IRL446 Turkey and the European Union İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Uluslararası Ticaret (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Uluslararası Ticaret (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IRL446
Ders İsmi: Turkey and the European Union
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ZEYNEP ALEMDAR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, AB bütünleşmesinin ilk günlerinden günümüze AB-Türkiye ilişkilerinin gözden geçirilmesidir. Uluslararası hukukun ve iç meselelerin Türkiye'nin AB'ye uyum sürecinin derinliği ve ilerleme hızına etkisi incelenir ve Türkiye'nin AB üyeliği sürecindeki güncel siyasal ve ekonomik dönüşümleri açıklanır.
Dersin İçeriği: Üyelik Başvurusundan Kıbrıs Harekâtına Türkiye- AET İlişkileri; AET’den AB’ye Avrupa’nın Değişimi ve Türkiye’nin Adaylık Süreci; Kopenhag Kriterleri ve Gümrük Birliği; Lüksemburg Zirvesi; AB’yle Müzakereler ve AB’nin Krizi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) AB-Türkiye ilişkilerinin tarihsel arka planını anlar
2) TR-AB arasındaki ilişkileri şekillendiren temel konuları açıklar
3) hareketle AB-Türkiye ilişkilerini disiplinlerarası bir perspektiften analiz eder.
4) AB entegrasyon teorilerini AB-Türkiye ilişkilerindeki temel konulara uygular
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş ve Dersin Tanıtımı Yok
2) AB-Türkiye İlişkilerinin Tarihi Wendy Asbeek Brusse and Richard T. Grifitths, ‘Good Intentions and Hidden Mo-tives: Turkey-EU Relations in an Historical Perspective’, pp. 13-29.
3) Demokratikleşme, Türkiye ve AB Senem Aydın Düzgit and Ali Çarkoğlu (2009) ‘Turkey: Reforms for a Consolidated Democracy’, pp. 120-156
4) Üyelik Sürecinde Asker-Sivil İlişkileri Yaprak Gürsoy (2012) ‘The Impact of EU-Driven Reforms on the Political Autonomy of the Turkish Military’, South European Society and Politics, 16(2), pp. 293-309
5) Üyelik Sürecinde Dış Politika Meltem Müftüler-Baç and Yaprak Gürsoy (2010) ‘Is there a Europeanization of Turkish Foreign Policy: An Addendum to the Literature on Candidate Countries’, Turkish Studies, vol.11, no.3, September 2010, 405-427. Meltem Müftüler-Baç (2011) ‘Turkish Foreign Policy, its Domestic Determinants and the Role of the European Union’, South European Society and Politics, 16 (2), pp. 279-293.
6) Adalet ve İçişleri Alexander Bürgin (2012) ‘European Commission’s Agency Meets Ankara’s Criteria: Why Turkey is Ready for a Readmission Agreement’, Journal of European Public Policy, 19(6), pp. 883-899
7) Vize Sınavı Yok
8) Türkiye'nin AB Üyeliğinin Siyasal Ekonomisi Ziya Öniş ve Caner Balkır (2007) ‘Turkey’s Political Economy in the Age of Finan-cial Globalisation: The Significance of EU Anchor’, South European Society and Politics, 12(2), pp. 147-164
9) Ortak Tarım Politikası ve Gümrük Birliği I Harald Grethe, ‘The Integration of Agricultural Markets from a Turkish Perspective’, pp. 189-215. In Richard T. Griffiths and Durmuş Özdemir (2004) Turkey and the EU Enlargement, Istanbul: Istanbul Bilgi University Press
10) Ortak Tarım Politikası ve Gümrük Birliği II Sinan Ülgen, Yiannis Zahariadis, The Future of Turkish-EU Trade Relations. Deepening vs. Widening, Centre for European Policy Studies, EU-Turkey Working Papers, no. 5, August 2004
11) Üyelik Sürecinde Türkiye'den Avrupa'ya Göç Konusu Ayhan Kaya (2011) ‘Euro-Turks as a Force in EU-Turkey Relations’, South European Society and Politics, 16 (2), pp. 499-512.
12) Türkiye'nin Üyeliğine İlişkin AB Kamuoyu Çiğdem Kentmen (2008) ‘Determinants of Support for EU Membership in Turkey’, European Union Politics, Vol. 9, No.4, pp. 487-510.
13) Türkiye'de Avrupa şüpheciliği Hakan Yılmaz (2011) ‘Euroscepticism in Turkey: Parties, Elites, and Public Opinion’, South European Society and Politics, 16 (1), pp. 185-208.
14) Entegrasyon Teorileri Perspektifinden AB-Türkiye İlişkileri Frank Schimmelfennig and Uli Sedelmeier (2002) ‘Theorizing EU Enlargement: Research Focus, Hypotheses, and the State of Research’, Journal of European Public Policy 9(4), pp. 500-528.
15) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Wendy Asbeek Brusse and Richard T. Grifitths, ‘Good Intentions and Hidden Mo-tives: Turkey-EU Relations in an Historical Perspective’, pp. 13-29.

Senem Aydın Düzgit and Ali Çarkoğlu (2009) ‘Turkey: Reforms for a Consolidated Democracy’, pp. 120-156

Yaprak Gürsoy (2012) ‘The Impact of EU-Driven Reforms on the Political Autonomy of the Turkish Military’, South European Society and Politics, 16(2), pp. 293-309.

Meltem Müftüler-Baç and Yaprak Gürsoy (2010) ‘Is there a Europeanization of Turkish Foreign Policy: An Addendum to the Literature on Candidate Countries’, Turkish Studies, vol.11, no.3, September 2010, 405-427.

Meltem Müftüler-Baç (2011) ‘Turkish Foreign Policy, its Domestic Determinants and the Role of the European Union’, South European Society and Politics, 16 (2), pp. 279-293.

Alexander Bürgin (2012) ‘European Commission’s Agency Meets Ankara’s Criteria: Why Turkey is Ready for a Readmission Agreement’, Journal of European Public Policy, 19(6), pp. 883-899

Ziya Öniş ve Caner Balkır (2007) ‘Turkey’s Political Economy in the Age of Finan-cial Globalisation: The Significance of EU Anchor’, South European Society and Politics, 12(2), pp. 147-164

Harald Grethe, ‘The Integration of Agricultural Markets from a Turkish Perspective’, pp. 189-215. In Richard T. Griffiths and Durmuş Özdemir (2004) Turkey and the EU Enlargement, Istanbul: Istanbul Bilgi University Press

Yiannis Zahariadis, The Future of Turkish-EU Trade Relations. Deepening vs. Widening, Centre for European Policy Studies, EU-Turkey Working Papers, no. 5, August 2004

Ayhan Kaya (2011) ‘Euro-Turks as a Force in EU-Turkey Relations’, South European Society and Politics, 16 (2), pp. 499-512.

Çiğdem Kentmen (2008) ‘Determinants of Support for EU Membership in Turkey’, European Union Politics, Vol. 9, No.4, pp. 487-510.

Hakan Yılmaz (2011) ‘Euroscepticism in Turkey: Parties, Elites, and Public Opinion’, South European Society and Politics, 16 (1), pp. 185-208.

Frank Schimmelfennig and Uli Sedelmeier (2002) ‘Theorizing EU Enlargement: Research Focus, Hypotheses, and the State of Research’, Journal of European Public Policy 9(4), pp. 500-528.
Diğer Kaynaklar: Yok-None

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
7) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
8) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
9) - Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
10) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
11) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
12) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
7) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
8) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
9) - Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
10) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
11) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
12) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 15
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 26
Ödevler 15 15
Ara Sınavlar 15 45
Final 15 45
Toplam İş Yükü 176