Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MZK292 | ||||||||
Ders İsmi: | Müzik Edebiyatı II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. FATMA NURİYE ERACAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. FATMA NURİYE ERACAR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin: Türküleri çalıp okumaktan öte,Halk ozanlarını tanımaları,onları yaşadıkları ortama sağladıkları fayda ve katkıları öğrenmeleri ayrıca Klasik Türk müziği,divan metinleri ile, Anadolu dili,ruhu ve incelikleri konusunda fikir sahibi olmaları için rehber bir derstir . Ozanların söylediği ile kastettiği her zaman aynı olmaz, bu farkı göstermek için bu eğitim gerekir . |
Dersin İçeriği: | Ozanların yaşadığı yüz yıl,varsa hocaları ve etkilendikleri kişiler anlatılır . Yaşadıkları yöre incelenir . Sonra şiirleri birkaç örnekle okutulur . bağlama ile sınfta bir örnek türkü seslendirilir. Veya kasetten dinletilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Rubailer ve Türk Halk Edebiyatındaki benzerlik ve farklılıklar . | ŞİİR KİTABI, CD. |
1) | Rubai nedir,hangi vezinle yazılır ve,ünlü Rubai Yazarları kimlerdir . | ŞİİR KİTABI, CD. |
1) | Müzikte kullanılan Divan Edebiyatı Kavramları/Tamlamalar/ve ortak yabancı keşimeler . | şiir kitabı, cd, kaset. |
2) | Büyük ve küçük formlu eserlerde kullanılaN Araz Vezni Kalıpları ve uygulamalar. | şiir kitabı, cd, kaset. |
3) | Edebiyatımızda ve müziğimizde çok kullanılan efsane ve hikayeler .Kahramanlar . | şiir kitabı, cd, kaset. |
4) | Büyük Formda Eserler ve Şarkılarda kullanılan Edebi San'atlar. Çözümlemeleri. | şiir kitabı, cd, kaset. |
5) | Müzikli bir Metin olmamasına karşın hep müzikli olarak kunan Mevlid'in tanıtımı ve çeşitli Mevlidler hakkında bilgi. | şiir kitabı, cd, kaset. |
6) | Edebi Türlerin Müzikte kullanılan Şekilleri ve örnekler üzerinde çalışma. | şiir kitabı, cd, kaset. |
7) | Tüm bilgilerin istiklal marşımız üzerinden tatbiki ve tekrarlar. | şiir kitabı, cd, kaset. |
8) | ARASINAV | - |
9) | Musıkimizde kullanılan Redifli Şarkılar üzerinde çalışma . | ŞİİR KİTABI, CD, KASET. |
10) | Bestelenmiş şiirlerde seçilen konular.Bu konuların şarkılar üzerinde araştırılması. | ŞİİR KİTABI, CD, KASET. |
11) | Eserleri en çok bestelenen Şairler.Güftenin önemi ve güfte yazarlarının belirtilmeme sebepleri . | ŞİİR KİTABI, CD. |
14) | Gazeller ve Koşmalar arasındaki benzerlik ve farklılıkllar . | ŞİİR KİTABI, CD. |
15) | KONULARIN TEKRARI, FİNAL SINAVINA HAZIRLIK | ŞİİR KİTAPLARI, CD, KASET. |
16) | FİNAL SINAVI | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Şiir kitapları, kaset/cd dinletileri |
Diğer Kaynaklar: | Poetry books, cassette/CD concerts |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | 5 |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |