MSC233 Keman IIIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC233
Ders İsmi: Keman III
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ELÇİN FERAYE ÖZSAYLIK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. CEMALETTİN GÖBELEZ
Dr. MİTHAT ARISOY
Öğr.Gör. YONCA SÜLÜN
Öğr.Gör. ÖYKÜ KOÇOĞLU ERDEM
Öğr.Gör. ELÇİN FERAYE ÖZSAYLIK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Keman tutuş sağ el sol el teknikleri üzerinde tekrar bilgilendirme.Her ders doğru pozisyon kontrolü .Sol el için çeşitli egzersizler .1.poz etüdler ile pekiştirme.
Dersin İçeriği: • Pozisyon geçişi
• Vibrato
• Gamlar
• Farklı karakterde 2 etüd
• Parça ve Konçerto

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Keman tutuş sağ el sol el teknikleri üzerinde tekrar bilgilendirme.Her ders doğru pozisyon kontrolü .Sol el için çeşitli egzersizler .1.poz etüdler ile pekiştirme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Geçmiş dönem tekrarı • 2 oktav gam ve arpej x4 • 1.poz etüd
2) • Pozisyon geçişi çalışmaları • Etüd tekrarı • Suziki 2 keman methodundan parça
3) • Pozisyon geçişli gam arpej .Gam 2 bağlı arpej 3 bağlı • Schreideck sol el çalışma 1 nr 4 bağlı • Etüd • Suziki 2 parça
4) • Position transition scale arpeggio . Scale 2 connected arpeggio 3 connected • Schreideck left hand working 1 nr 4 connected • Study • Suziki 2 parts
5) • Gam arpej ezber • Öğrencinin düzeyine uygun parça • Pozisyon geçişli etüd
6) • Gam arpej ezber • Etüd • Parça
7) • Gam arpej • Vibrato çalışması • Etüd bağlı
8) • MIDTERM EXAM • Gam Arpej • Seçilen 2 etüd • Parça
9) • Egzersiz
10) • Schreidieck • Etüd • Parça
11) • Gam Arpej • Etüdler ezber • Parça ezber vibratolu
12) • Gam arpej • Etüdler • Parça vibratolu
13) • Parça • Etüdler • Gam arpej
14) • Sınav programının tamamının ezber çalınması
15) • Sınav programının tamamının ezber çalınması.
16) • FINAL EXAM • 2 Oktav pozisyon geçişli Gam arpej • 2 farklı karakterde etüd • 1 parça

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: A. Seybold
K. Fortunatov
H.E. Kayser
Diğer Kaynaklar: A. Seybold
K. Fortunatov
H.E. Kayser

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18