Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Müfredat.
• Kütüphane Oryantasyon Kursunu, Eğitmeni tamamlayın.
• Uluslararası ticaret örgütlerini, uluslararası ticaret için kurallar, normlar ve rejimler belirleyen örgütler olarak anlayın.
• Uluslararası bir ticaret sisteminin varlığını tanımak. |
Read chapter 6 of International Economics (Gerber, pp.126-146). |
2) |
• Tüketici fazlasını açıklayın.
• Üretici rantını göster.
• Bir grafiğe dışa aktarımı gösterin.
• Bir grafik üzerinde içe aktarmayı gösterin. |
Lecture.
Participate in a forum.
Group discussions.
|
3) |
• Tarifelerin kaynak dağılımı ve gelir dağılımı üzerindeki etkilerini açıklayınız.
• Tarifelerin kaynak dağılımı ve gelir dağılımı üzerindeki etkilerini gösterir.
• Kilo kaybını tanımlayın.
• Verimlilik kaybını tanımlayın. |
Lecture.
Participate in a forum.
Group discussions.
|
4) |
• Tarifelerin diğer potansiyel maliyetlerini tanımlayın.
• Misillemeyi tanımlayın.
• Büyük ülke durumunu açıklayın.
• Büyük bir ülkenin refahını ne zaman artırabileceğini gösterin. |
Lecture.
Participate in a forum.
Group discussions.
|
5) |
• Katma değeri tanımla.
• Etkin koruma oranını hesaplayın.
• Kotaların kaynak dağılımı ve gelir dağılımı üzerindeki etkilerini bir şema ile tanımlayınız.
• Kotaların kaynak dağılımı ve gelir dağılımı üzerindeki etkilerini kelimelerle tanımlayınız.
• Tarife dışı engelleri listeleyin. |
Read chapter 7 of International Economics (Gerber, pp.150-170). |
6) |
• Tarifelerin yükselme eğiliminde olduğu sektörleri gösterin.
• Korumacılığın maliyetini tanımlayın.
• Toplu eylemin mantığını anlayın.
• Ticaret korumacılığını kullanma sebeplerini sıralayın. |
Lecture.
Participate in a forum.
Group discussions.
|
7) |
• Tarifelerin kaynak dağılımı ve gelir dağılımı üzerindeki etkilerini açıklayınız.
• Tarifelerin kaynak dağılımı ve gelir dağılımı üzerindeki etkilerini gösterir.
• Kilo kaybını tanımlayın.
• Verimlilik kaybını tanımlayın.
• Tarifelerin diğer potansiyel maliyetlerini tanımlayın.
• Misillemeyi tanımlayın.
• Katma değeri tanımla.
• Etkin koruma oranını hesaplayın. |
Mid-term exam |
8) |
• Gelir ve işleri korumacılığın nedeni olarak tanımlayın.
• Koruma endüstrisi için bebek endüstrisi argümanını tanımlayın.
• Korumacılık için ulusal güvenlik argümanını açıklayın.
• Korumacılık için misilleme argümanını açıklayın. |
Read chapter 2 of International Economics (Gerber, pp.19-44). |
9) |
• Bretton-Woods konferansının önemini açıklayın.
• Kurum tanımlayın.
• Başlıca uluslararası ekonomik organizasyon türlerini sınıflandırmak ve örnekler vermek.
• IMF ve Dünya Bankası'nın uluslararası ekonomik ilişkilerdeki rolünü açıklamak. |
Study the agreements of WTO from its website. |
10) |
• DTÖ ana sözleşmelerini listeleyin.
• GATS'ı açıklayın.
• TRIPS'i açıklayın.
• Fikri mülkiyet haklarının türlerini tanımlayın. |
Lecture.
Participate in a forum.
Group discussions.
|
11) |
• DTÖ ilkelerini tanımlayın.
• İstisnaları ilkelere açıklayın.
• Bölgesel anlaşmaların varlığını istisnalar olarak belirleyin.
• Ticaret çözümlerini tanımlayın. |
Lecture.
Participate in a forum.
Group discussions.
|
12) |
• DTÖ'nün kurumsal yapısını açıklayın.
• Uyuşmazlık çözüm mekanizmasını tanımlayın.
• Uyuşmazlık çözüm mekanizmasının basamaklarını tanımlayın.
• Ticaret politikası gözden geçirme mekanizmasını tanımlayın.
• DTÖ'de karar vermeyi açıklayın. |
Lecture.
Participate in a forum.
Group discussions.
|
13) |
• Bölgesel ticaret anlaşmaları türlerini açıklayın.
• Bölgesel ticaret anlaşmaları türlerini karşılaştırın.
• Farklı ekonomik entegrasyon seviyelerine örnekler verin.
Önde gelen bölgesel ticaret anlaşmalarını (RTA) listeleyin. |
Lecture.
Participate in a forum.
Group discussions.
|
14) |
• Bir RTA ve DTÖ arasındaki ilişkiyi anlayın.
• Ticari yaratımı tanımlayın.
• Ticari yönlendirmeyi tanımlayın.
• Kamusal malları kullanarak uluslararası ekonomik kurumların rolünü açıklayın. |
Lecture.
Participate in a forum.
Group discussions.
|
15) |
Final Sınavı
• Tarife dışı engelleri listeleyin.
• Ticaret korumacılığını kullanmanın nedenlerini açıklayın.
• DTÖ ana sözleşmelerini listeleyin.
• Fikri mülkiyet hakları türlerini listeleyin.
• DTÖ ilkelerini tanımlayın.
• İstisnaları ilkelere açıklayın.
• Ticaret çözümlerini tartışın.
• Bölgesel ticaret anlaşmaları türlerini açıklayın. |
Final exams |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
4 |
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
5 |
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
6) |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
5 |
7) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
4 |
8) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
9) |
- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
3 |
10) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
4 |
11) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
12) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
3 |