Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Avrasya Siyasetindeki Temel Sorunları Tanımlama |
Yok |
2) |
Sovyetler Birliği'nin dağılışı |
*Stephen F. Cohen, “Was the Soviet System Reformable?”, Slavic Review, Vol. 63, No. 3, 2004, pp. 459-488
*Astrid S. Tuminez, “Nationalism, Ethnic Pressures, and the Breakup of the Soviet Union”, Journal of Cold War Studies, Vol. 5, No. 4, Fall 2003, pp. 81-136
|
3) |
Rusya Federasyonu ve Yeni Kurulan Bağımsız Devletlerin Siyasi Dönüşüm Süreci |
Brown, 2001, ss. 17-96 |
4) |
Rusya Federasyonu ve Yeni Kurulan Bağımsız Devletlerin Ekonomik Dönüşüm Süreci |
* Anders Aslund, “Why Has Russia’s Economic Transformation Been So Arduous?”, Carnegie Endowment For International Peace, 1999.
* Sergei Guriev & Andrei Rachinsky, “The Role of Oligarchs in Russian Capitalism,” The Journal of Economic Perspectives, Vol. 19, No. 1, 2005, pp. 131-150
|
5) |
Putin İktidarları Boyunca Rusya'da Ekonomik ve Siyasi Gelişimler |
* Angela E. Stent, “Restoration and Revolution in Putin’s Foreign Policy”, Europe-Asia Studies, Vol.63, No. 6, 2008, pp. 1089-1106
* Natalia Morozova, “Geopolitics, Eurasianism and Russian Foreign Policy under Putin”, Geopolitics, Vol. 14, No. 4, 2009, pp.667-686
* Andrei Tsygankov, “Vladimir Putin’s Vision of Russia as a Normal Great Power”, Post-Soviet Affairs, Vol. 21, No. 2, 2005, pp. 132-158
|
6) |
Sovyet Sonrası Bölgede Renkli Devrimlerinin Dinamiği
|
* David Lane, “‘Colored Revolution’ as a Political Phenomenon,” Journal of Communist Studies and Transition Politics, Vol. 25, No. 2-3, 2009, pp. 113-135.
* Donnacha Ó Beacháin, “Roses and Tulips: Dynamics of Regime Change in Georgia and Kyrgyzstan,” Journal of Communist Studies and Transition Politics, Vol. 2, No. 2-3, 2009, pp. 199-226.
* Paul D’Anieri, “What Has Changed in Ukrainian Politics?: Assessing the Implications of the Orange Revolution”, Problems of Post-Communism, Vol. 52, No. 5, 2005, pp. 82-91
|
7) |
Vize Sınavı |
Yok |
8) |
Avrasya'da Siyaset, Çatışmalar ve "Beklemedeki" Çatışmalar
|
* Stephen Blank, “Russia and Black Sea’s Frozen Conflicts in Strategic Perspective”, Mediterranean Quarterly, Vol. 19, No. 3, pp. 23-54
* Stefan Wolf, “A Resolvable Frozen Conflict? Designing a Settlement for Transnistria”, Nationality Papers, Vol. 39, No. 6, 2001, pp. 863-870
* William H. Hill, “Reflections on Negotiation and Mediation: The Frozen Conflicts and European Security”, Demokratizatsiya, Vol. 18, No. 3, (Summer 2010, pp. 219-227
|
9) |
Sovyet Sonrası Bölgede Uluslararası Aktörlerin Bütünleşme Politikaları |
* Mark Kramer, “Russian Foreign Policy Toward the Commonwealth of Independent States: Recent Trends and Future Prospects”, Problems of Post-Communism, Vol. 55, No. 6, 2008, pp. 3-19
* Marcin Lapczynski, “The European Union’s Eastern Partnership: Chances and Perspectives”, Caucasian Review of International Affairs, Vol. 3, No. 2, 2009, pp. 143-155
* George Christou, “European Union Security Logics to the East: The European Neighborhood Policy and the Eastern Partnership”, European Security, Vol. 19, No. 3, 2010, pp. 413-430
|
10) |
1991'den Bu Yana Rusya-NATO İlişkilerinin Gelişimi
|
* Dmitry Polikanov, “NATO-Russia Relations: Present and Future”, Contemporary Security Policy, Vol. 25, No. 3, 2004, pp. 479-497
* Oksana Antonenko & Bastian Giegerich, “Rebooting NATO-Russia Relations”, Survival, Vol. 51, No. 2, 2009, pp. 13-21
|
11) |
Avrasya Bağlamında Rusya-AB İlişkileri
|
* Hiski Haukkala, “From Cooperative to Contested Europe? The Conflict in Ukraine as a Culmination of a Long-Term Crisis in EU–Russia Relations”, Journal of Contemporary European Studies, Vol. 25, No. 1, 2015, pp. 25-40
* Fyodor Lukyanov, “Russia–EU: The Partnership That Went Astray”, Europe-Asia Studies, Vol.60, No. 6, 2008, pp. 1107-1119
|
12) |
Avrasya'da Enerji Politikaları: Dış Politika Aracı Olarak Enerji
|
* F. Stephen Larrabee, “Russia, Ukraine, and Central Europe: The Return of Geopolitics”, Journal of International Affairs, Vol. 63, No. 2, 2010, pp. 33-52
* Dmitri Trenin, “The Ukraine Crisis and the Resumption of Great-Power Rivalry”, Carnegie Moscow Center, 2014.
* David A. Deese, “Energy: Economics, Politics, and Security”, International Security, Vol. 4, No. 3, pp. 140-153
* Bertil Nygren, “Putin’s Use of Natural Gas to Reintegrate the CIS Region,” Problems of Post-Communism, Vol. 55, July/August 2008, pp. 3-15
|
13) |
Soğuk Savaş Sonrası Türkiye-Rusya İlişkileri
|
* Şener Aktürk, Turkis-Russian relations after the Cold War (1992-2002), Turkish Studies, Vol. 7, No. 3, 2006, pp. 337-364
* Ziya Öniş and Şuhnaz Yılmaz, “Turkey and Russia in a Shifting Global Order: Co-operation, Conflict and Asymmetric Interdependence in a Turbulent Region”, Third World Quarterly, Vol. 37, No. 1, 2016, pp. 71-95
|
14) |
Avrasya Politikasının Genel Değerlendirmesi
|
Yok |
15) |
Final Sınavı |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. |
2 |
2) |
1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
6-Duyusal algıyı somutlaştırır. |
3 |
3) |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
4 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
4 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
3 |
6) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
3 |
7) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
4 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
3 |