MSC249 Gitar IIIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC249
Ders İsmi: Gitar III
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FAZIL CEM KÜÇÜMEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi FAZIL CEM KÜÇÜMEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Seviyeye uygun çeşitli formlarda gitar repertuvarına ait eserlerin çalışılması, gerekli teknik ve müzikal donanımın oluşturulması, stil özelliklerinin öğrenilmesi.
Dersin İçeriği: • Öğrenci, en az sınıfının gerektirdiği düzeyde teknik ve müzikal yeterliliği kazanır.
• Çalışılan eserlerin icra ve yorum stillerini kavrar.
• İlgili repertuvarın ait olduğu dönemlerin sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Seviyeye uygun çeşitli formlarda gitar repertuvarına ait eserlerin çalışılması, gerekli teknik ve müzikal donanımın oluşturulması, stil özelliklerinin öğrenilmesi.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Çalışılacak etüt ve eserlerin seçimi. A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part)
2) • Seçilen etüdün deşifre çalışması. A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part)
3) • B kategorisinden seçilen parçanın deşifre çalışması. A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part)
4) • Seçilen etüdün detaylı çalışılması • B kategorisinden seçilen parçanın detaylı çalışılması A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part)
5) • C Kategorisinden seçilen parçanın deşifre çalışması • Çalışılan eserlerin teknik ve müzikalite açısından değerlendirilmesi A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part)
6) • C Kategorisinden seçilen parçanın detaylı çalışması • Çalışılan eserlerin teknik ve müzikalite açısından değerlendirilmesi A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part)
7) • D Kategorisinden seçilen parçanın deşifre çalışması • Çalışılan eserlerin teknik ve müzikalite açısından değerlendirilmesi • Etüt ve A kategorisinden seçilen parçanın temposunda akış çalışması A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part)
8) • ARA SINAV A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part)
9) • D Kategorisinden seçilen parçanın detaylı çalışması • Çalışılan eserlerin teknik ve müzikalite açısından değerlendirilmesi • Etüt, A ve B kategorisinden seçilen eserlerin temposunda akış çalışması A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part)
10) • E Kategorisinden seçilen parçanın deşifre çalışması • Çalışılan eserlerin teknik ve müzikalite açısından değerlendirilmesi • Etüt, A, B ve C kategorisinden seçilen eserlerin temposunda akış çalışması A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part)
11) • E Kategorisinden seçilen parçanın detaylı çalışması • Çalışılan eserlerin teknik ve müzikalite açısından değerlendirilmesi • Etüt, A, B, C ve D kategorisinden seçilen eserlerin temposunda akış çalışması A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part)
12) • Çalışılan eserlerdeki teknik zorlukların saptanması ve çözümlerinin araştırılması. • Etüt ve parçaların genel akış içerisinde temposunda çalınması. A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part)
13) • Çalışılan eserlerdeki teknik zorlukların saptanması ve çözümlerinin araştırılması. • Etüt ve parçaların genel akış içerisinde temposunda çalınması. A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part)
14) • Final sınavında çalınacak eserlerin tamamının, temposunda ve genel akış içerisinde değerlendirilmesi. A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part)
15) • Final Sınavı için son çalışmalar ve değerlendirmeler. A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part)
16) • FİNAL SINAVI • Çalışılan eserlerin sınavda icra edilmesi A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: A
ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5
B
J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit),
Prelude-Presto(3.Süit)
C
D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3)
M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm
F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5)
D
J.Rodrigo. En Los Trigales
H.V.Lobos Prelude No.5
F.M.Torroba Nocturno
M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional)
A.Tansman Prelude (from Cavatina)

E
Leo Brouwer Elegio de la Danza
F.Martin Prelude and Plainte
W.Walton Bagatels No 1, 3
B.Britten Nocturnal(3.Part)
Diğer Kaynaklar: A
ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5
B
J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit),
Prelude-Presto(3.Süit)
C
D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3)
M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm
F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5)
D
J.Rodrigo. En Los Trigales
H.V.Lobos Prelude No.5
F.M.Torroba Nocturno
M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional)
A.Tansman Prelude (from Cavatina)

E
Leo Brouwer Elegio de la Danza
F.Martin Prelude and Plainte
W.Walton Bagatels No 1, 3
B.Britten Nocturnal(3.Part)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18