MSC251 Flüt IIIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC251
Ders İsmi: Flüt III
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AYLİN ÖZER TEPE
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. AYLİN ÖZER TEPE
Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bir flüt piyano sonatının deşifre edilmesi, Teknik verimliliğin arttırılması ve kalın sesler üzerinde staccato egzersizleri
Dersin İçeriği: - Repertuardan seçilen flüt-piyano sonatının piyano eşlikli çalışılması
- Sonorite, majör gamlar ve arpejler üzerine çalışma
- Çalışılan flüt-piyano sonatının kaydının dinlenmesi
- Nefes tekniği üzerine çalışmalar,resonans bölgeleri hakkında bilgi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Flüt ve tarihçesi hakkında genel bilgiler, Flütü dengede tutabilmek için gerekli bilgiler, parmak pozisyonları, alıştırmalar
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Flüt hakkında genel bilgi • Sonorite çalışması,Gamlar, Arpejler *Taffanel et Gaubert Methode Complete de Flute Vol.2 Edition Alphonse Leduc,Paris *Moyse,M. ,Exercises Journaliers,20 Exercises et Etudes sur Les Grandes Liaisons,Edition A.Leduc,Paris.193
2) • Gamlar (minimum 1 arıza) • Teknik bir etüdün deşifresi yapı incelemesi *Taffanel et Gaubert Methode Complete de Flute Vol.2 Edition Alphonse Leduc,Paris *Moyse,M. ,Exercises Journaliers,20 Exercises et Etudes sur Les Grandes Liaisons,Edition A.Leduc,Paris.193
3) • El pozisyonları, postür • Deşifresi yapılan etüt üzerin çalışma *Taffanel et Gaubert Methode Complete de Flute Vol.2 Edition Alphonse Leduc,Paris *Moyse,M. ,Exercises Journaliers,20 Exercises et Etudes sur Les Grandes Liaisons,Edition A.Leduc,Paris.193
4) • Gamlar, egzersizler *Taffanel et Gaubert Methode Complete de Flute Vol.2 Edition Alphonse Leduc,Paris *Moyse,M. ,Exercises Journaliers,20 Exercises et Etudes sur Les Grandes Liaisons,Edition A.Leduc,Paris.193
5) • Teknik çalışma • Repertuardan seçilen flüt-piyano sonatının 1. Bölümünün çalışılması *Taffanel et Gaubert Methode Complete de Flute Vol.2 Edition Alphonse Leduc,Paris *Moyse,M. ,Exercises Journaliers,20 Exercises et Etudes sur Les Grandes Liaisons,Edition A.Leduc,Paris.193
6) • Nefes Tekniği hakkında bilgi ve egzersizler • Teknik Etütün Deşifresi *Taffanel et Gaubert Methode Complete de Flute Vol.2 Edition Alphonse Leduc,Paris *Moyse,M. ,Exercises Journaliers,20 Exercises et Etudes sur Les Grandes Liaisons,Edition A.Leduc,Paris.193
7) • Dilli ve bağlı artikülasyon Çalışması • Teknik Etütün Çalışılması *Taffanel et Gaubert Methode Complete de Flute Vol.2 Edition Alphonse Leduc,Paris *Moyse,M. ,Exercises Journaliers,20 Exercises et Etudes sur Les Grandes Liaisons,Edition A.Leduc,Paris.193
8) • MIDTERM EXAM • Flüt hakkında genel bilgi *Taffanel et Gaubert Methode Complete de Flute Vol.2 Edition Alphonse Leduc,Paris *Moyse,M. ,Exercises Journaliers,20 Exercises et Etudes sur Les Grandes Liaisons,Edition A.Leduc,Paris.193
9) • Flüt üzerinde 1. ve 2. oktavdaki ana perdelerin tanıtımı • Parmak pozisyonları *Taffanel et Gaubert Methode Complete de Flute Vol.2 Edition Alphonse Leduc,Paris *Moyse,M. ,Exercises Journaliers,20 Exercises et Etudes sur Les Grandes Liaisons,Edition A.Leduc,Paris.193
10) • Kalın sesler üzerine çalışma,staccato üzerine bir etüt • Deşifre edilen etüt üzerine çalışma *Taffanel et Gaubert Methode Complete de Flute Vol.2 Edition Alphonse Leduc,Paris *Moyse,M. ,Exercises Journaliers,20 Exercises et Etudes sur Les Grandes Liaisons,Edition A.Leduc,Paris.193
11) • Repertuardan seçilen flüt-piyano sonatının 1.bölümünün piyano eşlikli çalışılması *Taffanel et Gaubert Methode Complete de Flute Vol.2 Edition Alphonse Leduc,Paris *Moyse,M. ,Exercises Journaliers,20 Exercises et Etudes sur Les Grandes Liaisons,Edition A.Leduc,Paris.193
12) • Sonorite, majör gamlar ve arpejler üzerine çalışma • Çalışılan flüt-piyano sonatının kaydının dinlenmesi *Taffanel et Gaubert Methode Complete de Flute Vol.2 Edition Alphonse Leduc,Paris *Moyse,M. ,Exercises Journaliers,20 Exercises et Etudes sur Les Grandes Liaisons,Edition A.Leduc,Paris.193
13) • Sonorite ve kalın sesler üzerine çalışmalar • Repertuardan seçilen flüt-piyano sonatının 2. Bölümünün deşifresi ve çalışılması *Taffanel et Gaubert Methode Complete de Flute Vol.2 Edition Alphonse Leduc,Paris *Moyse,M. ,Exercises Journaliers,20 Exercises et Etudes sur Les Grandes Liaisons,Edition A.Leduc,Paris.193
14) • Nefes tekniği üzerine çalışmalar,resonans bölgeleri hakkında bilgi • Repertuardan seçilen flüt-piyano sonatının 3. Bölümünün deşifresi ve çalışılması *Taffanel et Gaubert Methode Complete de Flute Vol.2 Edition Alphonse Leduc,Paris *Moyse,M. ,Exercises Journaliers,20 Exercises et Etudes sur Les Grandes Liaisons,Edition A.Leduc,Paris.193
15) • Staccato ve tonu kontrol etme çalışması • Repertuardan seçilen flüt-piyano sonatının tamamının piyano eşlikli çalışılması *Taffanel et Gaubert Methode Complete de Flute Vol.2 Edition Alphonse Leduc,Paris *Moyse,M. ,Exercises Journaliers,20 Exercises et Etudes sur Les Grandes Liaisons,Edition A.Leduc,Paris.193
16) Final Exam. • Flüt hakkında genel bilgi • Flüt üzerinde 1.ve 2. oktavdaki ana perdelerin tanıtımı • Parmak pozisyonları *Taffanel et Gaubert Methode Complete de Flute Vol.2 Edition Alphonse Leduc,Paris *Moyse,M. ,Exercises Journaliers,20 Exercises et Etudes sur Les Grandes Liaisons,Edition A.Leduc,Paris.193

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: *Taffanel et Gaubert Methode Complete de Flute Vol.2 Edition Alphonse Leduc,Paris
*Moyse,M. ,Exercises Journaliers,20 Exercises et Etudes sur Les Grandes Liaisons,Edition A.Leduc,Paris.193
* Flüt ustalarının CD,DVD ve diğer görsel kayıtları/ CD’s,DVD’s and visual material of master performers in flute
Diğer Kaynaklar: *Taffanel et Gaubert Methode Complete de Flute Vol.2 Edition Alphonse Leduc,Paris
*Moyse,M. ,Exercises Journaliers,20 Exercises et Etudes sur Les Grandes Liaisons,Edition A.Leduc,Paris.193
* Flüt ustalarının CD,DVD ve diğer görsel kayıtları/ CD’s,DVD’s and visual material of master performers in flute

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18