Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersi tanımlar.
• Uluslararası ticaretin tanımlar.
• Uluslararası ticaretin karmaşıklığını açıklar.
• Uluslararası ticarete taraf olan ülke sayısını tartışır.
• İzlenik.
• Uluslararası ticaretin anlamını ifade eder.
• Uluslararası ticaretin coğrafyasını tanımlar.
• Uluslararası ticaretin karmaşıklığını açıklar.
|
İzleniğin gözden geçirilmesi.
Kütüphane oryantasyon sürecinin tamamlanması. Tamamlandığının doğrulanması.
Bölüm 1.1 ve 1.2 nin okunması.
|
2) |
• Uluslararası ticaretin artan önemini ifade eder.
• Dünyanın GSH’Ina kıyasla uluslararası ticaretin yörüngesini ifade eder.
• 1970’lerden sonra uluslararası ticaretteki büyük dalgalanmayı tartışır.
• Bireysel ülkeler için uluslararası ticaretin çeşitli önemlerini analiz eder.
• Kimin kim ile ticaret yaptığının açıklar.
• Uluslararası ticaretin değişen yapısını ifade eder.
• En büyük ihracatçı ve ithalatçıları tartışır.
• Uluslararası ticaretin önemini ifade eder.
• Bireysel ülkeler için uluslararası ticaretin çeşitli önemlerini analiz eder.
• Uluslararası ticaretin değişen yapısını açıklar.
• En büyük ithalatçı ve ihracatçı ülkeleri listeler.
• Ticaretin değişen karakterini ifade eder.
|
Bölüm 1.3 Okunmalı. |
3) |
• Uluslararası ticaretin artan önemini ifade eder.
• Uluslararası ticaret için önemli olan kurumları ve anlaşmaları listeler.
• Uluslararası ticaretin öneminin artmasının sebeplerini listeler.
• Uluslararası ticaretin 4 önemli evresini analiz eder.
• Bölgesel ticaret bloklarını tartışır.
• Çok uluslu şirketleri ve dış kaynaklılığı açıklar.
|
Bölüm 1.5 okunmalı. |
4) |
• Uluslararası ticaretin ana teorilerini açıklar.
• Uluslararası ticaretin ana teorilerini birbirleriyle tartışır.
• Merkantalizmi açıklar.
• Adam Smithin mutlak üstünlükler teorisini açıklar.
• Karşılaştırmalı üstünlükler teorisini ifade eder.
• Faktör donatımı teorisi ve uluslararası ürün hayat döngüsünü açıklar.
|
6.1, 6.2 ve 6.3 bölümlerin okunması. |
5) |
• Uluslararası ticari terimlere olan ihtiyacı açıklar. (Incoterms).
• Incoterms seçimini ifade eder.
• Incoterms’in tanımlarını açıklar.
• Incoterm stratejisini ifade eder.
• 2000 ve 2010 Incotermsleri arasındaki farkları analiz eder.
|
6.4 ve 6.10 bölümlerin okunması. |
6) |
• Incotermsi sınıflandırır.
• Incoterms gruplarının açıklar ve analiz eder.
• Transfer maliyeti ve riskin ayrıştırılmasını analiz eder.
• Deniz taşımacılığı türlerini sınıflandırır.
• Tüm taşımalarda kullanılan Incotermsleri açıklar.
|
6.11 ve 6.17 bölümlerin okunması. |
7) |
• Incoterms kullanımında genelde yapılan hataları ifade eder.
• Incoterms maliyet ve sorumluluklarını analiz eder.
• Deniz taşımaclığından kullanılan Incotermsleri analiz eder.
• Incoterms sorumluluklarını ifade eder.
|
Yok. |
8) |
• Vize Sınavı.
• Uluslararası ticaretin karmaşıklığını tanımlar.
• Uluslararası ticarete taraf olan ülkelerin sayısını tartışır.
• Uluslararası ticaretin değişen yapısının açıklar.
• Uluslararası ticaretin giderek artak önemini ifade eder.
• Uluslararası ticaretin öneminin artmasının altında yatan sebepleri analiz eder.
• Uluslararası ticaretteki önemli anlaşma ve kuruluşları sınıflandırır.
• Uluslararası ticaretin temel teorilerini ifade eder.
• Uluslararası ticaretin temel teorilerinini analiz eder.
• Incoterms gruplarını sınıflandırır
|
7.1 ve 7.3 bölümlerin okunması. |
9) |
• Uluslararası ticaretteki riskleri ifade eder.
• Ticari risk ve bir işletmeyi kaybetme riski arasındaki dengeyi analiz eder.
• Uluslararası ticarette neden riskler olduğunu açıklar.
• Uluslararası ticaretteki riskleri ifade eder.
• Ticari risk ve bir işletmeyi kaybetme riski arasındaki dengeyi tartışır.
|
7.4, 7.5 ve 7.8 bölümlerin okunması. |
10) |
• Uluslararası ticarette farklı ödeme yöntemlerini açıklar.
• Açık hesap, peşin ödeme ve vesaik mukabilini açıklar.
• Değişik ödeme şekillerinin uygulanabilirliğini tartışır.
• Ödeme şekillerini listeler.
• Açık hesabı tanımlar.
• Peşin ödemeyi tanımlar.
• Vesaik mukabili tanımlar.
|
7.6 ve 7.7 bölümlerin okunması. |
11) |
• Akreditif ihtiyacını açıklar.
• Akreditif sürecenin canlandırılmasının önemini ifade eder.
• Farklı akreditif türlerini sınıflandırır.
• Akreditifi tanımlar.
• Akreditif sürecenin canlandırılmasının önemini ifade eder.
• Farklı akreditif türlerinin sınıflandırır.
• Akreditifin uygulanabilirliğini tartışır.
|
9.1, 9.2 ve 9.3 bölümlerin okunması. |
12) |
• Belgelerin gerekliliğini açıklar.
• Belge tiplerini sınıflandırır.
• Fatura türlerini sınıflandırır.
• Faturada olması gerekenleri açıklar.
• Belge gerekliliğin açıklar.
• Fatura türlerini sınıflandırır.
• Pro-forma faturayı açıklar.
• Ticari faturanıyı ifade eder.
• Konsolosluk faturasını açıklar.
|
9.4 bölümün okunması. |
13) |
• Önemli belgeleri açıklar.
• Bu belgelerinin neden gerekli olduğunu ifade eder.
• Önemli belgeleri açıklar.
• Menşe şehadetnamesini açıklar.
• Gözetim belgesini ifade eder.
• Phyto-sanitary sertifikasını açıklar.
• Üretim sertifikasını açıklar.
|
9.5 bölümün okunması. |
14) |
• Taşıma belgelerini açıklar.
• Neden gerekli olduklarını ifade eder.
• Taşıma belgelerini açıklar.
• Deniz konşimentosunun ne olduğunu ifade eder.
• Havayolu konşimentosunun açıklar.
• Gemi kira kontratını ifade eder.
• Packing listi açıklar.
• Manifestoyu ifade eder.
|
Yok. |
15) |
• Final Sınavı.
• Uluslararası ticaretin karmaşıklığını açıklar.
• Uluslararası ticarette önemli kurumları ve anlaşmaları listeler.
• Incoterms seçimini ifade eder.
• Incoterms maliyetlerini ve sorumluluklarını analiz eder.
• Uluslararası ticarette riskleri analiz eder.
• Uluslararası ticartte ödeme yöntermleri arasındaki farkları ifade eder.
• Belge türlerini sınıflandırır.
• Final Sınavı.
• Uluslararası ticaretin coğrafyasını ifade eder.
• Uluslarası ticaretin dört önemli ayağını listeler.
• Uluslararası ticaret risklerini analiz eder.
• Ödeme türlerini listeler.
• Akreditif türlerini listeler.
• Önemli belgeleri listeler.
• Fatura türlerini listeler.
• Taşıma belgelerini açıklar.
|
Yok. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. |
2 |
2) |
1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
6-Duyusal algıyı somutlaştırır. |
4 |
3) |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
4 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
3 |
6) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
2 |
7) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
3 |