Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• THM Repertuvarı ve Uslûp Dersinin İçeriği.
• THM Repertuvarı ve Uslûp Dersinin Öğrencilere Tanıtılması.
• “Repertuvar”, “Yöre”, “Bölge”, Uslûp” ve “Tavır” Kavramlarının Açıklanması. |
|
2) |
• Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası.
Bir Sabahtan Yolum Düştü Geline” eserinin icra edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. |
|
3) |
• Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası
Sıra Sıra Siniler” eserinin icra edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. |
|
4) |
• Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası.
• “Minârenin Alemi” eserinin icra edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
• Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası.
|
|
5) |
• Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası.
• Öğrenilen üç eserin tekrar edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eserler üzerinde bireysel olarak çalıştırılması. |
|
6) |
• Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası.
Ceviz Oynamaya Geldim Odana” eserinin icra edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. |
|
7) |
• Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası.
• “Kandilli Yazmayı Kaldır Yüzünden” eserinin icra edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
|
|
8) |
• Ara Sınav
• THM Repertuvarı ve Uslûp Dersinin İçeriği.
• Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası.
• THM Repertuvarı ve Uslûp Dersinin Öğrencilere Tanıtılması
• “Repertuvar”, “Yöre”, “Bölge”, Uslûp” ve “Tavır” Kavramlarının Açıklanması
• “Bir Sabahtan Yolum Düştü Geline” eserinin icra edilmesi.
• “Sıra Sıra Siniler” eserinin icra edilmesi.
• “Minârenin Alemi” eserinin icra edilmesi.
• “Ceviz Oynamaya Geldim Odana” eserinin icra edilmesi.
• “Kandilli Yazmayı Kaldır Yüzünden” eserinin icra edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
|
|
9) |
• Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası.
Gemiciler Kalkalım” eserinin icra edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
|
|
10) |
• Eser İcrası Üzerinde Hançere Çalışmaları.
• Hançere çalışmaları.
• Yöresel ağız çalışmaları. |
|
11) |
• Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası.
“Gemiciler Kalkalım” eserinin icra edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. |
|
12) |
• Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası.
• “Gökyüzünde Bölük Bölük Durnalar” eserinin icra edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. |
|
13) |
• Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası.
• “Gökyüzünde Bölük Bölük Durnalar” eserinin icra edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
|
|
14) |
• Genel tekrar.
• Hançere çalışmaları.
• Yöresel ağız çalışmaları.
|
|
15) |
• Genel tekrar.
• Hançere çalışmaları.
• Yöresel ağız çalışmaları. |
|
16) |
FİNAL SINAVI
• Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası.
• Eser İcrası Üzerinde Hançere Çalışmaları.
• “Gemiciler Kalkalım” eserinin icra edilmesi.
• “Gökyüzünde Bölük Bölük Durnalar” eserinin icra edilmesi.
• Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
• Hançere çalışmaları.
• Yöresel ağız çalışmaları. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi |
|
2) |
Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. |
|
3) |
Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması |
|
4) |
Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. |
|
5) |
Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. |
|
6) |
Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. |
5 |
7) |
Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
8) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
9) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
10) |
Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
|