Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Müfredat.
• Uluslararası ticaretin anlamını anlamak.
• Uluslararası ticaretin coğrafyasını tanımlayın.
• Uluslararası ticaretin karmaşıklığını açıklayın. |
Review the Syllabus.
Complete the Library Orientation Course. Instructor to verify completion.
Read section 1.1 and 1.2 (David and Stewart, 2013, pp.4-7).
|
2) |
• Uluslararası ticaretin önemini açıklar.
• Tek tek ülkeler için uluslararası ticaretin değişen önemini belirlemek.
Değişen uluslararası ticaret yapılarını açıklar.
En büyük ihracatçı ve ithalatçı ülkeleri listeleyin.
Değişen ticaret yapısını açıklar. |
Read section 1.3 (David and Stewart, 2013, p.7). |
3) |
• Uluslararası ticaretin artan önemini listeleyiniz.
• Uluslararası ticaretin dört kilometre taşını tanımlayın.
• Bölgesel ticaret bloklarını açıklayın.
• Çok uluslu şirketleri ve dış kaynak kullanımını tanımlayın. |
Read section 1.5 (David and Stewart, 2013, pp.11-16). |
4) |
• Tüccarlığı açıklayın.
• Adam Smith'in mutlak avantaj teorisini anlayın.
• Karşılaştırmalı üstünlük teorisini tanımlayın.
• Faktör donanımını ve uluslararası ürün yaşam döngüsü teorilerini açıklar. |
Read sections 6.1, 6.2. and 6.3 (David and Stewart, 2013, pp.111-114). |
5) |
• Incoterms tanımlayın.
• Incoterm stratejisini açıklayın
• Incoterms 2000 ile 2010 arasında ayrım yapın |
Read sections 6.4-6.10 (David and Stewart, 2013, pp.115-124) |
6) |
• Tüm modları ve deniz taşımacılığı sınıflandırmasını anlayın.
• Tüm modlara uygulanabilir Incoterms tanımlayın. |
Read sections 6.11-6.17 (David and Stewart, 2013, pp.124-129) |
7) |
• Deniz taşımacılığı için geçerli olan Incoterms tanımlayın.
• Incoterms'in sorumluluklarını özetleyin. |
None |
8) |
• Uluslararası ticaretin coğrafyasını tanımlayın.
• Uluslararası ticaretin önemini açıklar.
Değişen uluslararası ticaret yapılarını açıklar.
• Uluslararası ticaretin temel teorilerini tanımlayın.
• Incoterm kurallarını tanımlayın. |
Read sections 7.1-7.3 (David and Stewart, 2013, pp.135-141). |
9) |
• Uluslararası ticarette neden risk olduğunu anlayın.
• Uluslararası ticaretteki risk türlerini tanımlayın.
• Ticari risk ile iş kaybetme riski arasındaki dengeyi tanımlayın. |
Read sections 7.4, 7.5 and 7.8 (David and Stewart, 2013, pp.141-143) |
10) |
Ödeme koşullarını listeleyin.
• Açık hesap tanımlayın.
• Önceden nakit tanımlayın.
• Belgesel koleksiyonu açıkla |
Read sections 7.6 and 7.7 (David and Stewart, 2013, pp.143-154) |
11) |
• Akreditifin Tanımlanması
• Akreditifin sürecini tanımlayın
• Akreditifin türlerini tanımlamak
• Akreditifin uygulanabilirliğinin tartışılması |
Read 9.1, 9.2, 9.3 (David and Stewart, 2013, pp.191-201) |
12) |
• Belgelendirme gereksinimini tanımlayın.
• Fatura türlerini listeleyin.
• Pro-forma faturayı tanımlayın.
• Ticari faturayı tarif edin.
• Konsolosluk faturasını anlayın. |
Read section 9.4 (David and Stewart, 2013, pp.201-208). |
13) |
• Alınan belgeleri listele
• Menşe sertifikasını tanımlayın.
• Denetim sertifikasını tanımlayın.
• Bitki sağlığı sertifikasını anlama.
• Üretim sertifikasını tanımlayın. |
Read section 9.5 (David and Stewart, 2013, pp.208-2014). |
14) |
• Nakliye belgelerini listeleyin.
• Okyanus konşimentolarını tanımlayın.
• Hava yolu faturasını tanımlayın.
• Charter partiyi tanımlayın.
• Paket listesini tanımlayın.
• Manifeti anlayın. |
None |
15) |
• Final Sınavı
• Uluslararası ticaretin coğrafyasını tanımlayın.
• Uluslararası ticaretin dört kilometre taşını tanımlayın.
• Uluslararası ticaretteki risk türlerini tanımlayın.
• Ödeme koşullarını listeleyin.
• Akreditifin sürecini tanımlayın
• Alınan belgeleri listeleyin.
• Fatura türlerini listeleyin.
• Nakliye belgelerini listeleyin. |
None |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak.
2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak.
3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek.
4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. |
|
2) |
1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme.
2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme.
3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı.
4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması.
5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme.
6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
|
|
3) |
1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı.
2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi.
3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme.
4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. |
|
4) |
1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama.
2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek.
3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama
4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme.
5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
|
|
5) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme
2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme
3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
6) |
1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme
2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme
3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama.
4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma
5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme
|
|