MZS233 TM Çokseslilik Üzerine Yaklaşımlar Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZS233
Ders İsmi: TM Çokseslilik Üzerine Yaklaşımlar I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere Türk Müziği'nde çokseslilik kavramını anlamayı ve farklı tarihsel dönemlerdeki, tarzlardaki, ve bestecilerden kaynaklanan çeşitli çokseslilik yaklaşımlarını incelemeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Çokseslilik tanımı, Türk halk müziğinde çoksesliliğin gelişimi ve aşamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Çoksesliliğin tanımı ve temel terimler
2) Türk Müziği'nde çoksesli müziğin tarihçesi
3) Bestecilerin çokseslilik yaklaşımları
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çokseslilik tanımı ve temel terimlere giriş Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.
2) Çokseslilik kavramları ve temel ilkeler Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.
3) Klasik Türk Müziği ve Çokseslilik Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.
4) Klasik Türk Müziği ve Çokseslilik Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.
5) Türk Halk Müziği ve Çokseslilik Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.
6) Türk Halk Müziği ve Çokseslilik Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.
7) Genel tekrar ve vize sınavı
8) Modern Türk Bestecileri ve Çokseslilik Türk müziği eserlerinden bir örnek
9) Modern Türk Bestecileri ve Çokseslilik Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.
10) Türk Müziği Çok Seslilik Entegrasyonu Süreci Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.
11) Türk Müziği Çok Seslilik Entegrasyonu süreci Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.
12) Elektronik müziğin Türk müziği üzerindeki etkileri Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.
13) Ders Projesi ve Toplu Değerlendirme Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.
Diğer Kaynaklar: Türk Müziği Tarihinde Çokseslilik - R. Erguner

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 34