Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• İzlenceyi tanır
• Derste beklenenleri tanır
• Yükümlülükleri inceler
• Ders akışını tanır
|
Ders izlencesinin gözden geçirilmesi
OLB sistemine giriş yapılması ve sistemin özelliklerinin incelenmesi
|
2) |
• Siyasetin anlamını tartışır
• Siyaset biliminin anlamını tartışır
• Siyaset ve siyaset bilimi arasındaki farklar inceler
• Siyasetin bilimsel olarak incelenmesinin mümkünlüğünü tartışır
• Ampirik ve felsefi gelenekleri karşılaştırır
• Siyasetin tarihini tartışır
• Siyasete farklı bakış açılarını inceler
• Siyaset bilimini tanımlar
• Siyaset bilimindeki farklı gelenekleri tanır
• Siyaset ve siyaset bilimi arasındaki farkları inceler
|
Heywood (2011) s. 21-44 okunması |
3) |
• Devlet kavramını tanımlar
• Ulus kavramını tanımlar
• Devlet ve ulus kavramları arasındaki farkları tartışır
• Modern devletin doğuşunu inceler
• Devlet olmanın koşullarını tanır
• Devlet kavramını tanır
• Devlet kurumunun tarihsel gelişimini tartışır
• Ulus kavramını tanır
• Ulus kavramının tarihsel gelişimini tartışır
• Ulus-devlet kavramını tartışır
• Ulus devlet kavramının siyaset bilimindeki rolünü inceler
|
Heywood (2011) s. 125-144, 149-156 okunması |
4) |
• Toplum kavramını tanımlar
• Devlet ve toplum arasındaki ilişkiyi tartışır
• Sosyal sınıf kavramını tartışır
• Sosyal sınıfın siyaset için önemini tartışır
• Siyasetin toplumu nasıl etkilediğini tartışır
• Toplumun siyaseti nasıl etkilediğini tartışır
• Toplum kavramını tanır
• Toplumların özelliklerini tanır
• Toplumsal sınıf kavramını tanır
• Toplumsal birlikteliğin koşullarını tartışır
• Toplumsal bölünmelerin sebeplerini tartışır
|
Heywood (2011) s. 125-144, 149-156 okunması |
5) |
• Güç kavramını tanımlar
• Gücün yüzlerini tanır
• Otorite kavramını tanımlar
• Siyasal yönetimler için otoritenin önemini tartışır
• Egemenlik kavramını tanımlar
• İktidar kavramını tanır
• İktidarın yüzlerini tartışır
• Otorite kavramını tanır
• Otoritenin kaynaklarını tartışır
• Egemenlik kavramını tanır
• Egemenliğin sınırlarını tartışır
|
Heywood (2011) s.101-121okunması |
6) |
• Demokrasi kavramını tanımlar
• Demokrasi kavramının tarihsel temellerini inceler
• Demokrasinin unsurlarını tanır
• Meşruiyet kavramını tanımlar
• Meşruiyet kavramının siyaset için önemini tartışır
• Antik demokrasi algısını tanımlar
• Modern demokrasi algısını tanımlar
• Meşruiyet kavramını tanımlar
• Güç ve meşruiyet kavramlarını karşılaştırır
• Otorite ve meşruiyet kavramlarını karşılaştırır
|
Heywood (2011) s.276-288 okunması |
7) |
• Vize sınavı ile öğrenilenler değerlendirilir
• Siyaseti tanımlar
• Siyaset biliminin disiplin olarak kökenlerini tartışır
• Güç, otorite ve meşruiyet kavramlarını tartışır
• Devlet ve millet kavramlarının tarihsel temelini tartışır
• Vize sınavı ile bilgilerini sınar
• Siyasete farklı yaklaşımları karşılaştırır
• Siyaseti bilimsel olarak incelemeyi zorlaştıran koşulları tartışır
• Meşruiyetin önemini tartışır
• Otoritenin kaynaklarını karşılaştırır
• Gücün yüzlerini karşılaştırır
|
|
8) |
• Siyasi ideoloji kavramını tanımlar
• Liberal ideolojiyi tartışır
• Kapitalizmin liberal ideoloji üzerindeki etkisini inceler
• Liberal ideolojide bireyin önemini tespit eder
• Muhafazakar ideolojisi tartışır
• Muhafazakar ideolojide geleneğin önemini tespit eder
• Siyaset bilimi açısından siyasi ideolojilerin önemini tartışır
• Liberal ideolojinin temel kavramlarını tartışır
• 19.ve 20. yüzyıl liberal düşüncesinin farklılıklarını tanımlar
• Muhafazakar ideolojinin temel kavramlarını tartışır
• Liberal ve muhafazakar ideolojinin farklılıklarını tartışır
|
Heywood (2011) s.69-80 okunması |
9) |
• Sosyalist ideolojiyi tartışır
• Marksist ideolojiyi tartışır
• Sosyalist ideoloji ile Marksist ideolojiyi karşılaştırır
• Faşist ideolojiyi tartışır
• Muhafazakar ve faşist ideolojiler arasındaki benzerlik ve farklılıkları tartışır
• Liberalizm ve sosyalizm arasındaki benzerlik ve farklılıkları tartışır
• Sosyalist ideolojinin temel kavramlarını tanımlar
• Marksist ideolojinin temel kavramlarını tanımlar
• Faşist ideolojinin temel kavramlarını tanımlar
• Sosyalist ve Marksist ideolojiler arasındaki farkları tartışır
|
Heywood (2011) s.80-97 okunması |
10) |
• Siyasal sistem kavramını tanımlar
• Demokratik sistemin koşullarını tartışır
• Siyasal eşitliğin demokrasilerdeki rolünü tanır
• Bağımsız yargının demokrasilerdeki rolünü tanır
• Muhalefetin demokrasilerdeki rolünü tanır
• Özgür basının demokrasilerdeki rolünü tanır
• Siyasal sistem kavramını tanır
• Demokratik sistemin koşullarını tartışır
• Demokratik sistemlerin tarihsel gelişimini tartışır
• Doğrudan ve temsili demokrasi sistemlerini karşılaştırır
• Temsili demokrasinin sorunlarını tartışır
• Katılımcı demokrasiyi tanır
|
Heywood (2011) s.106-111okunması |
11) |
• Demokratik olmayan sistemleri tanır
• Demokratik sistemler ve demokratik olmayan sistemler arasındaki farkları tartışır
• Otoriter ve totaliter sistemleri karşılaştırır
• Otoriter sistem örneklerini tartışır
• Demokratik olmayan sistemlerin ideolojik temellerini tartışır
• Otoriter sistemlerin temel özelliklerini tanır
• Totaliter sistemlerin temel özelliklerini tanır
• Otoriter ve totaliter sistemlerin farklarını tartışır
• Otoriter sistemlerin ideolojik temellerini tartışır
• Totaliter sistemlerin ideolojik temellerini tartışır
|
Heywood (2011) s.47-65 okunması |
12) |
• Demokratik bir sistemin temel kurumlarını tanır
• Yasamanın rolünü açıklar
• Yürütmenin rolünü açıklar
• Yargının rolünü açıklar
• Demokratik sistemlerde yürütmenin görevlerini tartışır
• Demokratik sistemlerde yargının yerini tartışır
• Demokratik sistemlerde yasamanın yerini tartışır
• Güçler ayrılığı ilkesini önemini tartışır
|
Heywood (2011) s.373-447 okunması |
13) |
• Demokrasilerde bürokrasinin yerini tartışır
• Demokrasilerde ordunun rolünü tartışır
• Demokrasilerde çıkar gruplarının yerini tartışır
• Demokrasilerde sivil toplumun yerini tartışır
• Demokrasinin kollarını tanır
• Ordunun demokrasilerdeki görev ve rolünü tanımlar
• Bürokrasinin rolünü tartışır
• Çıkar gruplarını tanımlar
• Sivil toplumu tanımlar
• Çıkar grupları ve sivil toplum arasındaki farkları tartışır
|
Heywood (2011) s.347-368, 451-499 okunması |
14) |
• Sosyal hareketlerin siyasetteki rolünü tartışır
• 20. ve 21. yüzyıl sosyal hareketlerini karşılaştırır
• Sosyal hareketlerin siyasetteki rolünü tartışır
• Devletlerarası ve devletdışı uluslararası örgütleri karşılaştırır
• Uluslararası örgütlerin siyasetteki rolünü tartışır
• Sosyal hareketleri tanımlar
• Sosyal hareketlerin tarihini tanır
• Sosyal hareketler ile sivil toplum arasındaki farkları tanır
• Uluslararası örgütleri tanımlar
• Uluslararası örgüt örneklerini tartışır
|
Heywood (2011) s.364-368, 196-210 okunması |
15) |
• Bilgiler final sınavı ile ölçülür
• Siyaseti tanımlar
• Siyaseti incelemenin yöntemlerini karşılaştırır
• Siyasal ideolojileri karşılaştırır
• Siyasal sistemleri karşılaştırır
• Siyasette farklı aktörlerin rollerini tartışır
• Siyaseti çalışmaya yaklaşımları inceler
• Siyaseti bilimsel olarak incelerken karşılaşılan zorlukları tartışır
• Modern devletin tarihsel kökenlerini tartışır
• Millet kavramının tarihsel kökenlerini tartışır
• Gücün yüzlerini karşılaştırır
• Otoritenin kaynaklarını tartışır
• Demokratik ve demokratik olmayan sistemleri karşılaştırır
• Güç ayrılığının demokrasiler için önemini tartışır
• Devlet dışı aktörlerin siyasetteki yerini tartışır
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. |
2 |
2) |
1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
6-Duyusal algıyı somutlaştırır. |
4 |
3) |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
4 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
3 |
6) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
2 |
7) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
3 |