Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Cumhuriyet ve Demokrasi ilişkisi
1. Cumhuriyet bir devlet sistemi
2. İdeal bir Cumhuriyet köyü projesi
3. Devlet nedir?
4. Atatürk ve devlet yönetimi.
5. Millet nedir?
6. Vatan nedir?
7. Hürriyet nedir?
8. Demokrasi nedir?
9. Atatürk’ün demokrasi tanımı.
10. Demokrasi süreci.
11. İnsan hakları.
12. Atatürk ve insan hakları
13.Atatürk’ün Devlet Yönetimi ile ilgili olarak önemli uyarısı. |
|
2) |
Atatürk İlkeleri = Modern bir devletin temel ilkeleri:
1.Laiklik,
2. Devrimcilik (İnkılâpçılık),
3.Halkçılık, (Halkçılık Beyannamesi)
4.Milliyetçilik,
5.Devletçilik, (Devlet Öncülüğünde Planlı Sanayileşme, Küreselleşme)
6.Cumhuriyetçilik.
7.Atatürk İlkelerini Bütünleyici İlkeler.
8. Devletin Yapılanma Hedefi |
|
3) |
Atatürk Devrimleri (Türk Devrimi) :
1. Türk devriminin temel ilkesi,
2. Devrimin gerçekleştirilme stratejisi,
3. Devrim yasaları – 8 adet-,
4. Devrimin ana esasları,
5. Kültür ve medeniyet ikilikleri |
|
4) |
Yeni Türk Devletinin Ekonomi Politikasını Tespit Çalışmaları:
1.Atatürk ve Ekonomi,
2.Cumhuriyetin Osmanlıdan devraldığı ekonomik varlıklar,
3.Ulusal ekonomiye geçiş,
4.Birinci Türkiye İktisat Kongresi, Misak-ı İktisadi Esaslar. |
|
5) |
Ekonominin Kurumsal Yapılanması ve Uygulanan Politikalar
1. Kurumsal yapılanma dönemi,
2. Devletçilik uygulamaları,
3. Birinci Beş Yıllık Sanayi Planı (1934–1938),
4. İkinci Beş Yıllık Sanayi Planı, (1937-……)
5. Devlet öncülüğünde planlı sanayileşme ile elde edilen kazanımlar,
6. Atatürk Dönemi Uygulanan Ekonomik Politikalar
7. Uygulanan bu ekonomik politikalar ile Cumhuriyetin ilk 15 yılında ulaşılan sonuç,
8. Döviz kuru politikası,
9. Dış Ticaret politikası,
10. Gelir-Gider politikası,
11. Ulusal gelirin dağılımı,
12. Tarımın öncüsü çiftlikler,
13. Uçak sanayii çalışmaları.
14. Yabancılara ait iktisadi kuruluşların millileştirilmesi |
|
6) |
Siyasi Alanda Yapılan Devrimler:
1. Saltanatın kaldırılması,
2. Cumhuriyet’in ilanı,
3. Cumhuriyet Rejimine uzanan kavram süreci,
4. Halifeliğin kaldırılması,
5.Üç 3 Yasanın kabulü,
6. Halk fırkasının kurulması,
7. Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası) |
|
7) |
Karşı Devrim Hareketleri
1. Şeyh Sait ayaklanması,
2. Takrir-i Sükûn kanunu,
3. Devrimlere gösterilen Tepkiler
4. İzmir Suikastı |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Eğitim ve kültür, sağlık ve bayındırlık alanında gerçekleştirilen düzenlemeler, ekonomik hayatta yapılan yenilikler: Vergi düzenlemeleri, yeni bankaların kurulması, tarımı canlandırma amacıyla alınan tedbirler, bazı sanayi kuruluşlarının kurulması. |
|
10) |
Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan Devrimler:
1. Yeni devletin eğitim hedef ve ilkelerinin belirlenmesi
2. Tevhid-i Tedrisat Kanunu’nun kabulü ( 3 Mart 1924)
3. Harf Devrimi, Latin Harflerinin Kabulü, (03 Kasım 1928)
4. Üniversite Reformu, 1924-1925 yılı Eğitim politikası ana ilkeleri,
5. Türk Promethe’ler (Yurt dışına gönderilen öğrenciler.) |
|
11) |
2. Ara Sınav - Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan Devrimler
1. Halk Eğitimi alanında yürütülen çalışmalar,
2. Halk evleri ve Halk odaları etkinlikleri,
3. Köy enstitüleri,
4. Azınlık okulları ve yabancı okulların kontrol altına alınması,
5. Türk tarihi tetkik cemiyeti,
6. Güneş-dil Teorisi,
7. Türkçe ibadet uygulaması,
8. Güzel sanatlar devrimi,
9. Atatürk’ün kitap okuma sevgisi |
|
12) |
Sosyal Alanda Yapılan Devrimler:
1. Kıyafet devrimi, şapka kanunu ve uygulanmasına tepkiler.
2. Tekke, zaviye ve türbelerin kapatılması.
3. Miladi takvimin kabulü, Ulusal rakam ve ölçüler,
4. Hafta tatilinin Pazar olması,
5. Soyadı kanunu |
|
13) |
Kadın Hakları ve Hukuk Devrimi
1. Kadının tarihi süreçteki yeri,
2. Kadınlara kazandırılan haklar,
3. İlk kadın milletvekilleri,
4. Kurtuluş savaşında Türk Kadını,
5. Türk kadın promethe’ler,
6. Dünya güzellik birincisi,
7. Hukuk düzeni, Osmanlı devletinde hukuk, Hukuk devrimi ile getirilen kurallar,
8. Medeni Hukuk, Ticaret Hukuku, Türk Ceza Hukuku, Anayasalar-Kanuni Esasi, Teşkilatı Esasiye,1921, 1924)
9. Atatürk ve hukuk |
|
14) |
Dış Politika ( 1930-1938)
1. Musul sorununun çözümü,
2. Türkiye’nin Milletler Cemiyeti’ne girişi,
3. Balkan Antantı,
4. Boğazlar Sorunu ve Montreux Sözleşmesi
5. Sadabat Paktı,
6. Hatay sorunu) |
|
15) |
Atatürk’ün Direktifleri
1. Atatürkçü Düşünce Sistemi,(Ulus Egemenliğine dayalı, Tam Bağımsız, Çağdaş ve Gelişmeye elverişli devlet)
2. Atatürk’ün mirası ve Atatürk’ün öğüdü ve hepimize yönelik planlama programı.
3. Atatürk'ün Türk gençliğine bıraktığı kutsal armağan
4. Atatürk'ün Gençliğe hitabesi
5. Atatürk'ün Onuncu yıl Nutku
6. Bu çalışmanın sonunda varılan nokta.
7. Türkiye coğrafyası diyor ki! |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Turan, R. ve diğerleri; Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara 1999. Eroğlu, H.; Türk İnkılap Tarihi, İstanbul 1982. |
Diğer Kaynaklar: |
Armaoğlu, Fahir. 20. yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara, 1991.
Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, C. I-II-III, Tite Yay., Ankara 1981.
Atatürk, M. K., Nutuk (1919-1927) Bugünkü Dille, (yay. haz.) Z. Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay., Ankara, 1999.
Armaoğlu, F.; Siyasi Tarih 1789-1960, Ankara 1964.
Aybars, E.; Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, Ankara 1990.
Bayur, Y. H.; Türk İnkılabı Tarihi, C.III, Ankara 1983.
Eroğlu, H.; Türk İnkılap Tarihi, İstanbul 1982. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak.
2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak.
3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek.
4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. |
|
2) |
1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme.
2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme.
3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı.
4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması.
5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme.
6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
|
|
3) |
1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı.
2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi.
3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme.
4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. |
|
4) |
1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama.
2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek.
3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama
4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme.
5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
|
|
5) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme
2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme
3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
6) |
1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme
2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme
3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama.
4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma
5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme
|
|