MZK271 Halk Müziği Bilgileri IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK271
Ders İsmi: Halk Müziği Bilgileri II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: • Halk müziğinin müzikal türlerinin, halk müziği usüllerinin ve yerel müzik makamlarının kültürle olan ilişkileri üzerinden açıklanması.
Dersin İçeriği: • Halk Müziği Usûlleri
• Halk Müziğinde Müzikal Türler
• Yerel Müziklerde Makamlar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Türk halk müziğinin, folklor ve etnomüzikoloji perspektifleriyle tüm yönlerinin tanıtılması
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Ana/Temel Usûller (2, 3 ve 4 süreli usûller) • Birleşik Usûller (5, 6, 7, 8 ve 9 süreli birleşik usûller ve tüm düzüm şekilleri)
2) • Karma Usûller (10, 11, 12, 13, 14, 15 süreli karma usûller ve kullanılan tüm düzüm şekilleri)
3) • Bozlaklar • Gurbet Havaları • Mayalar
4) • Dîvanlar • Kalenderîler • Yol Havaları
5) • Barak Havaları • Hoyratlar
6) • Zeybekler • Horonlar • Halaylar
7) • Barlar • Karşılamalar • Horalar
8) • ARA SINAV • Ana/ Temel Usûller (2,3 ve 4 süreli usûller) • Birleşik Usûller (5, 6, 7, 8 ve 9 süreli birleşik usûller ve tüm düzüm şekilleri) • Karma Usûller (10, 11, 12, 13, 14, 15 süreli karma usûller ve kullanılan tüm düzüm şekilleri) • Bozlaklar • Gurbet Havaları • Mayalar • Dîvanlar • Kalenderîler • Yol Havaları • Barak Havaları • Hoyratlar • Zeybekler • Horonlar • Halaylar • Barlar • Karşılamalar • Horalar
9) • Semahlar • Deyişler • Duvaz-imamlar
10) • Nevruziyeler • Bazı kına havaları • Bazı ağıtlar • Bazı ninniler
11) • Yerel Müziklerde Makam Algısı • Bir Proje Taslağı Olarak Tasarlanan “Ayak” Terimi ve Bu Terimin Günümüzde Yanlış Kullanımları • Yerel Müzik Makamlarının Temel Nitelikleri
12) • La Kararlı Makamlar • Sol Kararlı Makamlar
13) • Si Kararlı Makamlar
14) Fa diyez Kararlı Makamlar
15) • FİNAL SINAVI • Semahlar • Deyişler • Duvaz-imamlar • Nevruziyeler • Bazı kına havaları • Bazı ağıtlar • Bazı ninniler • Yerel Müziklerde Makam Algısı • Bir Proje Taslağı Olarak Tasarlanan “Ayak” Terimi ve Bu Terimin Günümüzde Yanlış Kullanımları • Yerel Müzik Makamlarının Temel Nitelikleri • La Kararlı Makamlar • Sol Kararlı Makamlar • Si Kararlı Makamlar • Fa diyez Kararlı Makamlar
16) • Dönem içerisinde işlenen tüm konuların tekrar edilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Derste anlatım notları.
Diğer Kaynaklar: Derste anlatım

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34