Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MSC237 | ||||||||
Ders İsmi: | Klarnet III | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | • Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak • Çalgının tutuş ve parmak pozisyonlarını öğretmek • Çalgı repertuarı ve icrası hakkında bilgi kazandırmak • Çalgının icrasına yönelik temel becerileri kazandırmak |
Dersin İçeriği: | Klarnet hakkında genel bilgiler. Diyafram tekniği, çalgı ve ağız tutuş pozisyonunun öğretilmesi. Birinci Alan (Chalumeau Register) sol el Mi2 – Do1 aralığındaki sesler ve bu seslerde egzersizler. Birinci Alan sol el Do1 – La2 (Throat Tones) aralığındaki sesler ve bu seslerde egzersizler. Birinci Alan sağ el Si1 – Mi1 aralığındaki sesler ve bu seslerde egzersizler. Birinci Alan ve Gırtlak Sesleri (Chalumeau and Throat Tones) aralığında parçalar. 1 diyez, 1 bemollü majör gamlar, arpejleri ve arpej çevrimleri. Birinci alan Mi1 – Do1 aralığındaki seslerden oktav perdesiyle (register key) sesleri , Si2 – Sol3 (Clarion Register) aralığındaki seslere bağlama ve bu seslerde egzersizler. Si2 – Do3 aralığındaki sesler ve bu seslerde egzersiz ve eserler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | · Re majör, si minör gamı, arpej ve arpej çevrimleri · Etüt 6 · Gam ve Etüt Çalışmaları | Anlatım, Uygulama Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı |
2) | · Re majör, si minör gamı, arpej ve arpej çevrimleri · Etüt 7 · Gam ve Etüt Çalışmaları | Uygulama, Bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı, klarnette pekiştirilmesi. |
3) | · Etüt 7 · Etüt 8 · Etüt Çalışmaları | Uygulama, Bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı, klarnette pekiştirilmesi. |
4) | · Si bemol majör, sol minör gamı, arpej ve arpej çevrimleri · Etüt 8 · Gam ve Etüt Çalışmaları | Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı, klarnette pekiştirilmesi |
5) | · Etüt 9 · Etüt 10 · Etüt Çalışmaları | Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı |
6) | · Mi bemol majör, do minör gamı, arpej ve arpej çevrimleri · Etüt 9 · Etüt 10 · Gam ve Etüt Çalışmaları | Uygulama, bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı |
7) | · Etüt 11 · Gamların tekrarı · Gamlar ve Etüt Çalışması | Uygulama, bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların genel tekrarı, klarnette pekiştirilmesi |
8) | · Etüt 12 · Gamların tekrarı · Gamlar ve Parça Çalışmaları | Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı |
9) | · La majör, fa diyez minör gamları arpej ve arpej çevrimleri · Etüt 12-13 · Gamlar ve Etüt Çalışmaları | Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı |
10) | · Gamların tekrarı · Etüt 13 · Gamlar ve Etüt Çalışmaları | Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı |
11) | · Gamların tekrarı · Etüt 14 · Etüt 15 · Gamlar ve Etüt Çalışmaları | Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı |
12) | · Gamların tekrarı · Etüt 16 · Etüt 17 · Gamlar ve Etüt Çalışmaları | Uygulama, bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı |
13) | · Gamların tekrarı · Etüt 18 · Etüt 19 · Gamlar ve Etüt Çalışmaları | Uygulama, bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı |
14) | · Gamların tekrarı · Etüt 19 · Etüt 20 · Gamlar ve Etüt Çalışmaları | Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı |
15) | • Dönemin genel tekrarı · Gamlar ve Etüt Çalışmaları | Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı |
16) | · Final Sınavı | Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma Ev ödevi: Derste işlenilen konuların tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | L'ABC du Jeune Clarinettiste Vol.1 Guy Dangain Principes Rationnels J.R. Groussain |
Diğer Kaynaklar: | L'ABC du Jeune Clarinettiste Vol.1 Guy Dangain Principes Rationnels J.R. Groussain |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | 5 |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 18 |