Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Tezene (Mızrap) ya da El ile Çalınan Telli Halk Çalgıları
• Bağlama Ailesi (Dîvan, Tambura, Bağlama, Cura)
• Tar
• Yay ile Çalınan Telli Halk Çalgıları
• Kabak Kemâne
|
|
2) |
• Tırnak Kemâne
• Kemençe
• Iklığ
• Hegit
• Rebap
• Nahora
|
|
3) |
• Dilli Üflemeli Halk Çalgıları
• Düdük
• Kaval
• Kamışlı Üflemeli Halk Çalgıları
• Zurna Ailesi (Kaba [Boy] Zurna, Orta Zurna, Zil [Cura] Zurna)
• Mey Ailesi (Ana Mey, Orta Mey, Cura Mey)
|
|
4) |
• Sipsi
• Çifte/Düzele
• Argun/Zambur
• Uyguncaklı Düdük
|
|
5) |
• Dilsiz Üflemeli Halk Çalgıları
• Çoban Kavalı
• Çığırtma
• Nefir
|
|
6) |
• Tulumlu Üflemeli Halk Çalgıları
• Tulum
• Gayda
|
|
7) |
• Kasnaklı Vurmalı Halk Çalgıları
• Davul
• Def
• Bendir
• Halîle
|
Türk Halk Müziği Sözlüğü |
8) |
• ARA SINAV
• Tezene (Mızrap) ya da El ile Çalınan Telli Halk Çalgıları
• Bağlama Ailesi (Dîvan, Tambura, Bağlama, Cura)
• Tar
• Yay ile Çalınan Telli Halk Çalgıları
• Kabak Kemâne
• Tırnak Kemâne
• Kemençe
• Iklığ
• Hegit
• Rebap
• Nahora
• Dilli Üflemeli Halk Çalgıları
• Düdük
• Kaval
• Kamışlı Üflemeli Halk Çalgıları
• Zurna Ailesi (Kaba [Boy] Zurna, Orta Zurna, Zil [Cura] Zurna)
• Mey Ailesi (Ana Mey, Orta Mey, Cura Mey)
• Sipsi
• Çifte/Düzele
• Argun/Zambur
• Uyguncaklı Düdük
• Dilsiz Üflemeli Halk Çalgıları
• Çoban Kavalı
• Çığırtma
• Nefir
• Tulumlu Üflemeli Halk Çalgıları
• Tulum
• Gayda
• Kasnaklı Vurmalı Halk Çalgıları
• Davul
• Def
• Bendir
• Halîle
|
|
9) |
• Darbuka
• Koltuk Davulu/ Nağara
• Kudüm/ Çifte Nağara
• Nakkare
• Kös
|
|
10) |
• Metal Vurmalı Halk Çalgıları
• Zil/ Halîle
• Çalpara/ Zilli Maşa
• Tahta Vurmalı Halk Çalgıları
• Kaşık
|
|
11) |
• Yabancı Araştırmacıların Derlemeleri
• Yerli Araştırmacıların Derlemeleri
|
|
12) |
• Yerli Araştırmacıların Türkiye’de Yaptığı Resmî Derlemeler
• Maarif Vekaleti
• Dârü’l-Elhan
• Ankara Devlet Konservatuarı
• Ankara Radyosu
• Millî Kütüphane
• TRT
• MİFAD
• Yerli Araştırmacıların Yaptığı Kişisel Derlemeler
|
|
13) |
• “Derleme”, “Alan”, “Araştırma” Terimlerinin Açıklanması
• Bir Araştırma Projesinin Aşamaları
• Bir Etnomüzikoloğun Alan Anlayışı
• Bir Folklorcunun Alan Anlayışı
|
|
14) |
• Derlemedeki Unsurlar
• Derlemeci/ Derleme Ekibi
• Kaynak Kişi
• Rehber
• Kaynak Kişi İle İlişkiler
• Rehber İle İlişkiler
• Derlemede Rol Takınmanın Ahlakî Kuralları |
|
15) |
• Darbuka
• Koltuk Davulu/ Nağara
• Kudüm/ Çifte Nağara
• Nakkare
• Kös
• Metal Vurmalı Halk Çalgıları
• Zil/ Halîle
• Çalpara/ Zilli Maşa
• Tahta Vurmalı Halk Çalgıları
• Kaşık
• Yabancı Araştırmacıların Derlemeleri
• Yerli Araştırmacıların Derlemeleri
• Yerli Araştırmacıların Türkiye’de Yaptığı Resmî Derlemeler
• Maarif Vekaleti
• Dârü’l-Elhan
• Ankara Devlet Konservatuarı
• Ankara Radyosu
• Millî Kütüphane
• TRT
• MİFAD
• Yerli Araştırmacıların Yaptığı Kişisel Derlemeler
• “Derleme”, “Alan”, “Araştırma” Terimlerinin Açıklanması
• Bir Araştırma Projesinin Aşamaları
• Bir Etnomüzikoloğun Alan Anlayışı
• Bir Folklorcunun Alan Anlayışı
• Derlemedeki Unsurlar
• Derlemeci/ Derleme Ekibi
• Kaynak Kişi
• Rehber
• Kaynak Kişi İle İlişkiler
• Rehber İle İlişkiler
• Derlemede Rol Takınmanın Ahlakî Kuralları
|
|
16) |
Genel tekrar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi |
|
2) |
Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. |
|
3) |
Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması |
|
4) |
Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. |
|
5) |
Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. |
|
6) |
Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. |
5 |
7) |
Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
8) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
9) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
10) |
Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
|