Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersi tanımlar.
• Yasal haklarını açıklar.
• Dersin önemini fark eder.
• Ders izlencesi
• Yeni yönetmelik kuralları
• Dersin amacı
|
|
2) |
• Aktif bir dokümanı kaydeder.
• Dosyanın türünü değiştirir.
• Dosya kurtarır.
• Dokuman yönetimi
• Kaydetme türleri
• Farklı kaydetin farkı
|
|
3) |
• Hücreleri koşullu ve koşulsuz biçimlendirir.
• Hücre stillerini kullanır.
• Hücre adları ile çalışır.
• Satır-Sütun ekler, siler, yönetir.
• Çalışma sayfası ekler, siler, yönetir.
• Hücreleri biçimlendirmek
• Çalışma sayfalarını biçimlendirmek
• Veri doğrulamak
|
Hücre ve Sayfa biçimlendirmeleri konularını kitaptan okur |
4) |
• Çalışma kitapları arasında işlem yapar.
• Çalışma kitabı görünümünü yönetir.
• Pencereler ile çalışır.
• Çalışma kitabı ile çalışmak
• Köprü kurma
|
Çalışma kitabı konusunu kitaptan okur. |
5) |
• Verileri sıralar ve süzer.
• Alt toplam ile çalışır.
• Verileri gruplandırır ve seviyelendirir.
• Veri tabanı işlemleri
• Verileri sıralamak ve süzmek
• Verilerin otomatik alt toplamlarını almak
• Verileri gruplandırmak ve seviyelendirmek
|
Veri tabanı konusunu kitaptan okur. |
6) |
• Grafik çizer.
• Grafik tasarımını ayarlar.
• Grafik etiketleri oluşturur.
• Grafik biçimlendirir.
• Grafikler ile Çalışmak |
Grafikler konusunu kitaptan okunması |
7) |
• Özet tablo oluşturur.
• Verileri filtreler.
• Alternatif özet tablolar oluşturur.
• Özet Grafik oluşturur.
|
Bölüm 8 – Konu anlatımı ve uygulama |
8) |
vize sınavı |
|
9) |
• İstatistiki fonksiyonları analiz eder.
• Finansal fonksiyonları analiz eder.
|
Bölüm 9 – Konu anlatımı ve uygulama |
10) |
• Mantıksal fonksiyonları analiz eder.
• Metinsel fonksiyonları analiz eder.
|
Fonksiyonlar konusunu kitaptan okur. |
11) |
• Resim ekleme programını uygular.
• Vektör çizimlerini yorumlar.
• Smartart grafiğini kaydeder.
• Resimleri ve çizimleri kaydeder.
|
Resim ve Çizimler konusunu kitaptan okur. |
12) |
• Makroyu oluşturur.
• Makroda değişiklik yapar ve yorumlar.
• Makroyu siler ve adlandırır.
|
Yapılmış olanları tekrar eder. |
13) |
• Belgeleri paylaştırır.
• Paylaştırılan çalışma kitabındaki değişiklikleri izler.
• Belgeleri korur ve şifreler.
|
Çalışma Kitabı paylaşımı ve korunması konusunu kitaptan okur. |
14) |
• Excel 2010’u özelleştirmek
• Genel Seçenekler
• Formül Seçenekleri
• Hesaplama Seçenekleri
• Yazımı Denetleme Seçenekleri
• Kaydetme Seçenekleri
• Gelişmiş Seçenekler
• Şeridi Özelleştirmek |
Excel 2010’u özelleştirmek konusunu kitaptan okur. |
15) |
final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
En az birinde derinlik kazanmak üzere, kimya bilgisi ve matematiğe dayalı fizik bilgisi; çok değişkenli matematik ve türevsel denklemleri de kapsayacak biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık. |
|
13) |
Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere, çalışabilme becerisi. |
|