Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Müfredat.
• Uluslararası ticaretin anlamını anlamak.
• Uluslararası ticaretin coğrafyasını tanımlayın.
• Uluslararası ticaretin karmaşıklığını açıklayın. |
Review the Syllabus.
Complete the Library Orientation Course. Instructor to verify completion.
Read section 1.1 and 1.2 (David and Stewart, 2013, pp.4-7).
|
2) |
• Uluslararası ticaretin önemini açıklar.
• Tek tek ülkeler için uluslararası ticaretin değişen önemini belirlemek.
Değişen uluslararası ticaret yapılarını açıklar.
En büyük ihracatçı ve ithalatçı ülkeleri listeleyin.
Değişen ticaret yapısını açıklar. |
Read section 1.3 (David and Stewart, 2013, p.7). |
3) |
• Uluslararası ticaretin artan önemini listeleyiniz.
• Uluslararası ticaretin dört kilometre taşını tanımlayın.
• Bölgesel ticaret bloklarını açıklayın.
• Çok uluslu şirketleri ve dış kaynak kullanımını tanımlayın. |
Read section 1.5 (David and Stewart, 2013, pp.11-16). |
4) |
• Tüccarlığı açıklayın.
• Adam Smith'in mutlak avantaj teorisini anlayın.
• Karşılaştırmalı üstünlük teorisini tanımlayın.
• Faktör donanımını ve uluslararası ürün yaşam döngüsü teorilerini açıklar. |
Read sections 6.1, 6.2. and 6.3 (David and Stewart, 2013, pp.111-114). |
5) |
• Incoterms tanımlayın.
• Incoterm stratejisini açıklayın
• Incoterms 2000 ile 2010 arasında ayrım yapın |
Read sections 6.4-6.10 (David and Stewart, 2013, pp.115-124) |
6) |
• Tüm modları ve deniz taşımacılığı sınıflandırmasını anlayın.
• Tüm modlara uygulanabilir Incoterms tanımlayın. |
Read sections 6.11-6.17 (David and Stewart, 2013, pp.124-129) |
7) |
• Deniz taşımacılığı için geçerli olan Incoterms tanımlayın.
• Incoterms'in sorumluluklarını özetleyin. |
None |
8) |
• Uluslararası ticaretin coğrafyasını tanımlayın.
• Uluslararası ticaretin önemini açıklar.
Değişen uluslararası ticaret yapılarını açıklar.
• Uluslararası ticaretin temel teorilerini tanımlayın.
• Incoterm kurallarını tanımlayın. |
Read sections 7.1-7.3 (David and Stewart, 2013, pp.135-141). |
9) |
• Uluslararası ticarette neden risk olduğunu anlayın.
• Uluslararası ticaretteki risk türlerini tanımlayın.
• Ticari risk ile iş kaybetme riski arasındaki dengeyi tanımlayın. |
Read sections 7.4, 7.5 and 7.8 (David and Stewart, 2013, pp.141-143) |
10) |
Ödeme koşullarını listeleyin.
• Açık hesap tanımlayın.
• Önceden nakit tanımlayın.
• Belgesel koleksiyonu açıkla |
Read sections 7.6 and 7.7 (David and Stewart, 2013, pp.143-154) |
11) |
• Akreditifin Tanımlanması
• Akreditifin sürecini tanımlayın
• Akreditifin türlerini tanımlamak
• Akreditifin uygulanabilirliğinin tartışılması |
Read 9.1, 9.2, 9.3 (David and Stewart, 2013, pp.191-201) |
12) |
• Belgelendirme gereksinimini tanımlayın.
• Fatura türlerini listeleyin.
• Pro-forma faturayı tanımlayın.
• Ticari faturayı tarif edin.
• Konsolosluk faturasını anlayın. |
Read section 9.4 (David and Stewart, 2013, pp.201-208). |
13) |
• Alınan belgeleri listele
• Menşe sertifikasını tanımlayın.
• Denetim sertifikasını tanımlayın.
• Bitki sağlığı sertifikasını anlama.
• Üretim sertifikasını tanımlayın. |
Read section 9.5 (David and Stewart, 2013, pp.208-2014). |
14) |
• Nakliye belgelerini listeleyin.
• Okyanus konşimentolarını tanımlayın.
• Hava yolu faturasını tanımlayın.
• Charter partiyi tanımlayın.
• Paket listesini tanımlayın.
• Manifeti anlayın. |
None |
15) |
• Final Sınavı
• Uluslararası ticaretin coğrafyasını tanımlayın.
• Uluslararası ticaretin dört kilometre taşını tanımlayın.
• Uluslararası ticaretteki risk türlerini tanımlayın.
• Ödeme koşullarını listeleyin.
• Akreditifin sürecini tanımlayın
• Alınan belgeleri listeleyin.
• Fatura türlerini listeleyin.
• Nakliye belgelerini listeleyin. |
None |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|
7) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
8) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
9) |
- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
10) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
11) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
12) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|