Turizm ve Otel İşletmeciliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | THMA111 | ||||||||
Ders İsmi: | Russian for Tourism I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ZEYNEP BAKAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ZEYNEP BAKAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Avrupa Ortak Dil Kriterleri için gerekli olan A1 / 1 düzeyindeki Rusça bilgisini aktarmaktır. |
Dersin İçeriği: | Rusça dil bilgisi; okuma; dinleme; turizmde kullanılan terim ve ifadeler; turizmdeki durumlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | •Önceki derslerden edinen bilgileri tekrar edilir •Konuların tekrarı yapılır .Metin çalışması yapılır •Kelime haznesi kontrol edilir Ders: Genel İnceleme | Ev ödevi : yazılı alıştırmaları verilir |
2) | •Sözlü, yazılı ve dinleme alıştırmaları. •Diyalog canlandırması. •Metin çalışması. •Geçmiş ve gelecek zamanları hakkında bilgi edinir. •Geçmişte olan ve gelecekte olacak olaylar ve eylemler hakkında konuşmak. Ders: 9 Dün ne yapmıştınız? Yarın ne yaaıcaksınız?s. 85-90 | Ödev |
3) | •Sözlü, yazılı ve dinleme alıştırmaları. •Diyalog canlandırması. •Metin çalışması. •Geçmiş ve gelecek zamanları hakkında bilgi edinir. •Geçmişte olan ve gelecekte olucak olaylar ve eylemler hakkında konuşmak. Ders: 9 Dün ne yapmıştınız? Yarın ne yapıacaksınız?s. 91-96 | Ödev |
4) | •Sözlü, yazılı ve dinleme alıştırmaları. •Diyalog canlandırması. •Metin çalışması. •Geçmiş ve gelecek zamanları hakkında bilgi edinir. •Geçmişte olan ve gelecekte olucak olaylar ve eylemler hakkında konuşmak. Ders: Dün ne yapmıştınız? Yarın ne yapacaksınız?s. 96-102 | Ödev |
5) | •Sözlü, yazılı ve dinleme alıştırmaları •Diyalog canlandırması •Metin çalışması •Kişiyi ya da nesneyi tanımlamak •Kişinin ya da nesnenin adını sormak •Konuğun gereksinimleri öğrenmek •Zamanı sormak ve yanıtı almak Ders:10 Bu nasıl bir oteldir? S.103 – 107 | Ödev |
6) | •Sözlü, yazılı ve dinleme alıştırmaları •Diyalog canlandırması •Metin çalışması •Kişiyi ya da nesneyi tanımlamak •Kişinin ya da nesnenin adını sormak •Konuğun gereksinimleri öğrenmek •Zamanı sormak ve yanıtı almak Ders:10 Bu nasıl bir oteldir? S.107-110 QUİZ 1(……) | Ödev |
7) | Ders:10 Bu nasıl bir oteldir? S.110-117 | Ödev |
8) | Ders 11 Otel nerede bulunuyor? S. 118-123 | Ödev |
9) | Ders 11 Otel nerede bulunuyor? S. 123-130 | Ödev |
10) | Sınava yönelik tekrar VİZE SINAVI (……) | Ödev |
11) | Ders 11 Otel nerede bulunuyor? S. 131-133 | Ödev |
12) | Ders 12 Hangi katta? S.134-138 | Ödev |
13) | Ders 12 Hangi katta? S.139-143 | Ödev |
14) | Sınava yönelik genel tekrar | Ödev |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Kitabı : Otel Çalışanlarına Alıştırmalarla Rusça - Servis. Практический курс русского языка для работников сервиса. С.А.Хавронина,Л.А.Харламова,И.В.Казнышкина.- М.: Русский язык.Курсы, 2014.-304 с.; Multilingual Yabancı Dil Yayınları; İstanbul ISBN 978-605-65056-0-7 |
Diğer Kaynaklar: | русский язык в упражнениях - хавронина Методическое пособие. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili olgu, kavram ve ilkeleri öğrenmek | ||||||||
2) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olmak | ||||||||
3) Turizm ve seyahat sektörüne yönelik analitik değerlendirmeler yapabilmek | ||||||||
4) Türkiye’de turizm sektörü ile ilgili uygulanan temel kanun ve mevzuatları, mesleki standartları öğrenmek -Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereç ve teknolojileri tanımak kullanmak, etik değerlere bağlı kalmak, doğal çevreyi korumak | ||||||||
5) Turizm sektöründe verimli bir şekilde takım çalışması yapabilmek | ||||||||
6) Türkiye ve dünyadaki önemli turistik destinasyonların özelliklerini öğrenerek bu bilgiyi turizm sektöründe uygulamak | ||||||||
7) Konaklama kuruluşlarındaki departmanları organize edebilmek, koordinasyonu sağlayabilmek ve geliştirebilmek | ||||||||
8) Konaklama ve yiyecek içecek işletmelerinde uygulanan satış teknikleri ve gelir yönetimi uygulamalarını tanımlayabilmek ve geliştirebilmek | ||||||||
9) Yiyecek içecek ve konaklama işletmelerinde profesyonel çalışma tekniklerini uygulayabilme becerisi gösterebilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili olgu, kavram ve ilkeleri öğrenmek | 4 |
2) | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olmak | 5 |
3) | Turizm ve seyahat sektörüne yönelik analitik değerlendirmeler yapabilmek | 3 |
4) | Türkiye’de turizm sektörü ile ilgili uygulanan temel kanun ve mevzuatları, mesleki standartları öğrenmek -Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereç ve teknolojileri tanımak kullanmak, etik değerlere bağlı kalmak, doğal çevreyi korumak | 3 |
5) | Turizm sektöründe verimli bir şekilde takım çalışması yapabilmek | 3 |
6) | Türkiye ve dünyadaki önemli turistik destinasyonların özelliklerini öğrenerek bu bilgiyi turizm sektöründe uygulamak | 5 |
7) | Konaklama kuruluşlarındaki departmanları organize edebilmek, koordinasyonu sağlayabilmek ve geliştirebilmek | 3 |
8) | Konaklama ve yiyecek içecek işletmelerinde uygulanan satış teknikleri ve gelir yönetimi uygulamalarını tanımlayabilmek ve geliştirebilmek | 2 |
9) | Yiyecek içecek ve konaklama işletmelerinde profesyonel çalışma tekniklerini uygulayabilme becerisi gösterebilmek | 2 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 64 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 |
Final | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü | 187 |