Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersi tanımlar.
• Yasal haklarını açıklar.
• Dersin önemini fark eder.
• Ders izlencesi
• Yeni yönetmelik kuralları
• Dersin amacı
|
|
2) |
• Aktif bir dokümanı kaydeder.
• Dosyanın türünü değiştirir.
• Dosya kurtarır.
• Dokuman yönetimi
• Kaydetme türleri
• Farklı kaydetin farkı
|
|
3) |
• Hücreleri koşullu ve koşulsuz biçimlendirir.
• Hücre stillerini kullanır.
• Hücre adları ile çalışır.
• Satır-Sütun ekler, siler, yönetir.
• Çalışma sayfası ekler, siler, yönetir.
• Hücreleri biçimlendirmek
• Çalışma sayfalarını biçimlendirmek
• Veri doğrulamak
|
Hücre ve Sayfa biçimlendirmeleri konularını kitaptan okur |
4) |
• Çalışma kitapları arasında işlem yapar.
• Çalışma kitabı görünümünü yönetir.
• Pencereler ile çalışır.
• Çalışma kitabı ile çalışmak
• Köprü kurma
|
Çalışma kitabı konusunu kitaptan okur. |
5) |
• Verileri sıralar ve süzer.
• Alt toplam ile çalışır.
• Verileri gruplandırır ve seviyelendirir.
• Veri tabanı işlemleri
• Verileri sıralamak ve süzmek
• Verilerin otomatik alt toplamlarını almak
• Verileri gruplandırmak ve seviyelendirmek
|
Veri tabanı konusunu kitaptan okur. |
6) |
• Grafik çizer.
• Grafik tasarımını ayarlar.
• Grafik etiketleri oluşturur.
• Grafik biçimlendirir.
• Grafikler ile Çalışmak |
Grafikler konusunu kitaptan okunması |
7) |
• Özet tablo oluşturur.
• Verileri filtreler.
• Alternatif özet tablolar oluşturur.
• Özet Grafik oluşturur.
|
Bölüm 8 – Konu anlatımı ve uygulama |
8) |
vize sınavı |
|
9) |
• İstatistiki fonksiyonları analiz eder.
• Finansal fonksiyonları analiz eder.
|
Bölüm 9 – Konu anlatımı ve uygulama |
10) |
• Mantıksal fonksiyonları analiz eder.
• Metinsel fonksiyonları analiz eder.
|
Fonksiyonlar konusunu kitaptan okur. |
11) |
• Resim ekleme programını uygular.
• Vektör çizimlerini yorumlar.
• Smartart grafiğini kaydeder.
• Resimleri ve çizimleri kaydeder.
|
Resim ve Çizimler konusunu kitaptan okur. |
12) |
• Makroyu oluşturur.
• Makroda değişiklik yapar ve yorumlar.
• Makroyu siler ve adlandırır.
|
Yapılmış olanları tekrar eder. |
13) |
• Belgeleri paylaştırır.
• Paylaştırılan çalışma kitabındaki değişiklikleri izler.
• Belgeleri korur ve şifreler.
|
Çalışma Kitabı paylaşımı ve korunması konusunu kitaptan okur. |
14) |
• Excel 2010’u özelleştirmek
• Genel Seçenekler
• Formül Seçenekleri
• Hesaplama Seçenekleri
• Yazımı Denetleme Seçenekleri
• Kaydetme Seçenekleri
• Gelişmiş Seçenekler
• Şeridi Özelleştirmek |
Excel 2010’u özelleştirmek konusunu kitaptan okur. |
15) |
final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
|
2) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
3) |
Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. |
|
4) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. |
|
5) |
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. |
|
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
|