ARCH617 City and Societyİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (DR) (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (DR) (İngilizce)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARCH617
Ders İsmi: City and Society
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ÖZGÜN ARIN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi NEVBAHAR ATALAY
Prof. Dr. GÜLİZ MUĞAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, kentleşme ve tabakalaşma kavramına odaklanarak kentsel merkezli alanları sosyolojik bir bakış açısıyla ele alacaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders toplum düzeyinde farklı kentsel alanların okunabilirliğini ve değişkenliğini tartışmaktadır. Kolektif bazda çevresel değerlendirme ve değerlendirmeye vurgu yapılacaktır. Ayrıca kentleşme sürecinin kentlerde yarattığı sosyal ve ekonomik fırsatlar ile sorunlar teorik olarak ve saha çalışmaları kapsamında analiz edilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu ders toplum düzeyinde farklı kentsel alanların okunabilirliğini ve değişkenliğini tartışmaktadır. Kolektif bazda çevresel değerlendirme ve değerlendirmeye vurgu yapılacaktır. Ayrıca kentleşme sürecinin kentlerde yarattığı sosyal ve ekonomik fırsatlar ile sorunlar teorik olarak ve saha çalışmaları kapsamında analiz edilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Dersin kapsamı, tanımı ve içeriği Yok
2) Kentleşme kavramı ve kent merkezli alanlara sosyolojik bir bakış. Yok
3) Çevre kavramı: Yapılmış, doğal ve sosyal Yok
4) Küresel çapta çevre merkezli yaklaşımlar ve eyleme yönelik çevre araştırmaları. Yok
5) Toplu çevresel değerlendirmeler ve değerlendirmeler Yok
6) Çevreyi analiz etme - 6 çeşit değerlendirme: açıklama, değerlendirme, duygular, estetik, anlam ve güvenlik Yok
7) Çevreyi analiz etme - 6 çeşit değerlendirme: açıklama, değerlendirme, duygular, estetik, anlam ve güvenlik. Yok
8) Türkiye'de modern ve geleneksel kent desenleri için farklı örnekler: Geleneksel ve modern kamusal alanlar ve kentsel sürdürülebilirlik üzerine saha çalışmaları. Yok
9) Ara Sınav Yok
10) Kentsel çalışmalarda “öteki” nin inşası - eşitsizlik ve tabakalaşmanın mekansal yansımaları Yok
11) Örnek olay: mekansal analizler ve gözlemler - sokaklar ve parklar Yok
12) Örnek olay: mekansal analizler ve gözlemler- alışveriş merkezleri Yok
13) Örnek olay: mekansal analizler ve gözlemler- cafe ve restoranlar Yok
14) Örnek olay: mekansal analizler ve gözlemler - eğlence ve dinlenme merkezleri Yok
15) Örnek olay: mekansal analizler ve gözlemler - eğlence ve dinlenme merkezleri Yok
16) Final Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Uğurlu, Ö., Pınarcıoğlu N. Ş., Kanbak, A. Ve Şiriner, M.(2010). Türkiye perspektifinden kent sosyolojisi çalışmaları. İstanbul: Örgün yayınevi.
Legates R. T. Ve Stout F. (1996). The city reader.London: Routledge.
Diğer Kaynaklar: Giddens, A. (2008). Sosyoloji. İstanbul: Kırmızı yayınları
Erder, S. (1996). İstanbul’a bir kent kondu: Ümraniye.İstanbul: İletişim yayınları
Gifford, R. (2002). Environmental psychology: principles and practice (3rd ed.). Collville, WA: Optimal Books

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 60 180
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 189