Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Müfredat
• Anayasa ve Yasalar
• Temel dernekler ve çalışma sistemi
• Kalite ve standartların temel tanımları
• Türkiye ve Dünyada kalite ve standartları belirleyen dernekler. |
3 pages of essay about how important quality and standards in human life. |
2) |
• Kalitenin tanımlanması
• Kalitenin ilkeleri
• Kalitenin boyutları
• Kalite türleri
• Toplam Kalite Yönetimi
• Kalite Çemberi
• Küreselleşme ve piyasa ekonomisi arasındaki ilişki |
Examination of real cases
Participate in a forum
Group discussions.
|
3) |
• Standardın tanımı
• Standart türleri.
• Standartların Faydaları
• TSE ve ISO dernekleri. |
Homework: an eassay about standards of any product and what kind of rules it has to be fit according to TSE. |
4) |
• Uygunluğun değerlendirilmesi
• Değer vermek
• Kalibrasyon
• CE İşareti
|
Checking homework
Homework: Discuss if any product with CE mark has a good quality ? Write an essay about it in three pages.
|
5) |
TSE
• İç standart kavramı.
• Uluslararası standart kavramı
• TSE Belgesi |
Class discussion
Examine sample certificates.
|
6) |
• ISO
• ISO 9000,
• İSO 9001
• ISO 14001,
• ISO 22000,
• Kodeks, N2900
• Kalite standartlarını tanımlayın ve uygulama örneklerine bakın. |
Visit a company, ask questions about quality and standards and write an essay about your opinions.
|
7) |
• Teknik düzenleme
• Uygunluk değerlendirmesi yapan dernekler
• Yeşil Nokta
• Ekoteks |
Midterm Exam |
8) |
• Piyasa denetimi ve kontrolü
• Kanun
• Hissedarlar.
• Uygulamalar |
Homework; Pick an association from Turkak web and explain it’s mission. |
9) |
• Gümrük standart kontrol stratejisi
• Kırmızı Çizgi Kontrolleri
• Dış ticarette standart kontroller. |
Write an essay about customs visit and how standards controlled. |
10) |
• AB Teknik Kanunu
• Kanunların karşılaştırılması.
• Akreditasyon.
• TÜRKAK |
HOMEWORK: Write EU associations about standardization. |
11) |
• Standartların risk analizi.
• Sektörel risk analizi
• Önemli
• Sonuçlar (Yurtiçi ve Uluslararası) |
HOMEWORK: Pick a sector with standards risk in Turkey and write risk and preventations ways down. |
12) |
• Dikey Hukuk
• AB Yükümlülüğü
• Türkiye'deki uygulamalar
• Dış ticarette borçlanma ve kontrol
• AB uygulamaları. |
Participate in guest speakers conferance. |
13) |
• Ürün Güvenliği
• Bazı sektörlerde güvenli ürünler.
• Tarımda standardizasyon
• İyi tarım uygulamaları. |
Homework: Pick an agricultural good and write what should you do for good agriculture applications. |
14) |
• Türkiyede standardizasyon uygulamaları ve
• Yararları
• Yükümlülük
• Zayıf Yönler
• Problemleri
• Çözüm fikirleri. |
Prepare for final exam. |
15) |
• Türkiyede standardizasyon uygulamaları ve
• Yararları
• Yükümlülük
• Zayıf Yönler
• Problemleri |
none |
Ders Notları / Kitaplar: |
Turgut Doyran’s Quality and Standards notes,
Ministeryı of Economy ,Ministery of Industry, Market Observation and Control Laws
Rule number 97/9196 Comission of Ministers’ Decision to increase Turkish products’ export rate with a new technical draft of law which will be prepared by determined associations,
Individual hardwares for protection,
Ministery of work and Social Security Rule number 4703 and KKD Regılations,
“Regulations about methods and principles for observation and controls which will be done by the Ministery of work and Social Security”,
ISO Decisions
|
Diğer Kaynaklar: |
International Marketing
Author: Czinkota, M. R., Ronkainen, I.A.
Publisher: South-Western College Pub, 10th ed., 2012
ISBN-10: 113362751X
ISBN-13: 978-1133627517
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
|
2) |
Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. |
|
3) |
Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. |
|
4) |
Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. |
|
5) |
Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. |
|
6) |
Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. |
|
7) |
Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
|
8) |
Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. |
|
9) |
Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|