ARCH502 Project IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (YL) (İngilizce) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (YL) (İngilizce) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARCH502
Ders İsmi: Project II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 12
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ÖZGÜN ARIN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. HALİL SEMİH ERYILDIZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kentsel tasarım, mimari tasarım, yapım teknikleri ve sistemleri, detaylandırma çalışmalarını içeren, takım çalışması ve işbirliği içinde ve bağımsız atölye çalışmasının kavranmasıdır.
Dersin İçeriği: MİM 505 Alan çalışmalarının devamı niteliğinde İstanbul’da seçilen kentsel tasarım ve mimari tasarım problem alanlarına çözüm önerileri geliştirmek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tasarım, Yaratıcı Düşünme, bilgi ve becerileri,
2) Çevre, Kent, Toplum bilgi ve becerileri,
3) Teknoloji bilgi ve becerileri
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) TASARIM,YARATICI DÜŞÜNÇE,BİLGİ Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları
2) ÇEVRE, KENT, TOPLUM Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları
3) TARİH, KURAM, KÜLTÜR Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları
4) ÇALIŞMA ALANI SEÇİMİ Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları
5) ALAN ÇALIŞMALARI SUNUMLARI, TASARIM ALANI ANALİZLERİ VE ARAŞTIRMALARI, BİLİŞSEL HARİTALAR, BİLİŞSEL GÖRSELLEŞTİRMELER, SOSYAL HARİTALAMA ÇALIŞMALARI Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları
6) ALAN ÇALIŞMALARI SUNUMLARI, TASARIM ALANI ANALİZLERİ VE ARAŞTIRMALARI, BİLİŞSEL HARİTALAR, BİLİŞSEL GÖRSELLEŞTİRMELER, SOSYAL HARİTALAMA ÇALIŞMALARI Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları
7) TARTIŞMA Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları
8) GÖRSELLEŞTİRMELER, SOSYAL HARİTALAMA ÇALIŞMALARI, KENTSEL / MİMARİ SENARYO, SWOT, KENTSEL / MİMARİ PROGRAMİZDÜŞÜM YÖNTEMLERİ Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları
9) DEĞERLENDİRME Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları
10) DEĞERLENDİRME Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları
11) DEĞERLENDİRME Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları
12) DEĞERLENDİRME Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları
13) DEĞERLENDİRME Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları
14) SUNUM VE ÖDEV TESLİMİ

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974
Akin, Ö. 1986. Psychology of architectural design. London: Pion Ltd.
Alexander, C., S. Ishikawa, and M. Silverstein. 1977.
A pattern language: Towns, buildings, construction. New York: Oxford University Press.
Cross, N. 2006. Designerly Ways of Knowing. London: Springer.
Wiley Cross, N. 2011. Design Thinking: Understanding How Designers Think and Work. Berg Publishers.
Robert, A., 2012. The Globalisation of Modern Architecture: The Impact of Politics, Economics and Social Change on Architecture and Urban Design Since 1990, Cambridge Scholars Publishing.
Fischer, Alfred, New Life in Old Buildings, Karl Kraemer Verlag, Stuttgart & Zurich, 1992.
Doğrusöz, F. Nesli Suda, Tarihi ve Özgün Çevrelerde Yeni Yapı Sorunu ve ‘Infill’ Olgusuna Farklı Yaklaşımlar, yüksek lisans tezi, İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 1994.
SamerKaterji, MustafaÖzakça, Urban Transformation as a process for inner-city slums in Turkey, Atrium,vol.3, no.2,22-36,2015
Diğer Kaynaklar: Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974
Akin, Ö. 1986. Psychology of architectural design. London: Pion Ltd.
Alexander, C., S. Ishikawa, and M. Silverstein. 1977.
A pattern language: Towns, buildings, construction. New York: Oxford University Press.
Cross, N. 2006. Designerly Ways of Knowing. London: Springer.
Wiley Cross, N. 2011. Design Thinking: Understanding How Designers Think and Work. Berg Publishers.
Robert, A., 2012. The Globalisation of Modern Architecture: The Impact of Politics, Economics and Social Change on Architecture and Urban Design Since 1990, Cambridge Scholars Publishing.
Fischer, Alfred, New Life in Old Buildings, Karl Kraemer Verlag, Stuttgart & Zurich, 1992.
Doğrusöz, F. Nesli Suda, Tarihi ve Özgün Çevrelerde Yeni Yapı Sorunu ve ‘Infill’ Olgusuna Farklı Yaklaşımlar, yüksek lisans tezi, İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 1994.
SamerKaterji, MustafaÖzakça, Urban Transformation as a process for inner-city slums in Turkey, Atrium,vol.3, no.2,22-36,2015

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Teknik gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Sunum
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 16 224
Sunum / Seminer 2 6 12
Final 1 72 72
Toplam İş Yükü 350