Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ana/Temel Usûller (2, 3 ve 4 süreli usûller)
• Birleşik Usûller (5, 6, 7, 8 ve 9 süreli birleşik usûller ve tüm düzüm şekilleri)
|
|
2) |
• Karma Usûller (10, 11, 12, 13, 14, 15 süreli karma usûller ve kullanılan tüm düzüm şekilleri) |
|
3) |
• Bozlaklar
• Gurbet Havaları
• Mayalar
|
|
4) |
• Dîvanlar
• Kalenderîler
• Yol Havaları
|
|
5) |
• Barak Havaları
• Hoyratlar
|
|
6) |
• Zeybekler
• Horonlar
• Halaylar
|
|
7) |
• Barlar
• Karşılamalar
• Horalar
|
|
8) |
• ARA SINAV
• Ana/ Temel Usûller (2,3 ve 4 süreli usûller)
• Birleşik Usûller (5, 6, 7, 8 ve 9 süreli birleşik usûller ve tüm düzüm şekilleri)
• Karma Usûller (10, 11, 12, 13, 14, 15 süreli karma usûller ve kullanılan tüm düzüm şekilleri)
• Bozlaklar
• Gurbet Havaları
• Mayalar
• Dîvanlar
• Kalenderîler
• Yol Havaları
• Barak Havaları
• Hoyratlar
• Zeybekler
• Horonlar
• Halaylar
• Barlar
• Karşılamalar
• Horalar
|
|
9) |
• Semahlar
• Deyişler
• Duvaz-imamlar
|
|
10) |
• Nevruziyeler
• Bazı kına havaları
• Bazı ağıtlar
• Bazı ninniler
|
|
11) |
• Yerel Müziklerde Makam Algısı
• Bir Proje Taslağı Olarak Tasarlanan “Ayak” Terimi ve Bu Terimin Günümüzde Yanlış Kullanımları
• Yerel Müzik Makamlarının Temel Nitelikleri
|
|
12) |
• La Kararlı Makamlar
• Sol Kararlı Makamlar
|
|
13) |
• Si Kararlı Makamlar |
|
14) |
Fa diyez Kararlı Makamlar |
|
15) |
• FİNAL SINAVI
• Semahlar
• Deyişler
• Duvaz-imamlar
• Nevruziyeler
• Bazı kına havaları
• Bazı ağıtlar
• Bazı ninniler
• Yerel Müziklerde Makam Algısı
• Bir Proje Taslağı Olarak Tasarlanan “Ayak” Terimi ve Bu Terimin Günümüzde Yanlış Kullanımları
• Yerel Müzik Makamlarının Temel Nitelikleri
• La Kararlı Makamlar
• Sol Kararlı Makamlar
• Si Kararlı Makamlar
• Fa diyez Kararlı Makamlar
|
|
16) |
• Dönem içerisinde işlenen tüm konuların tekrar edilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi |
|
2) |
Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. |
|
3) |
Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması |
|
4) |
Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. |
|
5) |
Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. |
|
6) |
Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. |
5 |
7) |
Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
8) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
9) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
10) |
Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
|