MZK281 THM Repertuvarı ve Uslup Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK281
Ders İsmi: THM Repertuvarı ve Uslup I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ADEM SEVİNÇ
Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Halk müziğinin yörelere göre değişiklik gösteren ağız ve hançere özelliklerini geliştirici ses ve nefes tekniği çalışmalarının, repertuarda bulunan ezgiler üzerinden icra edilmesidir.
Dersin İçeriği: • “Repertuvar”, “Yöre”, “Bölge”, Uslûp”, “Tavır” Kavramları
• Halk Müziğinde Yörelere Göre Hançere Özellikleri
• Halk Müziği Repertuvarından Yörelere ve Müzikal Türlere Göre Eser İcrası
• Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Halk müziğinin yörelere göre değişiklik gösteren ağız ve hançere özelliklerini geliştirici ses ve nefes tekniği çalışmalarının, repertuarda bulunan ezgiler üzerinden icra edilmesidir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • THM Repertuvarı ve Uslûp Dersinin İçeriği. • THM Repertuvarı ve Uslûp Dersinin Öğrencilere Tanıtılması. • “Repertuvar”, “Yöre”, “Bölge”, Uslûp” ve “Tavır” Kavramlarının Açıklanması.
2) • Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası. Bir Sabahtan Yolum Düştü Geline” eserinin icra edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
3) • Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası Sıra Sıra Siniler” eserinin icra edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
4) • Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası. • “Minârenin Alemi” eserinin icra edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. • Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası.
5) • Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası. • Öğrenilen üç eserin tekrar edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eserler üzerinde bireysel olarak çalıştırılması.
6) • Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası. Ceviz Oynamaya Geldim Odana” eserinin icra edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
7) • Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası. • “Kandilli Yazmayı Kaldır Yüzünden” eserinin icra edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
8) • Ara Sınav • THM Repertuvarı ve Uslûp Dersinin İçeriği. • Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası. • THM Repertuvarı ve Uslûp Dersinin Öğrencilere Tanıtılması • “Repertuvar”, “Yöre”, “Bölge”, Uslûp” ve “Tavır” Kavramlarının Açıklanması • “Bir Sabahtan Yolum Düştü Geline” eserinin icra edilmesi. • “Sıra Sıra Siniler” eserinin icra edilmesi. • “Minârenin Alemi” eserinin icra edilmesi. • “Ceviz Oynamaya Geldim Odana” eserinin icra edilmesi. • “Kandilli Yazmayı Kaldır Yüzünden” eserinin icra edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
9) • Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası. Gemiciler Kalkalım” eserinin icra edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
10) • Eser İcrası Üzerinde Hançere Çalışmaları. • Hançere çalışmaları. • Yöresel ağız çalışmaları.
11) • Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası. “Gemiciler Kalkalım” eserinin icra edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
12) • Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası. • “Gökyüzünde Bölük Bölük Durnalar” eserinin icra edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
13) • Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası. • “Gökyüzünde Bölük Bölük Durnalar” eserinin icra edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması.
14) • Genel tekrar. • Hançere çalışmaları. • Yöresel ağız çalışmaları.
15) • Genel tekrar. • Hançere çalışmaları. • Yöresel ağız çalışmaları.
16) FİNAL SINAVI • Usûl Yapısı Belirgin Olan Müzikal Türlerde Eser İcrası. • Eser İcrası Üzerinde Hançere Çalışmaları. • “Gemiciler Kalkalım” eserinin icra edilmesi. • “Gökyüzünde Bölük Bölük Durnalar” eserinin icra edilmesi. • Ağız ve hançere özelliklerinin eser üzerinde uygulanması. • Hançere çalışmaları. • Yöresel ağız çalışmaları.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Halk müziği repertuarından seçilmiş eserlerin notaları
Diğer Kaynaklar: Türk Halk Müziği Sözlüğü- Melih Duygulu

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34