Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Vokaller üzerine temel ses çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin hatırlanması.
• Öğrencinin alanına ve seviyesine göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait (G.Carissimi, A.Scarlatti, A.Caldara, v.b.) bir aria’nın/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik bir parçanın / Türk Müziği dalına yönelik bir eserin/ Halk Müziği dalına yönelik bir türkünün verilmesi. |
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla deşifresi. |
2) |
• Tutulu ve kesik tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması
• Öğrencinin alanına ve seviyesine göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait (G.Carissimi, A.Scarlatti, A.Caldara, v.b.) verilmiş bir aria’nın/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik bir parçanın / Türk Müziği dalına yönelik bir eserin/ Halk Müziği dalına yönelik bir türkünün piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması.
|
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması. |
3) |
• Tutulu, legato ve kesik tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması
• Öğrencinin alanına ve seviyesine göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait (G.Carissimi, A.Scarlatti, A.Caldara, v.b.) verilmiş bir aria’nın/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik bir parçanın / Türk Müziği dalına yönelik bir eserin/ Halk Müziği dalına yönelik bir türkünün piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması.
|
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması. |
4) |
• Tutulu, legato ve kesik tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması
• Öğrencinin alanına ve seviyesine göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait (G.Carissimi, A.Scarlatti, A.Caldara, v.b.) verilmiş bir aria’nın/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik bir parçanın / Türk Müziği dalına yönelik bir eserin/ Halk Müziği dalına yönelik bir türkünün piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması alana göre yeni bir parçanın daha verilmesi.
|
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması. |
5) |
• Tutulu, legato ve kesik tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması
• Öğrencinin alanına ve seviyesine göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait (G.Carissimi, A.Scarlatti, A.Caldara, v.b.) verilmiş arialar’ın/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik parçaların / Türk Müziği dalına yönelik eserlerin/ Halk Müziği dalına yönelik türkülerin piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması. |
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserlerin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması. |
6) |
• Tutulu, legato ve kesik tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması
• Öğrencinin alanına ve seviyesine göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait (G.Carissimi, A.Scarlatti, A.Caldara, v.b.) verilmiş arialar’ın/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik parçaların / Türk Müziği dalına yönelik eserlerin/ Halk Müziği dalına yönelik türkülerin piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması.
|
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserlerin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması. |
7) |
• Tutulu, legato, kesik ve uzun bölümlü tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması
• Öğrencinin alanına ve seviyesine göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait (G.Carissimi, A.Scarlatti, A.Caldara, v.b.) verilmiş arialar’ın/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik parçaların / Türk Müziği dalına yönelik eserlerin/ Halk Müziği dalına yönelik türkülerin piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması.
|
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserlerin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması. |
8) |
Ara Sınav
• Uygulaması öğrenilmiş olan egzersizlerin ses ve nefes organlarımızın hangi bölgelerine etki ettiğine dair genel bilgi.
• Öğrencinin alanına göre dersin yürütücüsü tarafından çalıştırılmış olan, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait Aria'ların(G.Carissimi, A.Scarlatti, A.Caldara, v.b.) / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik parçaların / Türk Müziği dalına yönelik eserlerin/ Halk Müziği dalına yönelik türkülerin piyano/enstrüman eşliğinde icrası.
|
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserlerin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması. |
9) |
• Eski dönem tüm egzersizlerin tekrarı.
• Öğrencinin alanına ve seviyesine göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait (G.Carissimi, A.Scarlatti, A.Caldara, v.b.) iki aria’nın/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik iki parçanın / Türk Müziği dalına yönelik iki eserin/ Halk Müziği dalına yönelik iki türkünün verilmesi. |
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla deşifresi.
|
10) |
• Tutulu, legato, kesik ve uzun soluklu tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması
• Öğrencinin alanına ve seviyesine göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait (G.Carissimi, A.Scarlatti, A.Caldara, v.b.) verilmiş aria’ların/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik parçaların / Türk Müziği dalına yönelik eserlerin / Halk Müziği dalına yönelik bir türkülerin piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması.
|
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserlerin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması. |
11) |
• Tutulu, legato, kesik ve uzun soluklu tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması
• Öğrencinin alanına ve seviyesine göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait (G.Carissimi, A.Scarlatti, A.Caldara, v.b.) verilmiş aria’ların/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik parçaların / Türk Müziği dalına yönelik eserlerin / Halk Müziği dalına yönelik bir türkülerin piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması.
|
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserlerin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması. |
12) |
• Tutulu, legato, kesik ve uzun soluklu tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması
• Öğrencinin alanına ve seviyesine göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait (G.Carissimi, A.Scarlatti, A.Caldara, v.b.) verilmiş aria’ların/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik parçaların / Türk Müziği dalına yönelik eserlerin / Halk Müziği dalına yönelik bir türkülerin piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması.
|
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserlerin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması. |
13) |
• Tutulu, legato, kesik ve uzun soluklu tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması
• Öğrencinin alanına ve seviyesine göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait (G.Carissimi, A.Scarlatti, A.Caldara, v.b.) verilmiş aria’ların/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik parçaların / Türk Müziği dalına yönelik eserlerin / Halk Müziği dalına yönelik bir türkülerin piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması.
|
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserlerin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması. |
14) |
• Tutulu, legato, kesik ve uzun soluklu tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması
• Öğrencinin alanına ve seviyesine göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait (G.Carissimi, A.Scarlatti, A.Caldara, v.b.) verilmiş aria’ların/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik parçaların / Türk Müziği dalına yönelik eserlerin / Halk Müziği dalına yönelik bir türkülerin piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması.
|
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserlerin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması. |
15) |
• Tutulu, legato, kesik ve uzun soluklu tonların diyafram yardımıyla çalışılması, önceki yarıyıllarda yapılan egzersizlerin uygulanması
• Öğrencinin alanına ve seviyesine göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait (G.Carissimi, A.Scarlatti, A.Caldara, v.b.) verilmiş aria’ların/ Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik parçaların / Türk Müziği dalına yönelik eserlerin / Halk Müziği dalına yönelik bir türkülerin piyano/enstrüman eşliğinde çalışılması.
|
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserlerin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması. |
16) |
Final Sınavı
• Uygulaması öğrenilmiş olan egzersizlerin ses ve nefes organlarımızın hangi bölgelerine etki ettiğine dair genel bilgi.
• Öğrencinin alanına göre dersin yürütücüsü tarafından çalıştırılmış olan, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait Aria'ların(G.Carissimi, A.Scarlatti, A.Caldara, v.b.) / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik parçaların / Türk Müziği dalına yönelik eserlerin/ Halk Müziği dalına yönelik türkülerin piyano/enstrüman eşliğinde icrası.
|
Verilen tüm egzersizlerin uygulanması, eserin piyanoda/sazla ve/veya CD/DVD kayıtları dinleme-izleme yoluyla çalışılması. |