Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• İzleği değerlendirir.
• Dersin ana temalarını tartışır.
• Ders taslağını tartışır.
• ABD’nin uluslararası ilişkileri etkileme yeteneğini değerlendirir.
• Çalışma yöntemini tanır. |
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 15-48. |
2) |
• Amerikan dış politikasının şekillenmesinde etkili olan iç ve dış faktörleri açıklar.
• Jackson, Hamilton ve Wilson’un Amerikan dış politikası geleneklerine olan etkilerini tanımlar.
• Başkanlardan miras alınan dış politika geleneklerini karşılaştırır.
• Hangi vakaların Amerikan dış politikasında dönüm noktası olarak adlandırıldığını değerlendirir.
• Üç yaklaşımın Amerikan dış politikasındaki rolünü tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 32-46. |
3) |
• IDS sonrası başkanların dış politika yaklaşımlarını tanımlar.
• Farklı doktrinlerin odak noktalarını karşılaştırır.
• Amerikan dış politikasında bürokrasinin karar alma süreçlerine nasıl müdahil olduğunu değerlendirir.
• Farklı krizler üzerinden Amerikan dış politikasındaki karar alma süreçlerini inceler.
• Demokrat ve Cumhuriyetçi yürütmelerde bürokrasinin rolünü tartışır. |
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 32-54.. |
4) |
• ABD Kongresinin iki yapısının kendilerine ait özelliklerini açıklar.
• ABD Kongresinin tarihsel dönemlerini karşılaştırır.
• Kongredeki karar alım sürecini inceler.
• Lobilerin yasal arka planını değerlendirir.
• Topal ördek durumundaki Kongrenin tıkanma ve açılma süreçlerini tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 45-61. |
5) |
• Farklı çıkar grupları arası farklılık ve benzerlikleri karşılaştırır.
• Farklı çıkar gruplarının enformal olarak dış politikaya katılım süreçlerini ortaya koyar.
• Lobilerin çıkar grupları ile karar alıcıları arasında kurduğu bağlantıları inceler.
• Çıkar gruplarının Amerikan dış politikasını etkilemekteki başarılarını tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 53-68. |
6) |
• Vize sınavı ile bilgilerini sınar
• Jackson, Hamilton ve Wilson’un Amerikan dış politikası geleneklerine olan etkilerini tanımlar
• Farklı doktrinlerin odak noktalarını karşılaştırır
• ABD Kongresinin tarihsel dönemlerini karşılaştırır
• Çıkar gruplarının Amerikan dış politikasını etkilemekteki başarılarını tartışır
|
|
7) |
• ABD’nin ilk 150 yılındaki farklı dış politika uygulamalarını değerlendirir.
• Monroe Doktrinini tanır.
• Wilson’un dış politika anlayışını açıklar.
• Monroe’nun izolasyonizminin Wilsoncu izolasyonizme dönüşünü ortaya koyar.
• Wilson’un Amerikan dış politikasını dönüştürmekteki başarısını tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 60-73.
|
8) |
• İki savaş arası dönemdeki farklı dış politika yaklaşımlarını karşılaştırır.
• Wilson Doktrinini tanır.
• Wilson’un 14 prensibini sıralar.
• İki savaş arası dönemdeki uluslararası ortamı tasvir eder.
• Amerikan dış politikasının Avrupa meselelerine müdahil olmasında 14 prensibin etkisini tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 75-82. |
9) |
• Soğuk Savaş dönemindeki farklı Amerikan dış politikası uygulamalarını karşılaştırır.
• Truman, Eisenhower ve Carter doktrinlerini tanır.
• Çevreleme politikasını açıklar.
• ABD ve SSCB arasında 1945-1975 arası stratejik dengeyi ortaya koyar.
• Detante politikalarının soğuk savaşın sonlandırılmasındaki rolünü tartışır.
• SALT ve START anlaşmalarının soğuk savaşın bitişindeki rolünü değerlendirir. |
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 82-91. |
10) |
• Vize sınavı ile bilgilerini sınar
• Wilson’un dış politika anlayışını açıklar.
• Wilson’un 14 prensibini sıralar.
• Truman, Eisenhower ve Carter doktrinlerini tanır
• SALT ve START anlaşmalarının soğuk savaşın bitişindeki rolünü değerlendirir.
|
|
11) |
• Soğuk savaş sonrasında isitkrarlı bir Amerikan dış politikasının olup olmadığını tartışır.
• Bush yönetiminden Obama yönetimine görülen dönüşümü inceler.
• Bush doktrinini tanımlar.
• KİS’lerin Amerikan dış politikasının şekillenmesindeki rolünü değerlendirir.
• Wilson ve Obama’nın dış politika yaklaşımlarını karşılaştırır.
• Küresel terörizmin Amerikan dış politikası üzerindeki etkisini tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 92-100. |
12) |
• 11 Eylül saldırılarının Amerikan dış politikası üzerindeki etkisini açıklar.
• Bush yönetiminin sert güç politikalarını Clinton yönetiminin yumuşak güç politikaları ile karşılaştırır.
• Obama yönetiminin akılcı güç uygulamalarını değerlendirir.
• Afganistan ve Irak operasyonlarının siyasal ve ekonomik maliyetlerini tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 102-110.
|
13) |
• NATO’nun soğuk savaş sonrası dönüşümünü inceler.
• NATO’nun Amerikan dış politikasında nasıl araçsallaştırıldığını değerlendirir.
• Hangi uluslararası örgütün/örgütlerin Amerikan dış politikasınca daha etkin kullanıldığını tartışır.
• Uluslararası örgütlerin Amerikan dış politikasındaki yerine ilişkin olarak neo-muhafazakar ve liberal yaklaşımları karşılaştırır.
• ABD tarafından Soğuk savaş ve sonrası dönemlerde kullanılmış olan veto mekanizmalarını inceler.
|
|
14) |
• ABD’nin Ortadoğu’daki çıkarlarını tanır.
• Orta Asya’ya yönelik Amerikan dış politikasının dönüşümünü inceler.
• Amerikan dış politikasının soğuk savaş ve soğuk savaş sonrası dış politika uygulamalarını karşılaştırır.
• Çin’in yükselişi karşısında Amerikan dış politikasının gösterdiği tepkileri tartışır.
• Amerikan dış politikasının Küba ve Venezüela’ya yönelik politikalarını değerlendirir.
|
|
15) |
• AB’nin kurumsal yapısını analiz eder.
• Bush yönetiminden Obama yönetimine görülen dönüşümü inceler.
• 11 Eylül saldırılarının Amerikan dış politikası üzerindeki etkisini açıklar.
• Afganistan ve Irak operasyonlarının siyasal ve ekonomik maliyetlerini tartışır.
• Hangi uluslararası örgütün/örgütlerin Amerikan dış politikasınca daha etkin kullanıldığını tartışır.
• Amerikan dış politikasının soğuk savaş ve soğuk savaş sonrası dış politika uygulamalarını karşılaştırır.
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak.
2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak.
3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek.
4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. |
|
2) |
1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme.
2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme.
3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı.
4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması.
5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme.
6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
|
|
3) |
1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı.
2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi.
3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme.
4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. |
|
4) |
1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama.
2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek.
3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama
4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme.
5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
|
|
5) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme
2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme
3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
6) |
1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme
2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme
3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama.
4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma
5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme
|
|