenmesi |
10) |
• Totaliteryanizmin öğretilmesi
• ‘The Lives of Others’ filmi
|
The Lives of Others dersinin izlenmesi |
11) |
• Toplumsal hareketler ve direnişin kavramlarının öğretilmesi
• ‘Al Midan’ filmi
|
Al - Midan filminin izlenmesi |
12) |
• Toplumsal cinsiyet, kapitalizmin öğretilmesi ve ikisi arasındaki ilişkinin ortaya konması
• Dogville filmi
|
Dogville filminin izlenmesi |
13) |
• Öğrencilerin final sınavı ile değerlendirilmesi
• Final Sınavı
|
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak.
2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak.
3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek.
4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. |
|
2) |
1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme.
2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme.
3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı.
4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması.
5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme.
6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
|
|
3) |
1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı.
2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi.
3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme.
4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. |
|
4) |
1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama.
2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek.
3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama
4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme.
5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
|
|
5) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme
2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme
3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
6) |
1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme
2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme
3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama.
4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma
5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme
|
|