Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders tanıtımını yapar.
• Örgütsel Davranış bilim dalı hakkında giriş düzeyinde bilgi verir.
• Örgütsel Davranışın tanımını yapar.
• Örgütsel Davranışta incelenen temel kavram ve konuları açıklar.
• Yönetim konusunda giriş düzeyinde bilgi verir.
|
|
2) |
• Kişilik nedir, tanımlar.
• Kişiliğin ölçümünü inceler.
• Kişiliği belirleyen faktörleri inceler.
• Kişilik modellerini tartışır.
• Bireysel değerler nedir, açıklar.
• Kişi-İş Uyumu ve Kişi-Örgüt Uyumunu açıklar.
• Hofstede’nin kültürleri değerlendirme çerçevesini inceler.
• Kültürleri değerlendirmede GLOBE çerçevesini inceler.
|
1.Bölümün okunması |
3) |
• Tutumun öğelerini tanımlar.
• Tutumunun boyutlarını tanımlar.
• Tutum, tek başına davranışı meydana getirebilir mi, açıklar.
• Tutum değişiminde Bilişsel Çelişki Kuramını ve Heider’in Denge Kuramını inceler.
• Tutumların ölçülmesi hakkında bilgi verir.
• İş tatmini nedir, tanımlar.
• İş tatminin ölçümünü inceler.
• İş tatmininin çalışan davranışlarına etkisini açıklar.
|
5. Bölümün okunması |
4) |
• Algıyı etkileyen faktörleri tanımlar.
• Atıf Teorisinin öğelerini açıklar.
• Sosyal algılamada kullanılan kısayollarını ve yapılan atıf hatalarını inceler.
• Rasyonel Karar Verme Modeli, Sınırlı Rasyonellik ve Sezgisel Karar Almayı açıklar.
• Karar vermede sıkça rastlanan önyargılar ve yanılgıları inceler.
• Karar vermeyi etkileyen bireysel ve örgütsel faktörleri açıklar.
• Karar verme sürecinde etik kavramını inceler.
• Karar verme sürecinde yaratıcılık kavramını inceler.
|
3. Bölümün okunması |
5) |
• Motivasyonun üç temel öğesini tanımlar.
• İhtiyaçlar Hiyerarşisi Teorisini açıklar.
• Teori X ve Teori Y yi açıklar.
• Çift Faktör Teorisini açıklar.
• Öz Kararlılık Teorisini açıklar.
• Bilişsel Değerleme Teorisini açıklar.
• Hedef Belirleme Teorisini açıklar.
• Öz Yetkinlik Teorisini açıklar.
• Pekiştirme Teorisini açıklar.
• Örgütsel Adalet kavramını açıklar.
• Beklenti Teorisini açıklar.
|
6. Bölümün okunması |
6) |
• Grup kavramını tanımlar.
• Grup türlerini inceler.
• İnsanlar neden gruba katılırlar, inceler.
• Beş Aşamalı Grup Gelişim Modelini açıklar.
• Gruplarda roller, normlar, statü, büyüklük ve dayanışmayı tanımlar.
• Grup kararlarının güçlü ve zayıf yönlerini analiz eder.
• Grup Düşüncesi kavramını tanımlar.
• Beyin fırtınası, nominal grup tekniği gibi gruplarda karar verme tekniklerini inceler.
|
7. Bölümün okunması |
7) |
• Takım nedir, tanımlar.
• Takım türlerini özellikleri bakımından inceler.
• Takım Etkililiği Modelini açıklar.
• Bağlam, takımın yapısı, iş dizaynı ve takım süreçleri gibi takımların temel bileşenlerini detaylı olarak inceler.
• Takımlarda anahtar rolleri tanımlar.
|
9. Bölümün okunması |
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
• İletişim sürecinin temel parçalarını tanımlar.
• Biçimsel ve biçimsel olmayan iletişimi açıklar.
• Aşağıya doğru, yukarıya doğru, yatay ve çapraz iletişimi tanımlar.
• Sözlü, yazılı ve sözsüz iletişimi tanımlar.
• İletişim kanallarını bilgi zenginliğine göre sıralar.
• İletişimde kültürel engelleri inceler.
|
|
10) |
• Liderlik ve yönetim arasındaki farkı açıklar.
• Liderlikte Özellikler Teorisini açıklar.
• Liderlikte Davranışçı Teorileri açıklar.
• Durumsal Liderlik Teorilerini açıklar.
• Lider-üye Etkileşimi Teorisini açıklar.
• Karizmatik Liderlik Ve Dönüştürücü Liderlik Teorilerini açıklar.
• Otantik Liderlik nedir, açıklar.
• Liderliğin etik gereklerini inceler.
• Liderin güvenilirliğini inceler.
|
11.Bölümün okunması |
11) |
• Resmi güç ve kişisel gücü tanımlar.
• Zorlayıcı güç, ödül gücü ve yasal gücü tanımlar.
• Uzmanlık gücü ve karizmatik gücü tanımlar.
• Güç veya etkiye yönelik dokuz taktiği açıklar.
• İş yerindeki eşit olmayan güç nedir, açıklar.
• Örgütlerde politik davranışı açıklar.
• Meşru ve meşru olmayan politik davranışları tanımlar.
• Politik davranışın neden ve sonuçlarını inceler.
• Savunmacı davranışları inceler.
|
12.Bölümün okunması |
12) |
• Çatışma türlerini inceler.
• Çatışma yönetim tekniklerini inceler.
• Müzakere sürecinde hakemin rollerini açıklar.
• Müzakerede dağıtımcı ve bütünleştirici pazarlık yöntemlerini açıklar.
• Sabit pasta ve bütünleştirici pazarlık yöntemlerini açıklar.
• Müzakere etkinliğinde bireysel farklılıkları inceler.
|
13.Bölümün okunması |
13) |
• Yaygın örgüt biçimlerini inceler.
• Bürokrasinin özelliklerini tanımlar.
• Sanal örgüt nedir, tanımlar.
• Sınırsız örgüt nedir, tanımlar.
• Mekanik ve organik örgüt modellerini tanımlar, karşılaştırır.
• Matriks örgüt yapısını tanımlar.
|
14.Bölümün okunması |
14) |
• Örgüt kültürünün birey ve örgüt üzerindeki fonksiyonel olan ve olmayan etkilerini karşılaştırır.
• Örgüt kültürünün yaratılması ve devam ettirilmesinde etkili olan faktörleri açıklar.
• Etik bir kültürüm nasıl yaratılacağını açıklar.
• Olumlu örgüt kültürünü tanımlar.
• Manevi kültürün özelliklerini tanımlar.
|
15.Bölümün okunması |
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası ticaret alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
|
2) |
ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek,. |
|
3) |
değişen küresel ticaret doğrultusunda uluslararası ticaret teorilerini, gerçek iş dünyası fonksiyonları ile bağdaştırmak ve dünya ticaret sistemlerindeki önemli yeni gelişmeleri yorumlayabilmek ve aynı zamanda ekonomik gelişme ile dış ticaret arasındaki etkileşimi yorumlayabilmek |
|
4) |
uluslararası işletme ve ticaret sisteminin vizyonuna sahip olmak, aynı zamanda dış ticaret ile igili olan lojistik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ve aynı zamanda dış ticaret, sigorta ve riske konu olan ürün ve hizmetlerin dış ticaret finansmanını açıklayabilmek |
|
5) |
kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek, |
|
6) |
dış ticarete konu olan ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kalite ve standartlarının özellik ve niteliklerini tanımlayabilmek |
|
7) |
alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
|
8) |
ticaret politikasının; tarifler, tarife dışı engeller, devlet destekleri, uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgüt ve kuruluşlar, e-ticaret gibi temel araçlarını ve bu araçların dış ticaret politikasına etkilerini tanımlayabilmek |
|
9) |
kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|