MZK202 Yardımcı Çalgı (Piyano) IVİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK202
Ders İsmi: Yardımcı Çalgı (Piyano) IV
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi HATİCE NURTAP SÜMER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi HATİCE NURTAP SÜMER
Öğr.Gör. BURAK UZUNER
Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: · Teknik ilerleme
· Yorumlama kabiliyeti
· Tüm dönem bestecilerini tanıma ve eserlerini yorumlama kabiliyeti
Dersin İçeriği: - Tüm Dönemlerden eserler.
- Teknik Çalışmalar
- Yorum ve İncelik çalışmaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel müzik teorisini öğrenmek ve solfej yapmak.
2) Türk Müziği sistemini ve Batı Müziği sistemini karşılaştırma
3) Batı Müziği Teorisi dersi ve tüm bilginin kullanılması.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) - Gam, Etüt ve Repertuvar Çalışmaları 24 - Beyaz tuşlarda Minör Gamlar - Etüt, Czerny op.599 No 62-63 - Barok eser Bach Marcia No.10 - Diabelli Sonatin - Schumann No3 ve zorunlu Türk eseri - Etüt, Czerny op.599 No 62-63 - Barok eser Bach Marcia No.10 - Diabelli Sonatin - Schumann No3 ve zorunlu Türk eseri
2) - Gam, Etüt ve Repertuvar Çalışmaları 25 - Re bemol Majör - Seviyeye uygun Etüt - Bach Küçük Prelüd - Beethoven Sonatin Fa majör - Schumann No:8 ve zorunlu Türk eseri - Bach Küçük Prelüd - Beethoven Sonatin Fa majör - Schumann No:8 ve zorunlu Türk eseri
3) - Gam, Etüt ve Repertuvar Çalışmaları 26 - Re bemol Majör - Seviyeye uygun Etüt - Bach Küçük Prelüd - Beethoven Sonatin Fa majör - Schumann No:8 ve zorunlu Türk eseri - Bach Küçük Prelüd - Beethoven Sonatin Fa majör - Schumann No:8 ve zorunlu Türk eseri
4) - Gam, Etüt ve Repertuvar Çalışmaları 27 - Re bemol Majör - Seviyeye uygun Etüt - Bach Küçük Prelüd - Beethoven Sonatin Fa majör - Schumann No:8 ve zorunlu Türk eseri - Bach Küçük Prelüd - Beethoven Sonatin Fa majör - Schumann No:8 ve zorunlu Türk eseri
5) - Gam, Etüt ve Repertuvar Çalışmaları 28 - Re bemol Majör - Seviyeye uygun Etüt - Bach Küçük Prelüd - Beethoven Sonatin Fa majör - Schumann No:8 ve zorunlu Türk eseri - Bach Küçük Prelüd - Beethoven Sonatin Fa majör - Schumann No:8 ve zorunlu Türk eseri
6) - Gam, Etüt ve Repertuvar Çalışmaları 29 - Sol bemol Majör - Seviyeye uygun Etüt - Bach Küçük Prelüd - Beethoven Sonatin Fa majör 2. Bölüm - Schumann No:16 ve zorunlu Türk eseri - Bach Küçük Prelüd - Beethoven Sonatin Fa majör 2. Bölüm - Schumann No:16 ve zorunlu Türk eseri
7) - Gam, Etüt ve Repertuvar Çalışmaları 30 - Sol bemol Majör - Seviyeye uygun Etüt - Bach Küçük Prelüd - Beethoven Sonatin Fa majör 2. Bölüm - Schumann No:16 ve zorunlu Türk eseri - Bach Küçük Prelüd - Beethoven Sonatin Fa majör 2. Bölüm - Schumann No:16 ve zorunlu Türk eseri
8) Ara Sınav
9) - Gam, Etüt ve Repertuvar Çalışmaları 31 - Sol bemol Majör - Seviyeye uygun Etüt - Bach Küçük Prelüd - Beethoven Sonatin Fa majör 2. Bölüm - Schumann No:16 ve zorunlu Türk eseri - Bach Küçük Prelüd - Beethoven Sonatin Fa majör 2. Bölüm - Schumann No:16 ve zorunlu Türk eseri
11) - Gam, Etüt ve Repertuvar Çalışmaları 32 - Sol bemol Majör - Seviyeye uygun Etüt - Bach Küçük Prelüd - Beethoven Sonatin Fa majör 2. Bölüm -Schumann No:16 ve zorunlu Türk eseri - Bach Küçük Prelüd - Beethoven Sonatin Fa majör 2. Bölüm -Schumann No:16 ve zorunlu Türk eseri
12) - Gam, Etüt ve Repertuvar Çalışmaları 33 - Sol bemol Majör - Seviyeye uygun Etüt - Bach Küçük Prelüd - Beethoven Sonatin Fa majör 2. Bölüm - Schumann No:16 ve zorunlu Türk eseri - Bach Küçük Prelüd - Beethoven Sonatin Fa majör 2. Bölüm - Schumann No:16 ve zorunlu Türk eseri
13) - Gam, Etüt ve Repertuvar Çalışmaları 34 - Sol bemol Majör - Seviyeye uygun Etüt - Bach Küçük Prelüd -Beethoven Sonatin Fa majör 2. Bölüm - Schumann No:16 ve zorunlu Türk eseri - Bach Küçük Prelüd -Beethoven Sonatin Fa majör 2. Bölüm - Schumann No:16 ve zorunlu Türk eseri
14) - Gam, Etüt ve Repertuvar Çalışmaları 35 - Sol bemol Majör - Seviyeye uygun Etüt - Bach Küçük Prelüd - Beethoven Sonatin Fa majör 2. Bölüm - Schumann No:16 ve zorunlu Türk eseri - Bach Küçük Prelüd - Beethoven Sonatin Fa majör 2. Bölüm - Schumann No:16 ve zorunlu Türk eseri
15) - Gam, Etüt ve Repertuvar Çalışmaları 36 - Si Bemol Majör-Sol minör - Seviyeye uygun Etüt - Bach Küçük Prelüd - Beethoven Sonatin Fa majör 3. Bölüm - Schumann No:18 ve zorunlu Türk eseri - Bach Küçük Prelüd - Beethoven Sonatin Fa majör 3. Bölüm - Schumann No:18 ve zorunlu Türk eseri
16) - Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Muammer Sun ,Solfej 1-2 Bona ,Temel Müzik Teorisi Nota Okuma Öğrenme Metodu A.LAVIGNAC , Solêge Des Solfêges F.FONTAİNE Ritim ve Zaman Duygusunun Temelleri
Diğer Kaynaklar: Piyano- Piano Dizekli Tahta-Music Notation Board Bilgisayar- Computer

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18