Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersi tanımlar.
• Yasal haklarını açıklar.
• Dersin önemini fark eder.
• Ders izlencesi
• Yeni yönetmelik kuralları
• Dersin amacı
|
|
2) |
• Aktif bir dokümanı kaydeder.
• Dosyanın türünü değiştirir.
• Dosya kurtarır.
• Dokuman yönetimi
• Kaydetme türleri
• Farklı kaydetin farkı
|
|
3) |
• Hücreleri koşullu ve koşulsuz biçimlendirir.
• Hücre stillerini kullanır.
• Hücre adları ile çalışır.
• Satır-Sütun ekler, siler, yönetir.
• Çalışma sayfası ekler, siler, yönetir.
• Hücreleri biçimlendirmek
• Çalışma sayfalarını biçimlendirmek
• Veri doğrulamak
|
Hücre ve Sayfa biçimlendirmeleri konularını kitaptan okur |
4) |
• Çalışma kitapları arasında işlem yapar.
• Çalışma kitabı görünümünü yönetir.
• Pencereler ile çalışır.
• Çalışma kitabı ile çalışmak
• Köprü kurma
|
Çalışma kitabı konusunu kitaptan okur. |
5) |
• Verileri sıralar ve süzer.
• Alt toplam ile çalışır.
• Verileri gruplandırır ve seviyelendirir.
• Veri tabanı işlemleri
• Verileri sıralamak ve süzmek
• Verilerin otomatik alt toplamlarını almak
• Verileri gruplandırmak ve seviyelendirmek
|
Veri tabanı konusunu kitaptan okur. |
6) |
• Grafik çizer.
• Grafik tasarımını ayarlar.
• Grafik etiketleri oluşturur.
• Grafik biçimlendirir.
• Grafikler ile Çalışmak |
Grafikler konusunu kitaptan okunması |
7) |
• Özet tablo oluşturur.
• Verileri filtreler.
• Alternatif özet tablolar oluşturur.
• Özet Grafik oluşturur.
|
Bölüm 8 – Konu anlatımı ve uygulama |
8) |
vize sınavı |
|
9) |
• İstatistiki fonksiyonları analiz eder.
• Finansal fonksiyonları analiz eder.
|
Bölüm 9 – Konu anlatımı ve uygulama |
10) |
• Mantıksal fonksiyonları analiz eder.
• Metinsel fonksiyonları analiz eder.
|
Fonksiyonlar konusunu kitaptan okur. |
11) |
• Resim ekleme programını uygular.
• Vektör çizimlerini yorumlar.
• Smartart grafiğini kaydeder.
• Resimleri ve çizimleri kaydeder.
|
Resim ve Çizimler konusunu kitaptan okur. |
12) |
• Makroyu oluşturur.
• Makroda değişiklik yapar ve yorumlar.
• Makroyu siler ve adlandırır.
|
Yapılmış olanları tekrar eder. |
13) |
• Belgeleri paylaştırır.
• Paylaştırılan çalışma kitabındaki değişiklikleri izler.
• Belgeleri korur ve şifreler.
|
Çalışma Kitabı paylaşımı ve korunması konusunu kitaptan okur. |
14) |
• Excel 2010’u özelleştirmek
• Genel Seçenekler
• Formül Seçenekleri
• Hesaplama Seçenekleri
• Yazımı Denetleme Seçenekleri
• Kaydetme Seçenekleri
• Gelişmiş Seçenekler
• Şeridi Özelleştirmek |
Excel 2010’u özelleştirmek konusunu kitaptan okur. |
15) |
final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak.
2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak.
3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek.
4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. |
|
2) |
1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme.
2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme.
3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı.
4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması.
5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme.
6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
|
|
3) |
1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı.
2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi.
3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme.
4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. |
|
4) |
1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama.
2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek.
3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama
4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme.
5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
|
|
5) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme
2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme
3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
6) |
1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme
2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme
3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama.
4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma
5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme
|
|