Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin amaçlarının konuşulması ve syllabus dağıtımı |
Yok |
2) |
Rejim türleri I: otoriter rejimler |
Linz, Juan J, Stepan, Alfred (1996), Problems of Democratic Transition and Consolidation, Baltimore, John Hopkins University Press, pp.38-55.
Schedler, Andreas (2002), “Elections without Democracy: The Menu of Manipulation”, Journal of Democracy, Vol.3, No2, 2002, pp. 36-50.
Brooker, Paul (2004), "Authoritarian Regimes", in Caramani, D. ed. Comparative Politics, Oxford: Oxford University Press, pp. 133-154.
Schedler, Andreas (2002), “Elections without Democracy: The Menu of Manipulation”, Journal of Democracy, Vol.3, No2, 2002, pp. 36-50.
|
3) |
Rejim türleri II: otoriter ve demokratik rejimler arasında kalan rejimler |
Larry Jay Diamond, “Thinking about hybrid regimes”, Journal of Democracy, Volume 13, Number 2, April 2002, pp. 21-35. |
4) |
Demokrasi nedir?: Kökenleri, tanımları ve tarihi gelişimi |
Doorenspleet, Renske (2005), Democratic Transitions: Exploring the Structural Sources of the Forth Wave, Boulder: Lynne Rienner, pp.37-52.
Phillippe Schimitter, and Terry Lynn Karl (1991), “What is democracy…and is not,” Journal of Democracy, Vol. 2, Issue 3, p. 75-89.
Mair, Peter (2008) "Democracies" in Caramani, D. ed. Comparative Politics, Oxford: Oxford University Press, pp. 109-132.
Phillippe Schimitter, and Terry Lynn Karl (1991), “What is democracy…and is not,” Journal of Democracy, Vol. 2, Issue 3, p. 75-89.
|
5) |
Demokrasi teorileri |
Frank Cunningham, Theories of democracy: A critical introduction, Routledge, London and New York, 2002. |
6) |
Demokratikleşme süreci nasıl açıklanabilir? |
Ferguson, Peter (2002), "Political Change: Nondemocratic and Democratic Regime Change", in Dyck, R. ed. Studying Politics: An Introduction to Political Science, Nelson: Scarborough, pp. 341-363. |
7) |
Ara Sınav |
Yok |
8) |
Siyasal kültür nedir? Siyasi kültürün rejim türleri üzerinde etkisi nedir? |
Heard, Andrew (2004), Political Culture, Socialization, and How We Have Been Thought to Think, in Studying Politics, pp.73-96.
|
9) |
Demokratik rejimlerde siyasi partiler ve rejim türlerine göre siyasi parti işleyişleri |
Şebnem Geyikçi, “The Impact of Parties and Party Systems on Democratic Consolidation: The Case of Turkey”, http://www.lse.ac.uk/europeanInstitute/research/ContemporaryTurkishStudies/PaperSYG20111.pdf |
10) |
Demokratik rejimlerde seçim sistemleri |
Pippa Noris, “Choosing Electoral Systems: Proportional, Majoritarian and Mixed Systems”, https://sites.hks.harvard.edu/fs/pnorris/Acrobat/Choosing%20Electoral%20Systems.pdf |
11) |
Sivil toplumun siyasetteki rolü ve demokratik rejim içindeki yeri |
Smith, Miriam (2004), Civil Society: Interest Groups and Social Movements in Politics, in Studying Politics, pp. 290-309 |
12) |
Rejim değişikliği ne demektir? I (otoriter yönetimleri geçiş üzerine öğrenci sunumları) |
Yok |
13) |
Rejim değişikliği ne demektir? II (demokratik yönetime geçiş üzerine öğrenci sunumları) |
Yok |
14) |
Güncel siyasi sistemde farklı rejim türleri üzerine tartışma |
Yok |
15) |
Final Sınavı |
Yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
Smith, Miriam (2004), Civil Society: Interest Groups and Social Movements in Politics, in Studying Politics, pp. 290-309
Larry Jay Diamond, “Thinking about hybrid regimes”, Journal of Democracy, Volume 13, Number 2, April 2002, pp. 21-35. Larry Jay Diamond, “Thinking about hybrid regimes”, Journal of Democracy, Volume 13, Number 2, April 2002, pp. 21-35.
Doorenspleet, Renske (2005), Democratic Transitions: Exploring the Structural Sources of the Forth Wave, Boulder: Lynne Rienner, pp.37-52.
Phillippe Schimitter, and Terry Lynn Karl (1991), “What is democracy…and is not,” Journal of Democracy, Vol. 2, Issue 3, p. 75-89.
Mair, Peter (2008) "Democracies" in Caramani, D. ed. Comparative Politics, Oxford: Oxford University Press, pp. 109-132.
Phillippe Schimitter, and Terry Lynn Karl (1991), “What is democracy…and is not,” Journal of Democracy, Vol. 2, Issue 3, p. 75-89.
Mair, Peter (2008) "Democracies" in Caramani, D. ed. Comparative Politics, Oxford: Oxford University Press, pp. 109-132.
Ferguson, Peter (2002), "Political Change: Nondemocratic and Democratic Regime Change", in Dyck, R. ed. Studying Politics: An Introduction to Political Science, Nelson: Scarborough, pp. 341-363.
Heard, Andrew (2004), Political Culture, Socialization, and How We Have Been Thought to Think, in Studying Politics, pp.73-96.
Şebnem Geyikçi, “The Impact of Parties and Party Systems on Democratic Consolidation: The Case of Turkey”, http://www.lse.ac.uk/europeanInstitute/research/ContemporaryTurkishStudies/PaperSYG20111.pdf
Pippa Noris, “Choosing Electoral Systems: Proportional, Majoritarian and Mixed Systems”, https://sites.hks.harvard.edu/fs/pnorris/Acrobat/Choosing%20Electoral%20Systems.pdf
|
Diğer Kaynaklar: |
Yok-None |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
2) |
Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
3) |
Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
4) |
Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
5) |
Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
6) |
Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
7) |
Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
8) |
Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
9) |
Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
5 |