MMRS113 Sanat ve Mimarlık Tarihine Girişİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimari Restorasyon ( İkinci Öğretim )Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimari Restorasyon ( İkinci Öğretim )
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMRS113
Ders İsmi: Sanat ve Mimarlık Tarihine Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ARZU KURUN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. MEHMET UĞUR YAĞMURDERELİ
Öğr.Gör. ALPASLAN GÜL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sanat ve mimarlığa ilişkin temel kavramların tanıtılmasının yanında, tarih öncesi çağlardan günümüze sanatın gelişimi perspektifi ile mimarlık ürünlerinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: Dersin konuları farklı tarihsel süreçlerde, farklı coğrafya ve kültürlerde sanat ve mimarlığın gelişimini içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sanat ve mimarlık tarihini insanlığın toplumsal tarihine paralel olarak inceleyebilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Koruma ve restorasyon alanındaki sorunları tarihsel bir bakış açısıyla analiz edebilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Sanat ve mimarlık ürünlerinin anlamlarına ilişkin tartışmalarda temel düzeyde yorum yapabilme
Öğrenme Yetkinliği
1) Toplumların sanat ve mimarlık ürünlerine evrensel ve tüm zamanları kapsayan bir bakış açısıyla yaklaşabilme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Tarih bilincini rölöve, restitüsyon ve restorasyon projeleri araştırmalarında kullanabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bir mimarlık ürününe dair tarih araştırmasını bağımsız veya ekip ile yürütebilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriği ve programının ve işleyişin tanıtılması, Sanat kavramı ve sanatın anlamına giriş yok
2) Mimarlığın temel kavramları ve sanatla ilişkisinin tanıtılması Verilen ders notlarının çıktısı
3) Tarih öncesi topluluklarda sanat ve ilk insan yerleşmeleri Verilen ders notlarının çıktısı
4) İlk uygarlıklar: Mısır, Mezopotamya ve Eski Yunan Verilen ders notlarının çıktısı
5) İlk uygarlıklar: Mısır, Mezopotamya ve Eski Yunan Verilen ders notlarının çıktısı
6) İlk uygarlıklar: Mısır, Mezopotamya ve Eski Yunan Verilen ders notlarının çıktısı
7) Eski Anadolu Uygarlıkları: Hititler Verilen ders notlarının çıktısı
8) Ara Sınav yok
9) Eski Anadolu Uygarlıkları: Geç Hititler, Frig ve Urartular Verilen ders notlarının çıktısı
10) Klasik Yunan ve Roma Dönemi Verilen ders notlarının çıktısı
11) Klasik Yunan ve Roma Dönemi Verilen ders notlarının çıktısı
12) İlk Hristiyanlık ve Bizans Dönemi Verilen ders notlarının çıktısı
13) Ortaçağ Avrupa Mimarlığı ve Gotik Üslup Verilen ders notlarının çıktısı
14) Rönesans ve Maniyerizm Verilen ders notlarının çıktısı
15) Final Sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Roth, Lealand M., -Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayıncılık, İstanbul, 2014.
Gombrich, Ernst H. -Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2013.
Diğer Kaynaklar: Turani, Adnan - Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2010,
McNeill, William H.- Dünya Tarihi, İmge Yayınevi, İstanbul, 2002

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme.
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme.
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak.
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme.
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. 3
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme 5
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. 4
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. 4
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. 3
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Seminer
Teknik gezi
Web Tabanlı Öğrenme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Gözlem
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Derse Özgü Staj 15 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 45
Sunum / Seminer 4 12
Ödevler 6 18
Küçük Sınavlar 4 4
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 145