MSC247 Bağlama IIIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC247
Ders İsmi: Bağlama III
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Öğr.Gör. TUĞBERK BAYAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bağlama ve tarihçesi hakkında genel bilgiler, bağlama ve tezene tutuşu, tezene kalıpları, perdelerin tanıtımı, parmak pozisyonları hakkında temel bilgiler ile alıştırmalar, sözlü ve sözsüz halk müziği repertuarının bağlama ile icra edilmesi ve bağlama ile çeşitli icra tekniklerinin uygulanması.
Dersin İçeriği:  Bağlamada düzenler hakkında genel bilgi
 Bağlamada farklı düzenlerde örnek gösterimi
 Bozuk düzenin tanıtılması
 Bozuk düzende parmak numaraları
 Bozuk düzende pozisyonlar
 Bozuk düzende tezene çalışmaları
 Bozuk düzende öğrenci seviyesine uygun eser icrası

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bağlama ve tarihçesi hakkında genel bilgiler, bağlama ve tezene tutuşu, tezene kalıpları, perdelerin tanıtımı, parmak pozisyonları hakkında temel bilgiler ile alıştırmalar, sözlü ve sözsüz halk müziği repertuarının bağlama ile icra edilmesi ve bağlama ile çeşitli icra tekniklerinin uygulanması.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Bağlamada düzenler hakkında genel bilgi • Bağlamada farklı düzenlerde örnek gösterimi
2) • Bağlamada düzenler hakkında genel bilgi • Bağlamada farklı düzenlerde örnek gösterim
3) • Bozuk düzende perdelerin tanıtımı • Parmak numaralarının öğrenilmesi • Perdeler üzerinde yapılan egzersizler
4) • Bozuk düzende perdelerin isimleri • Bozuk düzende perdelerin tanıtımı • Parmak numaraları ve pozisyonları • Perdeler üzerinde yapılan egzersizler
5) • Bozuk düzende düz tezene çalışmaları • Bozuk düzende parmak numaraları ve pozisyonları • Bozuk düzende perdeler üzerinde yapılan egzersizler
6) • Bozuk düzende düz tezene çalışmaları • Bozuk düzende parmak numaraları ve pozisyonları • Bozuk düzende perdeler üzerinde yapılan egzersizler • Öğrencinin düzeyine uygun, aynı ritmik karakterde devam eden eser icrası
7) • Bozuk düzende düz tezene çalışmaları • Bozuk düzende parmak numaraları ve pozisyonları • Bozuk düzende perdeler üzerinde yapılan egzersizler • Öğrencinin düzeyine uygun, aynı ritmik karakterde devam eden eser icrası
8) ARA SINAV • Bağlamada düzenler hakkında genel bilgi • Bozuk düzende egzersiz ve etüt çalışmaları • Bozuk düzende perdeler üzerinde yapılan egzersizler • Bozuk düzende parmak numaraları ve pozisyonları • Bozuk düzende düz tezene çalışmaları • Öğrencinin düzeyine uygun aynı ritmik karakterde devam eden eser icrası
9) • Bozuk düzende parmak pozisyonları ile ilgili egzersiz çalışmaları • Bozuk düzende alt, orta ve üst tel çalışmaları
10) • Bozuk düzende parmak pozisyonları ile ilgili egzersiz çalışmaları • Bozuk düzende alt, orta ve üst tel çalışmaları
11) • Bozuk düzende alt, orta ve üst tel üzerinde trill çalışması • Öğrencinin düzeyine uygun eser icrası
12) • Bozuk düzende düz tezenede vibrato çalışmaları • Bozuk düzende düz tezenede trill çalışmaları • Öğrencinin düzeyine uygun eser icrası
13) • Bozuk düzende düz tezenede vibrato çalışmaları • Bozuk düzende düz tezenede trill çalışmaları • Öğrencinin düzeyine uygun eser icrası
14) • Bozuk düzende düz tezenede vibrato çalışmaları • Bozuk düzende düz tezenede trill çalışmaları • Öğrencinin düzeyine uygun eser icrası
15) • Bozuk düzende düz tezenede vibrato çalışmaları • Bozuk düzende düz tezenede trill çalışmaları • Öğrencinin düzeyine uygun eser icrası
16) FİNAL SINAVI • Bozuk düzende tezene çalışmaları • Öğrencinin düzeyine uygun eser icrası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: TRT Nota Arşivi - REPERTÜKÜL
Diğer Kaynaklar: TRT Nota Arşivi - REPERTÜKÜL

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18