Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders müfredatını inceler
Dersle ilgili konuları açıklar.
Ders içeriği tartışılmıştır.
Dış ticaret hayatı kavramını açıklar.
Dış ticaret şirketleri ne anlama geldiğini açıklar. |
Homework: Reading list,
The work is not dependent on the book.
|
2) |
Dış ticaret müdürünün makroekonomik göstergelerinin yorumlanma yöntemleri. |
Homework: Learning the situation of the world economy which is the subject of the next lesson by using the data of the Undersecretariat of Treasury and World Bank
The work is not dependent on the book.
|
3) |
Dünya ihracatındaki piyasalar için genel ekonomik görünüm analiz edilir.
• Dünya ekonomisinin verilerini açıklar.
• Gerçek üretimin yapısı açıklanmıştır.
• Yatırımların ve tasarrufların dış ticaret üzerindeki etkilerini açıklayın.
• Borçlanma işlemlerinin dış ticaret üzerindeki etkisi tartışılmaktadır. |
Homework: A comparison of Istanbul Chamber of Commerce and Istanbul Chamber of Commerce reports on economic expectations. |
4) |
• Dış ticaret kuralları belirlenir.
• Dış ticaret bileşenleri ve ulusal ve uluslararası dış ticaret kurallarının tanıtılması.
• Kültürel bileşenleri tanımlamak ve uluslararası işletme üzerindeki etkilerini açıklamak.
• Kültürel değişimin şirketler üzerindeki etkileri gösterilmiştir.
• Çevresel etkilerin ticaret üzerindeki etkisi analiz edilir. |
Homework: A comparison of Istanbul Chamber of Commerce and Istanbul Chamber of Commerce reports on economic expectations. |
5) |
• Uluslararası ticaret hacmi değerlendirilir.
• Mal ve hizmetlerin dünya ülkelerine çıkışı analiz edilir.
• Genel ticaret şekilleri belirlenir.
• Yeni ticareti ve ulusal rekabet avantajı teorilerini açıklayın.
• Nedensel bir ilişki kuruldu. |
none |
6) |
• Ticaret koşullarının etkilerini öğrenmek,
• Mal ve hizmetlerin kalitesini belirlemek,
• Dış ticarete konu olan ürün ve hizmet standartlarını ulusal ve uluslararası düzeyde tanımlayabilmek,
• Uluslararası anlaşmalar biçiminde belirtilen hususları kavramak,
• Piyasa faaliyetlerine yönetsel katkılar |
none |
7) |
• Dış ticaret şirketleri iş presleri olarak tanımlanmaktadır.
• Girişimci boyutu göz önünde bulundurarak kendi işini kurmak için hangi bilgilere ve hangi bilgilere ihtiyaç duyulduğunu öğrenmek.
• Finans, muhasebe, yönetim ve insan kaynakları gibi şirketlerin temel işlevleri hakkında nasıl bilgilendirileceğini açıklar.
• Şirketlerin işletme düzeyindeki stratejilerini ve bölümlerin seviyesindeki stratejilerin rolünü açıklayın.
• Finansman ihracat ve ithalat faaliyetlerini çeşitli şekillerde açıklar. |
none |
8) |
Genel ekonomik görünüm (makro göstergeler), bugün dünya ekonomisi ve yaşam beklentisinde endüstri ve ticaretin geleceği, el sanatları ve gelişmekte olan ülkelerde dış ticaret, Türkiye'nin dış ticaret göstergeleri ve şirketi, Dış ticaret örgütü ve fonksiyonlarının uluslararası yönetimi, dış ticaret piyasaları ve anlaşmalar Şirket yönetiminin etkileri hakkında neler öğrenildi. |
midterm exam |
9) |
• Dış ticaret şirketlerinin finansal desteğinin mal ve hizmet üretimi için nasıl üretileceğini açıklar.
• Dış ticarette riskin önemini ve yerini açıklar.
• Uluslararası rekabet unsurları öğretilir.
• Hükümetlerin rekabetle mücadeledeki rolünü açıklamak
• Dış ticaret bilgilerinin çalışanlar tarafından benimsenmesi öğretilir. |
Homework: Examination of the relevant section of the proposed books on "Organizational Behavior" about the behavior of managers in businesses. |
10) |
• Yöneticilerin mal ve hizmet üretiminde işlevi öne sürülmüştür.
• Yöneticilerin pazarlamaya etkilerini açıklayın.
• Ürün fiyatlamasında yönetimsel değerlendirmeyi açıklar.
• Çalışanların fiyat faktörlerini bulma ve uygulamadaki rolü analiz edilir.
• Anayze Dış ticarete yeni başlayanlar bilgilendirildi |
none |
11) |
• İnsan kaynakları alanında işletme, ekonomi, muhasebe, finans, pazarlama bilgileri teorik ve uygulamalı bilgileri yapılır.
• Çalışanların deneyim ve bilgilerini nasıl kullanacaklarını açıklar.
• Sosyal ve kültürel etiği değerlendirmek.
• Yöneticilerin etik davranışları açıklanmıştır.
• Çalışanların işle ilgili eylemleri analiz edilir. |
none |
12) |
• Karar verme sürecinde yaratıcı çözümler belirlemek,
• Çalışmaların sistematik teorik ve pratik bilgilerini kullanarak problemleri analiz etmek,
• Dış ticaret sermaye şirketlerinin yapısının ihracata etkileri,
• Sektörel sermaye şirketlerinin yapısının ihracata etkileri,
• Şirketler arasındaki farkların belirlenmesi |
none |
13) |
• Yöneticilerin ekonomik davranışlarının dış ticaret üzerindeki etkilerini açıklar.
• Mesleki davranışın ulusal ve uluslararası şirketlerde etkileri.
• Etik kuralların uluslararası şirketlere uygulanmasının ulusal şirketleri içerecek şekilde açıklanması.
• Yöneticilerin üretim faktörleri nasıl yapılır?
• Şirketin geleceğini değerlendirmek için uluslararası ticaret yöneticileri sağlanmıştır.
• Çevresel zorlukların ve fırsatların nasıl önlenebileceğini açıklayın.
• Değişim teorisi açıklanmıştır.
• Dış ticaret şirketlerinde proje ve değişim politikalarını açıklar. |
none |
14) |
• Öğrenilen konuların uygulanması açıklanmıştır.
• İnsan kaynakları ve reela kaynakları uyumludur.
• Dış ticaret bileşenlerinin tanıtımını açıklar.
• Bilgi ve tecrübeye dayalı yönetim fonksiyonları açıklanmıştır.
• Dış ticarete yönelik insan kaynakları düzenlemesi öne sürülmüştür. |
an overwiew |
15) |
• Uluslararası ticaret şirketlerinde döviz yönetimi örneklemesi yapılmaktadır.
• Karar verme - Vaka çalışması analizi.
• Dış ticaret şirketlerinde yöneticilerin davranışları ve iş etiği örneklenmiştir.
• Dış ticaret ile ilgili firmalarda insan ilişkileri bilgi analizi yapılmıştır. |
general review |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|
7) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
8) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
9) |
- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
10) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
11) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
12) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|