Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• İzleği değerlendirir.
• Dersin ana temalarını tartışır.
• Ders taslağını tartışır.
• ABD’nin uluslararası ilişkileri etkileme yeteneğini değerlendirir.
• Çalışma yöntemini tanır. |
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 15-48. |
2) |
• Amerikan dış politikasının şekillenmesinde etkili olan iç ve dış faktörleri açıklar.
• Jackson, Hamilton ve Wilson’un Amerikan dış politikası geleneklerine olan etkilerini tanımlar.
• Başkanlardan miras alınan dış politika geleneklerini karşılaştırır.
• Hangi vakaların Amerikan dış politikasında dönüm noktası olarak adlandırıldığını değerlendirir.
• Üç yaklaşımın Amerikan dış politikasındaki rolünü tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 32-46. |
3) |
• IDS sonrası başkanların dış politika yaklaşımlarını tanımlar.
• Farklı doktrinlerin odak noktalarını karşılaştırır.
• Amerikan dış politikasında bürokrasinin karar alma süreçlerine nasıl müdahil olduğunu değerlendirir.
• Farklı krizler üzerinden Amerikan dış politikasındaki karar alma süreçlerini inceler.
• Demokrat ve Cumhuriyetçi yürütmelerde bürokrasinin rolünü tartışır. |
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 32-54.. |
4) |
• ABD Kongresinin iki yapısının kendilerine ait özelliklerini açıklar.
• ABD Kongresinin tarihsel dönemlerini karşılaştırır.
• Kongredeki karar alım sürecini inceler.
• Lobilerin yasal arka planını değerlendirir.
• Topal ördek durumundaki Kongrenin tıkanma ve açılma süreçlerini tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 45-61. |
5) |
• Farklı çıkar grupları arası farklılık ve benzerlikleri karşılaştırır.
• Farklı çıkar gruplarının enformal olarak dış politikaya katılım süreçlerini ortaya koyar.
• Lobilerin çıkar grupları ile karar alıcıları arasında kurduğu bağlantıları inceler.
• Çıkar gruplarının Amerikan dış politikasını etkilemekteki başarılarını tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 53-68. |
6) |
• Vize sınavı ile bilgilerini sınar
• Jackson, Hamilton ve Wilson’un Amerikan dış politikası geleneklerine olan etkilerini tanımlar
• Farklı doktrinlerin odak noktalarını karşılaştırır
• ABD Kongresinin tarihsel dönemlerini karşılaştırır
• Çıkar gruplarının Amerikan dış politikasını etkilemekteki başarılarını tartışır
|
|
7) |
• ABD’nin ilk 150 yılındaki farklı dış politika uygulamalarını değerlendirir.
• Monroe Doktrinini tanır.
• Wilson’un dış politika anlayışını açıklar.
• Monroe’nun izolasyonizminin Wilsoncu izolasyonizme dönüşünü ortaya koyar.
• Wilson’un Amerikan dış politikasını dönüştürmekteki başarısını tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 60-73.
|
8) |
• İki savaş arası dönemdeki farklı dış politika yaklaşımlarını karşılaştırır.
• Wilson Doktrinini tanır.
• Wilson’un 14 prensibini sıralar.
• İki savaş arası dönemdeki uluslararası ortamı tasvir eder.
• Amerikan dış politikasının Avrupa meselelerine müdahil olmasında 14 prensibin etkisini tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 75-82. |
9) |
• Soğuk Savaş dönemindeki farklı Amerikan dış politikası uygulamalarını karşılaştırır.
• Truman, Eisenhower ve Carter doktrinlerini tanır.
• Çevreleme politikasını açıklar.
• ABD ve SSCB arasında 1945-1975 arası stratejik dengeyi ortaya koyar.
• Detante politikalarının soğuk savaşın sonlandırılmasındaki rolünü tartışır.
• SALT ve START anlaşmalarının soğuk savaşın bitişindeki rolünü değerlendirir. |
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 82-91. |
10) |
• Vize sınavı ile bilgilerini sınar
• Wilson’un dış politika anlayışını açıklar.
• Wilson’un 14 prensibini sıralar.
• Truman, Eisenhower ve Carter doktrinlerini tanır
• SALT ve START anlaşmalarının soğuk savaşın bitişindeki rolünü değerlendirir.
|
|
11) |
• Soğuk savaş sonrasında isitkrarlı bir Amerikan dış politikasının olup olmadığını tartışır.
• Bush yönetiminden Obama yönetimine görülen dönüşümü inceler.
• Bush doktrinini tanımlar.
• KİS’lerin Amerikan dış politikasının şekillenmesindeki rolünü değerlendirir.
• Wilson ve Obama’nın dış politika yaklaşımlarını karşılaştırır.
• Küresel terörizmin Amerikan dış politikası üzerindeki etkisini tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 92-100. |
12) |
• 11 Eylül saldırılarının Amerikan dış politikası üzerindeki etkisini açıklar.
• Bush yönetiminin sert güç politikalarını Clinton yönetiminin yumuşak güç politikaları ile karşılaştırır.
• Obama yönetiminin akılcı güç uygulamalarını değerlendirir.
• Afganistan ve Irak operasyonlarının siyasal ve ekonomik maliyetlerini tartışır.
|
Ödev: Gelecek dersle ilgili okuma, Lefebvre, 2015, ss. 102-110.
|
13) |
• NATO’nun soğuk savaş sonrası dönüşümünü inceler.
• NATO’nun Amerikan dış politikasında nasıl araçsallaştırıldığını değerlendirir.
• Hangi uluslararası örgütün/örgütlerin Amerikan dış politikasınca daha etkin kullanıldığını tartışır.
• Uluslararası örgütlerin Amerikan dış politikasındaki yerine ilişkin olarak neo-muhafazakar ve liberal yaklaşımları karşılaştırır.
• ABD tarafından Soğuk savaş ve sonrası dönemlerde kullanılmış olan veto mekanizmalarını inceler.
|
|
14) |
• ABD’nin Ortadoğu’daki çıkarlarını tanır.
• Orta Asya’ya yönelik Amerikan dış politikasının dönüşümünü inceler.
• Amerikan dış politikasının soğuk savaş ve soğuk savaş sonrası dış politika uygulamalarını karşılaştırır.
• Çin’in yükselişi karşısında Amerikan dış politikasının gösterdiği tepkileri tartışır.
• Amerikan dış politikasının Küba ve Venezüela’ya yönelik politikalarını değerlendirir.
|
|
15) |
• AB’nin kurumsal yapısını analiz eder.
• Bush yönetiminden Obama yönetimine görülen dönüşümü inceler.
• 11 Eylül saldırılarının Amerikan dış politikası üzerindeki etkisini açıklar.
• Afganistan ve Irak operasyonlarının siyasal ve ekonomik maliyetlerini tartışır.
• Hangi uluslararası örgütün/örgütlerin Amerikan dış politikasınca daha etkin kullanıldığını tartışır.
• Amerikan dış politikasının soğuk savaş ve soğuk savaş sonrası dış politika uygulamalarını karşılaştırır.
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Spor yöneticiliği öğrencileri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmaktadır. |
|
2) |
Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmekte ve alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmektedir. |
|
3) |
Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmektedirler. |
|
4) |
Spor yöneticiliği öğrencileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekte ve alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmektedirler.
|
|
5) |
Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmekte ve alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmektedirler. |
|