ITRD302 Financing International Tradeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Yeni Medya ve İletişimÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yeni Medya ve İletişim
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ITRD302
Ders İsmi: Financing International Trade
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BÜLENT GÜNCELER
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencileri uluslararası ticaretin finansman ihtiyacını nasıl belirleyeceklerini, farklı dış ticaret ürünlerini tanımayı, en uygun seçeneğe nasıl yaklaşacaklarını öğrenmeye hazırlamak ve aynı zamanda uluslararası ticaret işlemlerinde banka, alıcı ve satıcı açısından çeşitli riskleri değerlendirmelerini sağlamaktır.







Dersin İçeriği: Öğrenciler ayrıca dış ticaretin finansmanına ilişkin işlemlerde yer alan temel riskleri anlamak ve analiz etme yollarını tanımlama becerisi kazanacaklardır. Açık hesap, vesaik mukabili, akreditif ve uluslararası sözleşme teminatları gibi ödeme yöntemlerinde yer alan süreçlerin nasıl yürütüleceği konusunda uygulamalı bilgi edineceklerdir.

Bunlara ek olarak, öğrencilere alıcı kredileri, devlet teşvikleri, ihracat kredi kuruluşu (ECA) imkanları, proje finansmanı ve Türk Eximbank ürünleri aracılığıyla sunulan çeşitli finansman alternatifleri gibi diğer uluslararası ticaret finansmanı teknikleri hakkında da bilgi verilecektir. Ayrıca factoring, leasing ve kabul kredileri gibi diğer finansman ürünleri de öğrencilere tanıtılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Uluslararası Ticaret Finansmanı araçlarının anlamını ve temel unsurlarını tanımak ve ayırt edebilmek.
2) • Çeşitli finansman alternatifleri arasından en uygun olanını seçmenin kritik önemini vurgulamak.
3) • Uluslararası iş geliştirme sürecinde kullanılan çeşitli finansman yöntemlerinin fırsatlarını, faydalarını ve yapılarını açıklamak ve tartışmak.
4) • Uluslararası iş yaşamında kullanılan finansman teknikleri açısından ortaya çıkabilecek çeşitli riskleri açıklamak ve tartışmak.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Ders Programı (Syllabus) • Dersin Genel Çerçevesinin Tartışılması (Discuss Course Outline) • Tüm Takvimin Gözden Geçirilmesi ve Doğrulanması (Verifying Full Schedule) Syllabus'ın Gözden Geçirilmesi Ödev: Bir sonraki ders oturumu için belirlenen okumaları tamamlayınız. (Sunum I)
2) • Finansal Sistem • Bankacılık Sistemi • Bankacılık İşlemleri için Temel Hesaplamalar (Sunum 2 & 3) Bir sonraki ders oturumu için belirlenen okumaları tamamlayınız (Bölüm II).
3) • Bölüm II: Uluslararası Ticaretin Yapısı ve Yöntemolojisi • Uluslararası Ödeme Yöntemleri • ICC (Uluslararası Ticaret Odası) Broşürleri • Bankalararası Ödeme Sistemleri Bir sonraki ders oturumu için belirlenen okumaları tamamlayınız (Bölüm III).
4) • Bölüm III: İhracat/İthalat Vesaik Mukabili İşlemleri • İhracatçı ile Gönderici Banka Arasındaki İlişki • Muhabir Bankalar Arasındaki İlişki (acente düzenlemeleri) • Gönderici Bankanın Yükümlülükleri • Bankaların ve Diğer Tarafların Sorumlulukları • Belgelerin Teslimi ile İlgili Kurallar • Fon Transferi Koşulları • Vesaik Mukabili İşlemlerde Risk Alanları: Kısmi ödemeler Aval verme Malların bankalara teslim edilmesi Güvene dayalı mal teslimi • Ödeme Yapılmaması Durumlarında İzlenecek Prosedürler ve Temel Riskler • ICC 522 Sayılı Vesaik Mukabili Tahsilatlara İlişkin Kuralların Temelleri Bir sonraki ders oturumu için belirlenen okumaları tamamlayınız.
5) • Bölüm IV: Akreditifli Ödeme – Belge Bazlı Akreditifler • 4.a Akreditifin Finansman Ürünü Olarak Rolü • Banka/Müşteri İlişkisi ve Akreditifin Yapısı • Akreditif Açarken Karşılaşılan Risk Faktörleri ve Risk Noktaları • Neden Akreditif Bir Finansman Aracıdır? • Vaka Analizi: Akreditif İşlemlerinin Tüm Döngüsü • 4.b Akreditif Türleri İptal Edilebilir / İptal Edilemez Akreditif Teyitli Akreditif Teminat (Standby) Akreditif Devredilebilir Akreditif Back-to-Back Akreditif Vadeli Akreditif Kırmızı Şartlı Akreditif Rotatif (Revolving) Akreditif Ödev: Bir sonraki ders oturumu için belirlenen okumaları tamamlayınız.
6) • Bölüm V: Sözleşme Teminatları ve Garantiler • Teminat Türleri: Teklif (İhale) Teminatları Performans Teminatları Alıkonulan Teminat (Retention Money) Garantileri Avans Ödeme Garantileri Bakım (Garanti Süresi) Teminatları Karşı Teminatlar (Counter Guarantees) • Teminat Mektuplarındaki Riskler • Teminat Metinlerinin Yazımı • Uluslararası Bankacılık Uygulamaları • Talebe Bağlı Garantiler İçin Uyum Kuralları – URDG 758 • Sona Erme ve İptal Süreçleri • Vaka Analizi: Teminat Mektubu Örneklerinin İncelenmesi • Teminat Metinlerinin Değerlendirilmesi ve Tartışılması • Bankalar İçin Zarar Doğurabilecek Olası Durumların Tartışılması • Yurt Dışındaki Bankalarca Verilmiş Farklı Teminat Metinlerinin İncelenmesi Ödev: Bir sonraki ders oturumu için belirlenen okumaları tamamlayınız.
7) • Bölüm VI: Uluslararası Ticaret Finansmanının Bilanço Üzerindeki Etkileri • Ticaret Finansmanı ile Bilanço Tabanlı Kredi Verme Yaklaşımının Karşılaştırılması • Nakit Akışını Anlama ve Kontrol Etme • Ticaret Finansmanı Ürün ve Hizmetlerinin Tipik Kullanıcıları Ödev: Bir sonraki ders oturumu için belirlenen okumaları tamamlayınız.
8) ARASINAV -
9) Bölüm VII: Risk – Kritik Konular • Riski Anlamak, Tanımlamak ve Yönetmek • Egemenlik, Politik / Ülke Riski • Kurumsal Risk / Banka Riski • Şirket Riski ve Diğer Kritik Riskler • İthalatçı ve İhracatçı Riskleri • Riskin Azaltılması, Yönetimi ve Transferi Ödev: Bir sonraki ders oturumu için belirlenen okumaları tamamlayınız.
10) Bölüm VIII: Temel Ürünlerin Gözden Geçirilmesi ve Analizi • Müşteri riskini nasıl analiz eder? • Hangi ürünleri neden kullanır? • Peşin Ödeme (Cash in Advance) • Açık Hesap (Open Account) • Tahsilatlar – Giden & Gelen / Temiz & Belgeli (Collections – Outward & Inward / Clean & Documentary) • Akreditifler (Letters of Credit) • Riskler ve Fırsatlar Homework: assigned reading for next class session
11) Bölüm X: Factoring – Forfaiting ve Leasing Yoluyla Finansman • Factoring (Alacakların Devri ve Tahsilatı Yoluyla Finansman) • Forfaiting (Vadeli Alacakların Kesin Satışı) • Leasing (Finansal Kiralama) • Alacakların İskontosunda Ortalama Vade Hesaplaması Homework: assigned reading for next class session
12) Bölüm XII: Varlığa Dayalı Finansman ve Alternatif Ticaret Yöntemleri • Varlık Temelli Menkul Kıymetleştirme (Asset Securitization) • Sendikasyon Kredileri (Syndications) • Karşılıklı Ticaret (Counter Trade) Homework: assigned reading for next class session
13) Final Sınavı İçin Genel Değerlendirme -
14) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Textbook :
Course book. 1 Trade Finance Guide, A Quick Reference for U.S. Exporters,
by US Department of Commerce, Int’l Trade Administration

Günceler, Bülent , Basics of Financing Foreign Trade Transactions

Supportive Materials ( will be provided through O-learn System )
Course book. 2 Basic Trade Finance Tools:Payment Methods in International Trade
Daniele Giovannucci
Course Supp. Doc. 2 Tools of Export Financing at Turk Eximbank.
Course Supp. Doc. 3 Various Source Documents from internet

Diğer Kaynaklar: The Textbook :
Course book. 1 Trade Finance Guide, A Quick Reference for U.S. Exporters,
by US Department of Commerce, Int’l Trade Administration

Günceler, Bülent , Basics of Financing Foreign Trade Transactions

Supportive Materials ( will be provided through O-learn System )
Course book. 2 Basic Trade Finance Tools:Payment Methods in International Trade
Daniele Giovannucci
Course Supp. Doc. 2 Tools of Export Financing at Turk Eximbank.
Course Supp. Doc. 3 Various Source Documents from internet

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) 1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme 2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme 3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
2) 1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak. 2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak. 3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek. 4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak.
3) 1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme. 2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme. 3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı. 4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması. 5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme. 6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması
4) 1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı. 2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi. 3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme. 4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama.
5) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama. 2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek. 3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama 4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme. 5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi
6) 1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme 2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme 3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
7) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme 3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama. 4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma 5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme 2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme 3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
2) 1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak. 2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak. 3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek. 4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak.
3) 1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme. 2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme. 3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı. 4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması. 5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme. 6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması
4) 1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı. 2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi. 3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme. 4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama.
5) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama. 2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek. 3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama 4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme. 5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi
6) 1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme 2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme 3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
7) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme 3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama. 4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma 5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100