Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IRL440 | ||||||||
Ders İsmi: | Politics and Society in Eurasia | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi HABİBE ÖZDAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi HABİBE ÖZDAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | This course aims to provide a framework for understanding and analyzing the collapse of the Soviet Union and its outcomes with special focus on Post-Soviet space. The new politics, transitions and transformations that have taken place since 1991 will be examined during the class. Strategic, political, economic, ethnic, global and regional changes in the Russia and the former Soviet space will be addressed. Moreover, influence of clans, networks and corruption in the new independent states will also be explored. Russian regional politics, particularly concerning energy and integration policies as well as the policies of international actors (such as NATO and the EU) toward Eurasia will be examined. |
Dersin İçeriği: | Avrasya’nın Haritasını Çizmek; Komünizmden Modernizasyona; Küresel Dengeler; Soğuk Savaştan Avrupa Birliği ve NATO’ya; Sivil Toplum; Güvenlik. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Avrasya Siyasetindeki Temel Sorunları Tanımlama | Yok |
2) | Sovyetler Birliği'nin dağılışı | *Stephen F. Cohen, “Was the Soviet System Reformable?”, Slavic Review, Vol. 63, No. 3, 2004, pp. 459-488 *Astrid S. Tuminez, “Nationalism, Ethnic Pressures, and the Breakup of the Soviet Union”, Journal of Cold War Studies, Vol. 5, No. 4, Fall 2003, pp. 81-136 |
3) | Rusya Federasyonu ve Yeni Kurulan Bağımsız Devletlerin Siyasi Dönüşüm Süreci | Brown, 2001, ss. 17-96 |
4) | Rusya Federasyonu ve Yeni Kurulan Bağımsız Devletlerin Ekonomik Dönüşüm Süreci | * Anders Aslund, “Why Has Russia’s Economic Transformation Been So Arduous?”, Carnegie Endowment For International Peace, 1999. * Sergei Guriev & Andrei Rachinsky, “The Role of Oligarchs in Russian Capitalism,” The Journal of Economic Perspectives, Vol. 19, No. 1, 2005, pp. 131-150 |
5) | Putin İktidarları Boyunca Rusya'da Ekonomik ve Siyasi Gelişimler | * Angela E. Stent, “Restoration and Revolution in Putin’s Foreign Policy”, Europe-Asia Studies, Vol.63, No. 6, 2008, pp. 1089-1106 * Natalia Morozova, “Geopolitics, Eurasianism and Russian Foreign Policy under Putin”, Geopolitics, Vol. 14, No. 4, 2009, pp.667-686 * Andrei Tsygankov, “Vladimir Putin’s Vision of Russia as a Normal Great Power”, Post-Soviet Affairs, Vol. 21, No. 2, 2005, pp. 132-158 |
6) | Sovyet Sonrası Bölgede Renkli Devrimlerinin Dinamiği | * David Lane, “‘Colored Revolution’ as a Political Phenomenon,” Journal of Communist Studies and Transition Politics, Vol. 25, No. 2-3, 2009, pp. 113-135. * Donnacha Ó Beacháin, “Roses and Tulips: Dynamics of Regime Change in Georgia and Kyrgyzstan,” Journal of Communist Studies and Transition Politics, Vol. 2, No. 2-3, 2009, pp. 199-226. * Paul D’Anieri, “What Has Changed in Ukrainian Politics?: Assessing the Implications of the Orange Revolution”, Problems of Post-Communism, Vol. 52, No. 5, 2005, pp. 82-91 |
7) | Vize Sınavı | Yok |
8) | Avrasya'da Siyaset, Çatışmalar ve "Beklemedeki" Çatışmalar | * Stephen Blank, “Russia and Black Sea’s Frozen Conflicts in Strategic Perspective”, Mediterranean Quarterly, Vol. 19, No. 3, pp. 23-54 * Stefan Wolf, “A Resolvable Frozen Conflict? Designing a Settlement for Transnistria”, Nationality Papers, Vol. 39, No. 6, 2001, pp. 863-870 * William H. Hill, “Reflections on Negotiation and Mediation: The Frozen Conflicts and European Security”, Demokratizatsiya, Vol. 18, No. 3, (Summer 2010, pp. 219-227 |
9) | Sovyet Sonrası Bölgede Uluslararası Aktörlerin Bütünleşme Politikaları | * Mark Kramer, “Russian Foreign Policy Toward the Commonwealth of Independent States: Recent Trends and Future Prospects”, Problems of Post-Communism, Vol. 55, No. 6, 2008, pp. 3-19 * Marcin Lapczynski, “The European Union’s Eastern Partnership: Chances and Perspectives”, Caucasian Review of International Affairs, Vol. 3, No. 2, 2009, pp. 143-155 * George Christou, “European Union Security Logics to the East: The European Neighborhood Policy and the Eastern Partnership”, European Security, Vol. 19, No. 3, 2010, pp. 413-430 |
10) | 1991'den Bu Yana Rusya-NATO İlişkilerinin Gelişimi | * Dmitry Polikanov, “NATO-Russia Relations: Present and Future”, Contemporary Security Policy, Vol. 25, No. 3, 2004, pp. 479-497 * Oksana Antonenko & Bastian Giegerich, “Rebooting NATO-Russia Relations”, Survival, Vol. 51, No. 2, 2009, pp. 13-21 |
11) | Avrasya Bağlamında Rusya-AB İlişkileri | * Hiski Haukkala, “From Cooperative to Contested Europe? The Conflict in Ukraine as a Culmination of a Long-Term Crisis in EU–Russia Relations”, Journal of Contemporary European Studies, Vol. 25, No. 1, 2015, pp. 25-40 * Fyodor Lukyanov, “Russia–EU: The Partnership That Went Astray”, Europe-Asia Studies, Vol.60, No. 6, 2008, pp. 1107-1119 |
12) | Avrasya'da Enerji Politikaları: Dış Politika Aracı Olarak Enerji | * F. Stephen Larrabee, “Russia, Ukraine, and Central Europe: The Return of Geopolitics”, Journal of International Affairs, Vol. 63, No. 2, 2010, pp. 33-52 * Dmitri Trenin, “The Ukraine Crisis and the Resumption of Great-Power Rivalry”, Carnegie Moscow Center, 2014. * David A. Deese, “Energy: Economics, Politics, and Security”, International Security, Vol. 4, No. 3, pp. 140-153 * Bertil Nygren, “Putin’s Use of Natural Gas to Reintegrate the CIS Region,” Problems of Post-Communism, Vol. 55, July/August 2008, pp. 3-15 |
13) | Soğuk Savaş Sonrası Türkiye-Rusya İlişkileri | * Şener Aktürk, Turkis-Russian relations after the Cold War (1992-2002), Turkish Studies, Vol. 7, No. 3, 2006, pp. 337-364 * Ziya Öniş and Şuhnaz Yılmaz, “Turkey and Russia in a Shifting Global Order: Co-operation, Conflict and Asymmetric Interdependence in a Turbulent Region”, Third World Quarterly, Vol. 37, No. 1, 2016, pp. 71-95 |
14) | Avrasya Politikasının Genel Değerlendirmesi | Yok |
15) | Final Sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Archie Brown, ed., Contemporary Russian Politics, Oxford, Oxford University Press, 2001 |
Diğer Kaynaklar: | Yok-None |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası lojistik alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar. | ||||||||
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. | ||||||||
3) İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. | ||||||||
4) Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. | ||||||||
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. | ||||||||
6) Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder | ||||||||
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. | ||||||||
8) Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. | ||||||||
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası lojistik alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar. | |
2) | İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. | |
3) | İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. | |
4) | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. | |
5) | Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. | |
6) | Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder | |
7) | Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. | |
8) | Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. | |
9) | Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 14 | 42 |
Final | 14 | 42 |
Toplam İş Yükü | 171 |