Müzikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MSC249 | ||||||||
Ders İsmi: | Gitar III | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FAZIL CEM KÜÇÜMEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi FAZIL CEM KÜÇÜMEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Seviyeye uygun çeşitli formlarda gitar repertuvarına ait eserlerin çalışılması, gerekli teknik ve müzikal donanımın oluşturulması, stil özelliklerinin öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği: | • Öğrenci, en az sınıfının gerektirdiği düzeyde teknik ve müzikal yeterliliği kazanır. • Çalışılan eserlerin icra ve yorum stillerini kavrar. • İlgili repertuvarın ait olduğu dönemlerin sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Çalışılacak etüt ve eserlerin seçimi. | A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part) |
2) | • Seçilen etüdün deşifre çalışması. | A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part) |
3) | • B kategorisinden seçilen parçanın deşifre çalışması. | A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part) |
4) | • Seçilen etüdün detaylı çalışılması • B kategorisinden seçilen parçanın detaylı çalışılması | A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part) |
5) | • C Kategorisinden seçilen parçanın deşifre çalışması • Çalışılan eserlerin teknik ve müzikalite açısından değerlendirilmesi | A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part) |
6) | • C Kategorisinden seçilen parçanın detaylı çalışması • Çalışılan eserlerin teknik ve müzikalite açısından değerlendirilmesi | A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part) |
7) | • D Kategorisinden seçilen parçanın deşifre çalışması • Çalışılan eserlerin teknik ve müzikalite açısından değerlendirilmesi • Etüt ve A kategorisinden seçilen parçanın temposunda akış çalışması | A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part) |
8) | • ARA SINAV | A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part) |
9) | • D Kategorisinden seçilen parçanın detaylı çalışması • Çalışılan eserlerin teknik ve müzikalite açısından değerlendirilmesi • Etüt, A ve B kategorisinden seçilen eserlerin temposunda akış çalışması | A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part) |
10) | • E Kategorisinden seçilen parçanın deşifre çalışması • Çalışılan eserlerin teknik ve müzikalite açısından değerlendirilmesi • Etüt, A, B ve C kategorisinden seçilen eserlerin temposunda akış çalışması | A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part) |
11) | • E Kategorisinden seçilen parçanın detaylı çalışması • Çalışılan eserlerin teknik ve müzikalite açısından değerlendirilmesi • Etüt, A, B, C ve D kategorisinden seçilen eserlerin temposunda akış çalışması | A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part) |
12) | • Çalışılan eserlerdeki teknik zorlukların saptanması ve çözümlerinin araştırılması. • Etüt ve parçaların genel akış içerisinde temposunda çalınması. | A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part) |
13) | • Çalışılan eserlerdeki teknik zorlukların saptanması ve çözümlerinin araştırılması. • Etüt ve parçaların genel akış içerisinde temposunda çalınması. | A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part) |
14) | • Final sınavında çalınacak eserlerin tamamının, temposunda ve genel akış içerisinde değerlendirilmesi. | A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part) |
15) | • Final Sınavı için son çalışmalar ve değerlendirmeler. | A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part) |
16) | • FİNAL SINAVI • Çalışılan eserlerin sınavda icra edilmesi | A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part) |
Ders Notları / Kitaplar: | A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part) |
Diğer Kaynaklar: | A ETÜTLER: Tarrega No.4. Leo Brouwer No.16,18 H.V.Lobos No.1,4,5 B J.S.Bach Prelude-Presto(1.Süit), Sarabande-Gigue-Double(2.Süit), Prelude-Presto(3.Süit) C D.Cimarosa Sonatas (2 ve 3) M.Giuliani Sonata(op.15 ) 1.Bölüm F.Sor Andante Largo(Op.5 no.5) D J.Rodrigo. En Los Trigales H.V.Lobos Prelude No.5 F.M.Torroba Nocturno M.M.Ponce Copla (from sonatina Meridional) A.Tansman Prelude (from Cavatina) E Leo Brouwer Elegio de la Danza F.Martin Prelude and Plainte W.Walton Bagatels No 1, 3 B.Britten Nocturnal(3.Part) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 18 |