Genetik ve Biyomühendislik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | LOT213 | ||||||||
Ders İsmi: | Denizyolu Taşımacılığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. TÜLİN ŞENDUR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı işletme, ekonomi, etik, sigorta ve deniz ticareti hukukunda denizyolu taşımacılığını analiz etmek,deniz ticareti yönetimi türlerini, özellikle yük gemisi operasyonu ve gemi kiralama sürecini tanımak, deniz taşımacılığı sözleşmelerini, kargo dökümanlarını ve denizyolu taşımacılığında kullanılan kısaltmaları içeren iletişimi bildirmektir. |
Dersin İçeriği: | Deniz ticaretine ilişkin temel tanım ve kavramlar; deniz ticaretindeki kurum ve kuruluşlar; deniz işletmelerinin türleri; deniz işletmelerinin yapısal ve fonksiyonel analizi; uluslararası ticaret; mal ve ticaret rotaları; gemi tipleri; deniz taşımacılık kontratları; gemi ve yük Sınıflandırması; deniz işletmeciliği uygulamaları; denizcilik sektörü; denizcilikte iletişim; uluslararası denizcilik organizasyonları; denizyolu taşımacılığı performans yönetimi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Dersi tanır. • Karşılama ve Derse Giriş • Deniz ticaretine ilişkin temel kavram ve tanımları bilir. • Deniz ticaretinin bugünkü durumunu açıklar. • Müfredatı açıklar. • Deniz ticaretini tanımlar. • Türkiye ve dünya deniz ticaretini tanımlar. | |
2) | • Deniz ticaretinde farklı kurumları tanır. • Her bir kurumun görev ve sorumluluklarını bilir. | Müfredatın değerlendirilmesi |
3) | • Deniz ticareti yönetimi türlerini bilir. • İşletme etiği ve sosyal sorumluluk kavramları • Etik standartlarını tartışır. • İşletme etiğinin ve sosyal sorumluluğun işletmeler için neden önemli olduğunu tartışır. | Müfredatı değerlendirir. |
4) | • Deniz ticareti yönetiminin yapısını ve fonksiyonlarını analiz eder. • Etkili deniz ticareti yönetimi sonuç ve süreçleri | Müfredatı değerlendirir. |
5) | • Uluslararası ticareti tanır. • Uluslararası ticaret ve deniz ticareti yönetimini analiz eder. | Müfredatı değerlendirme |
6) | • Mal ve ticaret rotalarını bilir. • Yük taşımacılığı piyasası | Müfredatı değerlendirir. |
7) | • Geçmiş konuların tekrarı • Vize Sınavı | Vize sınavına hazırlık |
8) | • Gemi ve malları sınıflandırma • Gemi ve mal türlerini listeleme | Yok |
9) | • Deniz taşımacılığı sözleşmelerini bilir. • Kira tarafları • Yükleme ve diğer kargo dökümanlarının faturaları | Müfredatı değerlendirir. |
10) | • Deniz ticareti uygulamalarını tanır. • Gemi kiralama süreci • Gemi operasyon süreci • Starya hesaplamalarını öğrenme (Demurrage and Despatch ) | Müfredatı değerlendirir. |
11) | • Deniz ticareti sektörünü analiz eder. • Türkiye’deki gemi yönetimi temel problemini araştırır. • Türkiye ve dünyadaki gemi yönetimini karşılaştırır. | Müfredatı değerlendirir. |
12) | • Gemi taşımacılığında iletişimi bilir. • Kısaltmalar | Müfredatı değerlendirir. |
13) | • Uluslararası deniz ticareti organizasyonlarını ifade eder. • Sigorta,koruma ve teminat, milletlerarası denizcilik teşkilatı, sınıf dernekleri | Müfredatı değerlendirir. |
14) | • Denizyolu taşımacılığı performans yönetimi • Yük taşımacılığı ve seyahat maliyetini hesaplar. | Final sınavına hazırlık |
15) | • Final sınavına hazırlık • Final Sınavı | Final sınavına hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Contemporary Business Gemi Kiralama ve Demuraj-Dispeç Hesapları, Nobel Akademik Yayıncılık Ankara, 2015, Tülin Şendur |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 30 |
Ara Sınavlar | 15 | 45 |
Final | 15 | 45 |
Toplam İş Yükü | 165 |