HRE456 Reklam ve Sanat Etkileşimi İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Yeni MedyaÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yeni Medya
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HRE456
Ders İsmi: Reklam ve Sanat Etkileşimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ZEYNEP NİLÜFER ŞENGEL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ZEYNEP NİLÜFER ŞENGEL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; reklamcılık alanında sanat akımlarının nasıl kullanıldığını değerlendirmek. Sanat akımlarını öğrenmek. Reklamcılık alanı ürünlerinde sanat akımları örneklerini göstermek. Reklamcılık alanı ürünlerinde sanat akımlarından etkilenerek üretmek.
Dersin İçeriği: Sanat akımları ve Reklamcılık
Farklı sanat form ve hareketlerinin reklamdaki estetik yansımaları
Sanat bağlamında reklamcılığı açıklama
Sanat akımlarının reklamcılıktaki yansımalarını analiz etme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Edebi metinler ve reklamcılık; güzel sanatlar ve reklam ilişkisi; görsel sanat eserleri ve reklamcılık; reklamda mitolojik faktörün kullanımı; reklam ve gösteri sanatları ilişkisi; reklam ve sinema ilişkisi; reklam ve müzik; dijital sanat ve reklamcılık.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Rönesans ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
2) Gotik ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
3) Klasisizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
4) Maniyerizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
5) Barok ve reklamcılıktan kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
6) Romantizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
7) VİZE SINAVI Karabacak, Z. İ. (2013). Reklam ve sanat ilişkisi. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 64-76.
8) Gerçekçilik ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
9) Dışavurumculuk ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
10) Kübizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
11) Gelecekçilik ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
12) Dadaizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma- Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık.
13) Sürrealizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma- Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık.
14) İzlenimcilik ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma- Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık.
15) Minimalizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Homework: assigned reading for next class session -Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık. Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
16) FİNAL SINAVI Homework: assigned reading for next class session - Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık. Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.
Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.

Diğer Kaynaklar: Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) 1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak. 2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak. 3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek. 4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak.
2) 1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme. 2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme. 3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı. 4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması. 5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme. 6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
3) 1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı. 2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi. 3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme. 4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama.
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama. 2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek. 3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama 4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme. 5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
5) 1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme 2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme 3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
6) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme 3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama. 4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma 5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak. 2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak. 3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek. 4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak.
2) 1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme. 2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme. 3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı. 4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması. 5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme. 6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
3) 1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı. 2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi. 3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme. 4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama.
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama. 2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek. 3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama 4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme. 5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
5) 1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme 2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme 3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
6) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme 3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama. 4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma 5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Rol oynama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 50