MZK291 Müzik Edebiyatı Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK291
Ders İsmi: Müzik Edebiyatı I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. FATMA NURİYE ERACAR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. FATMA NURİYE ERACAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Müziğin edebi açıdan incelenmesi, sözlü eserlerin güftelerinin anlamları,
Klasik Türk müziği,divan metinleri ile,Anadolu dili,ruhu ve incelikleri
Türküleri çalıp okumaktan öte,Halk ozanlarını tanımaları,onları
yaşadıkları ortama sağladıkları fayda ve katkıları öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Öğrencilerin:
Türküleri çalıp okumaktan öte,Halk ozanlarını tanımaları,onları
yaşadıkları ortama sağladıkları fayda ve katkıları öğrenmeleri ayrıca
Klasik Türk müziği,divan metinleri ile, Anadolu dili,ruhu ve incelikleri
konusunda fikir sahibi olmaları için rehber bir derstir .
Ozanların söylediği ile kastettiği her zaman aynı olmaz,
bu farkı göstermek için bu eğitim gerekir .

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) MÜZİK VE EDEBİYAT İLİŞKİSİNİ KURABİLMEK
2.1) SÖZLERİN MÜZİĞE ETKİSİNİ HİSSETMEK
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1)
2.1) GÜFTELERİN ANLAMLARINI ÖĞRENMEK
2) MÜZİĞİ SEVMEK
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müzikte kullanılan Divan Edebiyatı Kavramları/Tamlamalar/ve ortak yabancı keşimeler . şiir kitapları, kaset,cd
2) Büyük ve küçük formlu eserlerde kullanılaN Araz Vezni Kalıpları ve uygulamalar. şiir kitapları, kaset, cd.
3) Edebiyatımızda ve müziğimizde çok kullanılan efsane ve hikayeler .Kahramanlar . şiir kitapları, kaset, cd.
4) Büyük Formda Eserler ve Şarkılarda kullanılan Edebi San'atlar. Çözümlemeleri. şiir kitapları, cd ve kaset.
5) Müzikli bir Metin olmamasına karşın hep müzikli olarak kunan Mevlid'in tanıtımı ve çeşitli Mevlidler hakkında bilgi okunan Mevlid hakkında bilgilendirme lid'in Tanıtımı. şiir kitapları, cd ve kaset.
6) Edebi Türlerin Müzikte kullanılan Şekilleri ve örnekler üzerinde çalışma. ŞİİR KİTABLARI, CD, KASET.
7) Tüm bilgilerin İSTİKLAL MARŞIMIZ üzerinde tatbiki. Ve tekrarlar ŞİİR KİTAPLARI, CD. KASET.
8) ARASINAV -
9) Musıkimizde kullanılan Redifli Şarkılar üzerinde çalışma CD, KASET.
10) Bestelenmiş şiirlerde seçilen konular.Bu konuların şarkılar üzerinde araştırılması. şiir kitapları, cd, kaset.
11) Eserleri en çok bestelenen Şairler.Güftenin önemi ve güfte yazarlarının belirtilmeme sebepleri . şiir kitapları, cd, kaset.
12) Rubai nedir,hangi vezinle yazılır ve,ünlü Rubai Yazarları kimlerdir . şiir kitapları, kaset, cd.
13) Rubailer ve Türk Halk Edebiyatındaki benzerlik ve farklılıklar . şiir kitaplar, cd, kaset.
14) Gazeller ve Koşmalar arasındaki benzerlik ve farklılıkllar . şiir kitapları, cd, kaset.
15) konuların tekrarı, final sınavına hazırlık. şiir kitapları, kaset, cd.
16) final sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ŞİİR KİTAPLARI, CD VE KASETLER.
Diğer Kaynaklar: ŞİİR KİTAPLARI, CD VE KASETLER.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34