Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Müfredat
• Anayasa ve Yasalar
• Temel dernekler ve çalışma sistemi
• Kalite ve standartların temel tanımları
• Türkiye ve Dünyada kalite ve standartları belirleyen dernekler. |
3 pages of essay about how important quality and standards in human life. |
2) |
• Kalitenin tanımlanması
• Kalitenin ilkeleri
• Kalitenin boyutları
• Kalite türleri
• Toplam Kalite Yönetimi
• Kalite Çemberi
• Küreselleşme ve piyasa ekonomisi arasındaki ilişki |
Examination of real cases
Participate in a forum
Group discussions.
|
3) |
• Standardın tanımı
• Standart türleri.
• Standartların Faydaları
• TSE ve ISO dernekleri. |
Homework: an eassay about standards of any product and what kind of rules it has to be fit according to TSE. |
4) |
• Uygunluğun değerlendirilmesi
• Değer vermek
• Kalibrasyon
• CE İşareti
|
Checking homework
Homework: Discuss if any product with CE mark has a good quality ? Write an essay about it in three pages.
|
5) |
TSE
• İç standart kavramı.
• Uluslararası standart kavramı
• TSE Belgesi |
Class discussion
Examine sample certificates.
|
6) |
• ISO
• ISO 9000,
• İSO 9001
• ISO 14001,
• ISO 22000,
• Kodeks, N2900
• Kalite standartlarını tanımlayın ve uygulama örneklerine bakın. |
Visit a company, ask questions about quality and standards and write an essay about your opinions.
|
7) |
• Teknik düzenleme
• Uygunluk değerlendirmesi yapan dernekler
• Yeşil Nokta
• Ekoteks |
Midterm Exam |
8) |
• Piyasa denetimi ve kontrolü
• Kanun
• Hissedarlar.
• Uygulamalar |
Homework; Pick an association from Turkak web and explain it’s mission. |
9) |
• Gümrük standart kontrol stratejisi
• Kırmızı Çizgi Kontrolleri
• Dış ticarette standart kontroller. |
Write an essay about customs visit and how standards controlled. |
10) |
• AB Teknik Kanunu
• Kanunların karşılaştırılması.
• Akreditasyon.
• TÜRKAK |
HOMEWORK: Write EU associations about standardization. |
11) |
• Standartların risk analizi.
• Sektörel risk analizi
• Önemli
• Sonuçlar (Yurtiçi ve Uluslararası) |
HOMEWORK: Pick a sector with standards risk in Turkey and write risk and preventations ways down. |
12) |
• Dikey Hukuk
• AB Yükümlülüğü
• Türkiye'deki uygulamalar
• Dış ticarette borçlanma ve kontrol
• AB uygulamaları. |
Participate in guest speakers conferance. |
13) |
• Ürün Güvenliği
• Bazı sektörlerde güvenli ürünler.
• Tarımda standardizasyon
• İyi tarım uygulamaları. |
Homework: Pick an agricultural good and write what should you do for good agriculture applications. |
14) |
• Türkiyede standardizasyon uygulamaları ve
• Yararları
• Yükümlülük
• Zayıf Yönler
• Problemleri
• Çözüm fikirleri. |
Prepare for final exam. |
15) |
• Türkiyede standardizasyon uygulamaları ve
• Yararları
• Yükümlülük
• Zayıf Yönler
• Problemleri |
none |
Ders Notları / Kitaplar: |
Turgut Doyran’s Quality and Standards notes,
Ministeryı of Economy ,Ministery of Industry, Market Observation and Control Laws
Rule number 97/9196 Comission of Ministers’ Decision to increase Turkish products’ export rate with a new technical draft of law which will be prepared by determined associations,
Individual hardwares for protection,
Ministery of work and Social Security Rule number 4703 and KKD Regılations,
“Regulations about methods and principles for observation and controls which will be done by the Ministery of work and Social Security”,
ISO Decisions
|
Diğer Kaynaklar: |
International Marketing
Author: Czinkota, M. R., Ronkainen, I.A.
Publisher: South-Western College Pub, 10th ed., 2012
ISBN-10: 113362751X
ISBN-13: 978-1133627517
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|
7) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
8) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
9) |
- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
10) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
11) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
12) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|