Genetik ve Biyomühendislik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UTIC409 | ||||||||
Ders İsmi: | Ticaret Rekabet Stratejileri | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE NUR TOPÇUOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı uluslararası normlarda dış ticaret yapan firma ve elemanlarının REKABET alanında gereksindiği tüm bilgilerin aktarılmasıdır.Uluslararası ticaretin rekabetçi ortamda başarıyı yakalayabilmeleri ve bunları sürdürebilmeleri için gereksindikleri stratejinin oluşturulabilmesinin alt yapısı incelenecektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, işletmelerin ve ülkelerin rekabet gücünü nasıl inşa ettiklerini ve sürdürülebilir hale getirdiklerini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Rekabet stratejilerinin kavramsal temellerinden yola çıkılarak strateji oluşturma yaklaşımları, sektörel yapı ve rakip analizleriyle bütüncül bir şekilde ele alınır. Ders boyunca öğrenciler, genel rekabet stratejileri ve bu stratejilerin boyutlarını değerlendirirken, aynı zamanda teknoloji, kalkınma politikaları ve uluslararası dinamikler ile rekabet gücü arasındaki ilişkiyi sorgulama fırsatı bulurlar. Uluslararası örnekler ve Türkiye’nin rekabetçilik profili incelenerek, somut politika önerileri geliştirmeye yönelik eleştirel bir perspektif kazandırılması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Rekabet-Strateji Rekabet Gücü Kavramı | - |
2) | Rekabet Stratejisi ve Politkası:Kavramsal Çerçeve | - |
3) | Stratejinin Kurulmasına İlişkin Yaklaşımlar | - |
4) | Genel Rekabet Stratejileri | - |
5) | Rakip Analizi | - |
6) | Rakip Analizi ve Sektörel Yapı | - |
7) | Rekabet Stratejisinin Boyutları | - |
8) | Vize Sınavı | - |
9) | Rekabet Gücünü Belirleyen Faktörler | - |
10) | Rekabet Gücü Göstergeleri | - |
11) | Rekabet Gücü ve Teknoloji İlişkisi | - |
12) | Uluslararası Rekabet Gücü ve Kalkınma Stratejisi | - |
13) | Ülke Örnekleri | - |
14) | Türkiye'nin Rekabet Gücü | - |
15) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | - MAVİ OKYANIUS STRATEJİSİ- - ÇEKİŞMESİZ PAZAR ALANI YARATMAK VE REKABETİ ETKİSİZ KILMAK,W.CHAN KİM, RENE MOUBORGE,CSAYAYINAJANSISTRATEJİK PAZARLAMA - HARWARD BUSINESS REVİEW’DANDERLENEN MAKALE - ÇEV MELİS İNAN ,OPTİMİST YAYINEVİ - - STRATEJİK KÜRESEL PAZARLAMA - EDİTÖR:NECDET TİMUR ALPARSLAN ÖZMEN,EFİL YAYINEVİ - - 7 ADIMDA HAYALİMDEKİ ŞİRKET /ALTAY AYHAN ,AURA YAYINEVİ, - 1.BASIM ,2018 - YEDİ ADIMDA MARKALAŞMA/ALTAY AYHAN, AURA YAYINEVİ, - İlk Basım,2016 |
Diğer Kaynaklar: | - MAVİ OKYANIUS STRATEJİSİ- - ÇEKİŞMESİZ PAZAR ALANI YARATMAK VE REKABETİ ETKİSİZ KILMAK,W.CHAN KİM, RENE MOUBORGE,CSAYAYINAJANSISTRATEJİK PAZARLAMA - HARWARD BUSINESS REVİEW’DANDERLENEN MAKALE - ÇEV MELİS İNAN ,OPTİMİST YAYINEVİ - - STRATEJİK KÜRESEL PAZARLAMA - EDİTÖR:NECDET TİMUR ALPARSLAN ÖZMEN,EFİL YAYINEVİ - - 7 ADIMDA HAYALİMDEKİ ŞİRKET /ALTAY AYHAN ,AURA YAYINEVİ, - 1.BASIM ,2018 - YEDİ ADIMDA MARKALAŞMA/ALTAY AYHAN, AURA YAYINEVİ, - İlk Basım,2016 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | 1 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 1 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | 1 |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 1 |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 1 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 3 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 2 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 4 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 3 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 3 |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Ödev | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 171 |