Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• İzlenceyi tanır
• Derste beklenenleri tanır
• Yükümlülükleri inceler
• Ders akışını tanır
|
Ders izlencesinin gözden geçirilmesi
OLB sistemine giriş yapılması ve sistemin özelliklerinin incelenmesi
|
2) |
• Siyasetin anlamını tartışır
• Siyaset biliminin anlamını tartışır
• Siyaset ve siyaset bilimi arasındaki farklar inceler
• Siyasetin bilimsel olarak incelenmesinin mümkünlüğünü tartışır
• Ampirik ve felsefi gelenekleri karşılaştırır
• Siyasetin tarihini tartışır
• Siyasete farklı bakış açılarını inceler
• Siyaset bilimini tanımlar
• Siyaset bilimindeki farklı gelenekleri tanır
• Siyaset ve siyaset bilimi arasındaki farkları inceler
|
Heywood (2011) s. 21-44 okunması |
3) |
• Devlet kavramını tanımlar
• Ulus kavramını tanımlar
• Devlet ve ulus kavramları arasındaki farkları tartışır
• Modern devletin doğuşunu inceler
• Devlet olmanın koşullarını tanır
• Devlet kavramını tanır
• Devlet kurumunun tarihsel gelişimini tartışır
• Ulus kavramını tanır
• Ulus kavramının tarihsel gelişimini tartışır
• Ulus-devlet kavramını tartışır
• Ulus devlet kavramının siyaset bilimindeki rolünü inceler
|
Heywood (2011) s. 125-144, 149-156 okunması |
4) |
• Toplum kavramını tanımlar
• Devlet ve toplum arasındaki ilişkiyi tartışır
• Sosyal sınıf kavramını tartışır
• Sosyal sınıfın siyaset için önemini tartışır
• Siyasetin toplumu nasıl etkilediğini tartışır
• Toplumun siyaseti nasıl etkilediğini tartışır
• Toplum kavramını tanır
• Toplumların özelliklerini tanır
• Toplumsal sınıf kavramını tanır
• Toplumsal birlikteliğin koşullarını tartışır
• Toplumsal bölünmelerin sebeplerini tartışır
|
Heywood (2011) s. 125-144, 149-156 okunması |
5) |
• Güç kavramını tanımlar
• Gücün yüzlerini tanır
• Otorite kavramını tanımlar
• Siyasal yönetimler için otoritenin önemini tartışır
• Egemenlik kavramını tanımlar
• İktidar kavramını tanır
• İktidarın yüzlerini tartışır
• Otorite kavramını tanır
• Otoritenin kaynaklarını tartışır
• Egemenlik kavramını tanır
• Egemenliğin sınırlarını tartışır
|
Heywood (2011) s.101-121okunması |
6) |
• Demokrasi kavramını tanımlar
• Demokrasi kavramının tarihsel temellerini inceler
• Demokrasinin unsurlarını tanır
• Meşruiyet kavramını tanımlar
• Meşruiyet kavramının siyaset için önemini tartışır
• Antik demokrasi algısını tanımlar
• Modern demokrasi algısını tanımlar
• Meşruiyet kavramını tanımlar
• Güç ve meşruiyet kavramlarını karşılaştırır
• Otorite ve meşruiyet kavramlarını karşılaştırır
|
Heywood (2011) s.276-288 okunması |
7) |
• Vize sınavı ile öğrenilenler değerlendirilir
• Siyaseti tanımlar
• Siyaset biliminin disiplin olarak kökenlerini tartışır
• Güç, otorite ve meşruiyet kavramlarını tartışır
• Devlet ve millet kavramlarının tarihsel temelini tartışır
• Vize sınavı ile bilgilerini sınar
• Siyasete farklı yaklaşımları karşılaştırır
• Siyaseti bilimsel olarak incelemeyi zorlaştıran koşulları tartışır
• Meşruiyetin önemini tartışır
• Otoritenin kaynaklarını karşılaştırır
• Gücün yüzlerini karşılaştırır
|
|
8) |
• Siyasi ideoloji kavramını tanımlar
• Liberal ideolojiyi tartışır
• Kapitalizmin liberal ideoloji üzerindeki etkisini inceler
• Liberal ideolojide bireyin önemini tespit eder
• Muhafazakar ideolojisi tartışır
• Muhafazakar ideolojide geleneğin önemini tespit eder
• Siyaset bilimi açısından siyasi ideolojilerin önemini tartışır
• Liberal ideolojinin temel kavramlarını tartışır
• 19.ve 20. yüzyıl liberal düşüncesinin farklılıklarını tanımlar
• Muhafazakar ideolojinin temel kavramlarını tartışır
• Liberal ve muhafazakar ideolojinin farklılıklarını tartışır
|
Heywood (2011) s.69-80 okunması |
9) |
• Sosyalist ideolojiyi tartışır
• Marksist ideolojiyi tartışır
• Sosyalist ideoloji ile Marksist ideolojiyi karşılaştırır
• Faşist ideolojiyi tartışır
• Muhafazakar ve faşist ideolojiler arasındaki benzerlik ve farklılıkları tartışır
• Liberalizm ve sosyalizm arasındaki benzerlik ve farklılıkları tartışır
• Sosyalist ideolojinin temel kavramlarını tanımlar
• Marksist ideolojinin temel kavramlarını tanımlar
• Faşist ideolojinin temel kavramlarını tanımlar
• Sosyalist ve Marksist ideolojiler arasındaki farkları tartışır
|
Heywood (2011) s.80-97 okunması |
10) |
• Siyasal sistem kavramını tanımlar
• Demokratik sistemin koşullarını tartışır
• Siyasal eşitliğin demokrasilerdeki rolünü tanır
• Bağımsız yargının demokrasilerdeki rolünü tanır
• Muhalefetin demokrasilerdeki rolünü tanır
• Özgür basının demokrasilerdeki rolünü tanır
• Siyasal sistem kavramını tanır
• Demokratik sistemin koşullarını tartışır
• Demokratik sistemlerin tarihsel gelişimini tartışır
• Doğrudan ve temsili demokrasi sistemlerini karşılaştırır
• Temsili demokrasinin sorunlarını tartışır
• Katılımcı demokrasiyi tanır
|
Heywood (2011) s.106-111okunması |
11) |
• Demokratik olmayan sistemleri tanır
• Demokratik sistemler ve demokratik olmayan sistemler arasındaki farkları tartışır
• Otoriter ve totaliter sistemleri karşılaştırır
• Otoriter sistem örneklerini tartışır
• Demokratik olmayan sistemlerin ideolojik temellerini tartışır
• Otoriter sistemlerin temel özelliklerini tanır
• Totaliter sistemlerin temel özelliklerini tanır
• Otoriter ve totaliter sistemlerin farklarını tartışır
• Otoriter sistemlerin ideolojik temellerini tartışır
• Totaliter sistemlerin ideolojik temellerini tartışır
|
Heywood (2011) s.47-65 okunması |
12) |
• Demokratik bir sistemin temel kurumlarını tanır
• Yasamanın rolünü açıklar
• Yürütmenin rolünü açıklar
• Yargının rolünü açıklar
• Demokratik sistemlerde yürütmenin görevlerini tartışır
• Demokratik sistemlerde yargının yerini tartışır
• Demokratik sistemlerde yasamanın yerini tartışır
• Güçler ayrılığı ilkesini önemini tartışır
|
Heywood (2011) s.373-447 okunması |
13) |
• Demokrasilerde bürokrasinin yerini tartışır
• Demokrasilerde ordunun rolünü tartışır
• Demokrasilerde çıkar gruplarının yerini tartışır
• Demokrasilerde sivil toplumun yerini tartışır
• Demokrasinin kollarını tanır
• Ordunun demokrasilerdeki görev ve rolünü tanımlar
• Bürokrasinin rolünü tartışır
• Çıkar gruplarını tanımlar
• Sivil toplumu tanımlar
• Çıkar grupları ve sivil toplum arasındaki farkları tartışır
|
Heywood (2011) s.347-368, 451-499 okunması |
14) |
• Sosyal hareketlerin siyasetteki rolünü tartışır
• 20. ve 21. yüzyıl sosyal hareketlerini karşılaştırır
• Sosyal hareketlerin siyasetteki rolünü tartışır
• Devletlerarası ve devletdışı uluslararası örgütleri karşılaştırır
• Uluslararası örgütlerin siyasetteki rolünü tartışır
• Sosyal hareketleri tanımlar
• Sosyal hareketlerin tarihini tanır
• Sosyal hareketler ile sivil toplum arasındaki farkları tanır
• Uluslararası örgütleri tanımlar
• Uluslararası örgüt örneklerini tartışır
|
Heywood (2011) s.364-368, 196-210 okunması |
15) |
• Bilgiler final sınavı ile ölçülür
• Siyaseti tanımlar
• Siyaseti incelemenin yöntemlerini karşılaştırır
• Siyasal ideolojileri karşılaştırır
• Siyasal sistemleri karşılaştırır
• Siyasette farklı aktörlerin rollerini tartışır
• Siyaseti çalışmaya yaklaşımları inceler
• Siyaseti bilimsel olarak incelerken karşılaşılan zorlukları tartışır
• Modern devletin tarihsel kökenlerini tartışır
• Millet kavramının tarihsel kökenlerini tartışır
• Gücün yüzlerini karşılaştırır
• Otoritenin kaynaklarını tartışır
• Demokratik ve demokratik olmayan sistemleri karşılaştırır
• Güç ayrılığının demokrasiler için önemini tartışır
• Devlet dışı aktörlerin siyasetteki yerini tartışır
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak.
2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak.
3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek.
4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. |
|
2) |
1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme.
2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme.
3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı.
4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması.
5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme.
6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
|
|
3) |
1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı.
2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi.
3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme.
4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. |
|
4) |
1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama.
2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek.
3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama
4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme.
5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
|
|
5) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme
2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme
3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
6) |
1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme
2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme
3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama.
4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma
5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme
|
|