Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere uluslararası pazarlamanın tanımını, kapsamını, farklı yönetimsel yaklaşımları ve pazarlama stratejisini etkileyen faktörleri açıklamaktır. Dersi tamamlayan öğrenciler küresel çapta ekonomik, sosyal, kültürel, politik, yasal çevresel faktörler hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Küresel bağlamda pazar bölümlendirme, hedef kitle belirleme, konumlandırma ve pazarlama karması stratejisi gibi konuları anlayacaklardır. |
Dersin İçeriği: |
Küresel pazarlama çevresi; küresel bilişim sistemleri ve pazar araştırması; bölümlendirme, hedef kitle, ve konumlandırma; ithalat, ihracat, ve kaynak edinme; küresel pazar giriş stratejileri: lisans, yatırım, ve stratejik birleşmeler; küresel pazarlarda marka ve ürün kararları; fiyatlandırma kararları; küresel pazar dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım; küresel pazarlama iletişimi kararları.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Pazarlamanın temel özelliklerini ve uluslararası pazarlamayı tanımlamak
• Uluslararası pazarlama stratejilerini anlamak
• Uluslararası pazar fırsatlarını açıklamak
• Uluslararası pazarlamaya yön veren faktörleri ve sınırlandıran etmenleri açıklamak
|
|
2) |
• Uluslararası ekonomik çevreyi etkileyen faktörleri ve oluşmakta olan değişimleri anlamak
• Uluslararası pazarlama stratejisini etkileyen ekonomik faktörleri tanımlamak
• Pazar gelişiminin aşamalarını anlamak
• Uluslararası gelir dağılımı ve nüfusun pazarlama stratejilerine etkilerini açıklamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
3) |
• Uluslararası politik ve yasal çevreyi etkileyen faktörleri ve oluşmakta olan değişimleri anlamak
• Uluslararası pazarlama stratejisini etkileyen politik ve yasal faktörleri tanımlamak
• Uluslararası firmaların aralarındaki anlaşmalar ve anlaşmazlıklara etki eden faktörleri açıklamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
4) |
• Kültürü ve öğelerini tanımlamak
• Kültürel faktörlerin uluslararası pazarlama stratejisine etkilerini açıklamak
• Tüketicilerin algı, tutum, satın alma ve tüketim davranışlarında farklılıklara neden olan kültürel faktörleri tanımlamak
• Uluslararası kültürel çevre
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
5) |
• Küresel, uluslararası ve lokal pazarları tanımlamak
• Uluslararası pazarlama stratejisinde müşteri değerinin önemini açıklamak
• Uluslararası müşteriler ve tüketiciler
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
6) |
vize sınavı |
|
7) |
• Uluslararası pazarlama bilgi sisteminin bileşenlerini açıklamak
• Pazar bilgi kaynaklarını anlamak
• Pazar araştırma sürecinin aşamalarını açıklamak
• Uluslararası pazar araştırmasının aşamalarını açıklamak
|
|
8) |
• Uluslararası pazarlama araçları ile pazar bölümlendirme, hedef kitle belirleme ve konumlandırma stratejilerini belirlemeyi açıklamak
• Uluslararası ve küresel pazarları bölümlendirirken kullanılan faktörleri açıklamak
• Uluslararası ürün konumlandırma stratejisine etki eden faktörleri açıklamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
9) |
• Uluslararası pazarlara giriş stratejilerine etki eden faktörleri açıklamak
• İhracat yapılacak pazarları belirlerken kullanılacak unsurları anlamak
• Uluslararası pazar genişleme stratejilerini tanımlamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
10) |
• Uluslararası rekabete neden olan faktörleri açıklamak
• Lokal ve uluslararası pazarlarda rekabet analizi arasındaki farkları anlamak
• Stratejik pazarlama araçlarını rekabet ortamı içerisinde değerlendirmeyi tanımlamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
11) |
• Ürün ve konumlandırma stratejisini oluşturan temel faktörleri açıklamak
• Uluslararası ürün konumlandırmadaki stratejik alternatifleri anlamak
• Uluslararası fiyatlandırma stratejilerindeki temel amaç ve yöntemleri tanımlamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
12) |
• Uluslararası dağıtım kanallarını tanımlamak
• Dağıtım kanalı stratejisini etkileyen faktörleri açıklamak
• Dağıtım kanallarının özelliklerini anlamak
• Fiziksel dağıtım kanalları ve lojistik araçlarını tanımlamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
13) |
• Uluslararası bütünleşik pazarlama iletişimini tanımlamak ve reklamdan farkını anlamak
• Reklam standartlaştırma ve adaptasyonun avantaj ve dezavantajlarını açıklamak
• Uluslararası reklam kampanyalarında kullanılan araçlar ve reklam ajansı seçiminde dikkat edilecek faktörleri anlamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
14) |
• Başarılı şirketlerin organizasyon özelliklerini anlamak
• Farklı türde organizasyonel yapıları tanımlamak
• Organizasyon yapısını etkileyen faktörleri açıklamak
• Uluslararası Pazarlamada Etik
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
15) |
final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. |
2 |
2) |
1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
6-Duyusal algıyı somutlaştırır. |
3 |
3) |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
4 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
4 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
3 |
6) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
3 |
7) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
4 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
3 |